fredag 23 november 2007

Juliga dofter!

I dag är det grått och regnigt väder, men inne är det närapå jul! Det doftar i alla fall av jul:)

Sonen och jag har myst med tända ljus, glögg och saffransbullar - mmm!

Jag blev oerhört inspirerad av Lantlif Anettes vackra glöggbricka, så jag försökte mig på att dekorera en egen. Den goda hjortronglöggen köpte jag på Ica Kvantum. Där hittade jag även dessa söta vita hyacinter som är planterade på rad i en rottingkorg. För att piffa till det lite extra knöt jag ett snöre runt varje hyacint, och i änden på snöret satt jag fast en liten dekorationspärla i silver.

Ha en trevlig fredagskväll!
:)Anna




25 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Mmmm. kan nästan känna doften...
Vad fint du har dukat brickan! Ha en härlig helg!
Kram,Carina

Mollys Hus sa...

Hej,
vilka otroligt vackra bilder du har i din blogg, jättefint!

Unknown sa...

Ser gott och inbjudande ut. Det doftar ända hit.
Ha en härlig helg
Kramisar Jeanette

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Nu blev jag sugen på glögg ju....hmm...nog dax att köra och inhandla årets första flaska.
Ser jätte mysigt ut på bilderna!
Ha en bra helg!
Kram Helen

Kamomilla sa...

Jag är minst lika imponerad av din glöggbricka som av hennes! Kan nästan känna dofterna...

mmm.

Kamomilla

ESMERALDAS HJERTE sa...

MMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmm! Jeg lukter jul helt hit.......Og det er et stykke tror jeg...:) Det virker som du er en skikkelig livsnyter!!! Ilove it, og jeg kommer igjen.......

Goooooooo fredagsklem til deg kjære venn.......

Husbilsresan sa...

Det såg gott ut...har sett den där glöggen i butiken och funderat på att köpa den...och den är god, säger du....ja, då får jag väl köpa nästa gång jag handlar då.
Mysig bricka och bullarna ser också jättegoda ut.Hyacinterna passar så bra i den korgen.
Ha en skön helg!Kram!

spetsar och änglar sa...

Godmorgon!!Kan känna doften ända hit!Vilken vacker bricka du har dukat.Jag känner väl inte direkt för glögg nu på morgonen fniss....Men en kanelbulle skulle inte vara dumt till kaffet!Ha en skön Lördag/Kram Heléne

Solsjö - Under en vind sa...

Här dracks det också glögg igår. luktar härligt juligt!
Jag har inte köpt några hyacinter än, men det kommer nog innan nästa helg! Din uppdukning ser såå mysig ut!
Ha en toppenlördag! Kramis!

Jennie sa...

Oj vad jag känner mig efter! har varken köpt glögg, bakat pepparkakor eller lussekatter eller pyntat nåt. Får nog se till att ta mig i kragen! :0)
Jättemysig bricka du har dukat upp! Man blir väldigt sugen...
Ha en bra dag/ Jennie

Anonym sa...

Det ser otroligt trevligt ut! Tänkte prova hjortronglöggen - som norrlänning har jag väldigt svårt att motstå allting som smakar hjortron.

Karin Krut sa...

Ååh vilka fina bilder! Det stora korset blev hur fint som helst med lite vit färg :) Din glöggbricka ser jättemumsig ut.. längtar också men jag sparar lite, åt första lussebullen idag dock ;)
Ha en skön lördag'
Kram Karin

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jättefin glöggbricka! Den där glöggen har jag också köpt idag :)Hoppas den smakar lika gott som det ser ut som!

Anonym sa...

Allt du rör vid blir vackert och dessutom är du en duktig forograf *mållös* Var får du allt ifrån?

Ha det så bra!

Karin

MiaMaria sa...

Doftar härligt med lite glögg och smasken med härliga bullar. Och vackert för ögat hyacinter på rad.

Din bricka inspireras lika mycket som hennes.

TREVLIGT!

Ha´nu en skön lördagskväll!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, du och Anette är verkligen pysseldrottningar!! Så fint det blev i trådkorgen med bullar,glögg och ljus med mossa! Fina hyacinter på rad med snöre runtom!!! Vilken hemtrevnad det är hemma hos dig! Vackra foton! Ha en fortsatt skön helg! Mari.

Lilla Blanka sa...

Åh det ser såå gott ut o så känner man nästan doften av hyacinerna!
Det blev jättefint o alldeles lagom tycker jag med snöret o pärlan som dekor.
Kram,
Mia

elin1976 sa...

Så flotte bilder. Kjenner nesten duften helt inn hit jeg sitter.....fortsett med disse flotte bildene og stemningene.....ren inspirasjon for meg. Takk.
Masse klemmer fra Elin:O)

LantlivsAnette sa...

Wow vilken glögg bricka !! Där ligger man i lä kan jag säga !!
Du har fått med såå mycket fint på din...men det var roligt att du gillade och nämnde min..Tack du snälla !!
Tänk nu kommer lantliv nr 12 snart,känns lite overkligt att jag ska vara med...
Kram Anette

Randi sa...

Ser ver verkligen mysigt och stämningsfullt ut i avvaktan på julen.
Kram Randi

Tea Kristin sa...

Så flotte bilder du har i bloggen din!:) Dette så kjempedeilig ut!

Tea Kristin sa...

Så flotte bilder du har i bloggen din!:) Dette så kjempedeilig ut!

Tea Kristin sa...

Så flotte bilder du har i bloggen din!:) Dette så kjempedeilig ut!

Anonym sa...

Oj, va fint du gjort! Ovanligt med hyacinter i rottingkorg, fint!..sött med brickan oxå! Kram :)

Käranån sa...

Du har en underbar blogg, vackra bilder att njuta av, varit in många gånger o tittat, så förlåt, att jag inte skrivit nån kommentar förrän nu..känner doften ända hit..