lördag 10 november 2007

Fredagsnöje!

En stor del av fredagskvällen ägnade jag mig åt pyssel! Det var som vanligt jättekul och jag blev helt uppslukad av att slå in paket, lacka och vika strutar så jag hade nästan inte tid att laga mat :) Fick slita mig ifrån det överbelamrade köksbordet och pyssla ihop en hemgjord pizza! Snabbt lätt och gott!

Jag målade även det stora järnkorset vitt - nu ska jag bara tillverka en "fot/sockel" till korset - det är nämligen så spetsigt nertill att det inte kan stå av sig själv - sedan blir det utplacerat någonstans i huset!

Snart ska jag bege mig ut i skogen för att samla lite kottar, mossa och annat som kan fungera som pynt.

Jag önskar er alla en riktigt mysig lördag!

Här får ni se lite av det jag pysslade ihop. En del strutar "fyllde" jag med vackra gamla spetsnäsdukar...

:)Anna


26 kommentarer:

MiaMaria sa...

Härligt, vackert man får riktigt julkänsla.

Ha´det så gott i skogen själv ska jag se på innebandy match...har en dotter som spelar.

Trevlig lördag!

Miamaria

Kamomilla sa...

Härligt pyssel! Du är duktig!
Det stora korset är helt härligt också och ser säkert fint utt i vitt. Jag önskar man kunde hitta liknande saker här i finland också, men det är nästan omöjligt.

Ha en bra lördag!
Kamomilla

ESMERALDAS HJERTE sa...

u creative woman...... :)vakkert vakkert:)

God lørdag.....

Klem

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh herregud, jag får pysseångset!!!

Hej Anna, så mycket vackert du har gjort, snacka om ögongodis, så vackert att ha framme!! Du är så duktig och kreativ!
Ha en fortsatt skön helg!! Mari.

Amoroso sa...

Härligt pyssel, blir inspirerad nu lagom till advent! :-)

Mitt hem är min borg sa...

Guud så fina paket.. Måste införskaffa lite lack å grejer..
Ditt kors e oxå jätte fint.. Har varit så nära att köpa ett men snåljåpen har tagit mig, men nu kan jag nog inte stå emot längre.. Vitt e de väl ännu finare kan jag tänka mig..
Kram på dig..

Lilla Blanka sa...

Jättemysiga och fina saker du har gjort!
Låter fint med det stora korset oxå.
Åh jag måste köpa en lackstång o lacka, det är ju såå snyggt o jättekul faktiskt :)
kram!

Jennys Vita Villervalla sa...

Riktigt fina saker du gjort!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram
Jenny

Vangen sa...

Du viser så mye fint på bloggen din!:)
Ligger noe til deg i det siste innlegget mitt:)

Anonym sa...

Å vad fint, och kul!! Jag skall i dagarna här tänkt att börja pyssla lite, och slå in paket! Så mysigt med förberedelserna inför jul tycker jag! :) Ha det bra!

LantlivsAnette sa...

Åhh du..det var pynt som heter duga det..såå himla vackert !!
Ska bli så kul att se allt ditt julpyntande sen !
Kram Anette

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad mkt fint du visar :). Underbart pyssel :). Ska bli kul att se korset på plats :). Å dotterns rum blev kanonsnyggt.
Kram

Dorthe ♥ sa...

Vad duktig du är! Älskar verkligen ditt pyssel.
Kram
Dorthe

Anonym sa...

Å vilka härliga paket! Superfina :) Förstår att det blev svårt att slita sig :) Ha en härlig söndag! KRAM

cicci sa...

Hejsan, vilket vackert pyssel du har gjort, har tänkt i flera dagar att jag ska sätta igång nu men med husbygge och allt finns det liksom ingen tid. Kika gärna in hos mig!

Kram cicci

Marie sa...

Vilkert underbart pyssel, man får riktiga julkänslor! Vad kul det ska bli att få se korset när det är färdigt, kan tänka mig hur snyggt det blir!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Linneagården sa...

Vilken julkänsla dessa paket & strutar ger...
/madelene

elin1976 sa...

Du kommer med nye saker og julsyssel hver gang jeg er innom. Dette var veldig fint. Blir så himla inspirert av bloggen din. Så nå må jeg også sette i gang med noen julpyssel saker. Ha det så bra. Klem fra Elin ♥

Unknown sa...

Kanon att korset blev vitt. Så vackra paket du gjort. Ja vi bloggare pysslar mest hela tiden nu fram till jul. Det är så roligt eller hur?
Ha en bra vecka den som kommer
Kramisar Jeanette

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina paket!! Julstämningen är hög! Nu längtar man ju verkligen....Ska bli roligt att se ditt kors målat....
Hoppas att helgen varit bra! Stor kram!

Karin Krut sa...

Vilka vackra saker du har gjort, jag förstår att du hade svårt att slita dig :)
Ha en skön söndag
Kram Karin

Lin & Lavendel sa...

Vad mycket fint pyssel du har gjort!

linnea-maria sa...

Oj vad fint pyssel. Det där järnkorset var verkligen ett fynd. Klart du ska måla det vitt! /linnea-maria

Designe sa...

Åh vilket fint pyssel du har gjort! det är så fint med lackstämpel!..och spets och fina papper! Ha en bra ny vecka! Tack för tips om filmer förresten!..höstlegender har jag sett men inte den andra! Kram :)

Jennie sa...

Otroligt fint pyssel!!
Ha en bra helg...

Anonym sa...

Åh så fint!
Gjorde några strutar jag med i helgen, och fyllde med lösviktsthé.
Men lackstången hittade jag inte...