fredag 9 november 2007

Vilket fynd!

Tack snälla ni för era kommentarer ang min dotters rum! Hon blev jätteglad att ni också tyckte det var fint!

Igår var jag förbi en av favoritaffärerna - Åsa & Årstiderna - i väntan på att sonen skulle bli färdig med sitt tennispass! Jag har 1 timme varje torsdag, där det inte är någon idé att åka hem emellan, och då brukar jag passa på att se om det finns något roligt att köpa på loppis eller hos Åsa!

I går hade jag tur! Hos Åsa fann jag detta stora tunga järnkors! Korset kommer från Affari, och för endast 129:- blev det mitt! Det tycker jag var ett riktigt fynd!

Jag vet ännu inte var jag ska placera det, men det ger sig med tiden:) Däremot vet jag att jag ska spraymåla korset så det blir vitt!

Sedan blev jag så inspirerad av Anette som har den ljuva bloggen Lantlif. Hon hade gjort så vackra strutar och smällkarameller med lacksigill på! Jag fick även inspiration och idéer efter att ha läst senaste numret av Vakre Hjem! Jag letade i mina gömmor och hittade ett vackert sigill med monogram som jag ropat in på tradera i våras. Tänkte försöka mig på att göra lite fint pynt jag också!

Jag önskar er en härlig fredag!

:)Anna

16 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Oj vilket fint kors, och vilket bra pris..Hade likagärna kunnat vara en nolla efter :)
Kram

Anonym sa...

ok i can't understand your language but your pictures touch my mind!
this cross is as wonderful as your entire blog
From Belgium... Tema

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket stort kors, det kommer bli såå fint i vitt! Ska bli roligt att se vad som tillverkas av sigillet!!
Önskar dig en myspysig helg! Kramar!

Anonym sa...

Vilket vackert kors du köpt och fint sigill oxå! Jag blev oxå superinspirerad av Anettes strutar!..är sugen på att göra såna jag med! Ha en mysig helg! Kram :)

Vi varannan vecka sa...

Wow vilket fynd!!! Känns som att de skulle vara värda en heldel!!
Kram

Anna sa...

Jättehärligt kors, så snyggt det blir. Men det är snyggt som svart med. Din dotters rum ser så mysigt och hemtrevligt ut.

Ha en härlig fredagkväll!

Kram

Unknown sa...

Det korset var verkligen fint, och rejält stort. När det blir vitt kommer det bara att bli kanon.
Sånt skulle man ju absolut vilja ha.
Ha en mysig helg med pyssel
Kramisar Jeanette

Marie sa...

Korset är helt underbart och vad billigt det var! Det kallar jag fynd! Kul att få se vad du gör för fint pynt med hjälp av sigillet.

Trevlig helg!
Kram Marie

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vilket fantastiskt kors! Förstår att det känns som ett riktigt fynd också, till det priset! Blir spännande att se det i vitt sen.

Jennys Vita Villervalla sa...

Där kan vi snacka om fynd:)
Jättevackert kors!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram
Jenny

hemma bäst sa...

vilket fynd!! Super bra pris,tycker jag. det ska bli spännande att få se hur den kommer se ut när den blir vit!! kram jennie

Karin Krut sa...

Ååh vilket underbart kors, det kommer att bli så vackert vitt :) Lycka till med pysslet!
Ha en skön helg
Kram Karin

Dorthe ♥ sa...

Suck!!!! Vilket ljuvligt kors. Affari har underbara saker. Jag väntar på en av deras stora madonnor...hoppas att den kommer innan jul :o)
Kram
Dorthe

Ardisia sa...

Korset är jättefin! Och blir säkert ännu finare som vitt *fniss*

Lycka till med skapandet & pysslandet!

Kramis

Anonym sa...

Oj vad fint korset är!! Vilket kanonklipp du hittade med pris och allt! Hade du målat det vitt också? Har du någon bild på den??

Jenny Oak Fae sa...

Vilket FYND du gjorde med korset!!!

Blev allt lite avis nu...

;)