tisdag 27 november 2007

Tid att njuta!

Tålamod är en dygd - jo jag vet, och det är helt klart inte min grej!

Julen kom extra tidigt i år hit till mitt hus! Egentligen redan för ett par veckor sedan då jag köpte hem årets första hyacinter och fattigmanssilvret som egentligen ska hänga i granen har även det blivit framplockat och dekorerar glaskupor och brickor sedan länge!

Däremot har jag haft som tradition att inte hänga upp stjärnorna i fönstret förrän kvällen före 1:a advent - men idag kunde jag inte hålla mig längre så nu hänger det vackra vita stjärnor i både kök som vardagsrum och sprider ett härligt sken. Och jag kryper upp i favoritfåtöljen med ett glas varm glögg och myser - 0ch jag vet att jag inte är ensam om att ha tjyvstartat julen!

Nu är det tid att börja njuta, för det är i min mening just tiden innan julafton som är den allra bästa och mysigaste tiden!

Ha det så bra!
:)Anna

16 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag ler när jag läser det där - tålamod är inte min dygd heller. :)

Marie sa...

Jag håller fullständigt med, det är tiden nu före jul som är den allra mysigaste! Ska erkänna att även jag har börjat att pynta extra tidigt i år, har grejat hela eftermiddagen idag, hihi.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Evelinas hus sa...

Jag är också ute tidigare än vanligt. Kan det vara alla bloggare som smittar tro :). Fin bild med fattigmanssilvret.
Trevlig glögg kväll
Kram Caroline

Solsjö - Under en vind sa...

Precis!!! Visst är det tiden före som är allra bäst! Längtan, förväntan och allt pysslande! Det är stämningsfullt! Ikväll har jag (trots en lång och hektisk arbetsdag...) julat i matrummet! Bytt gardiner, kuddar, satt upp mistelgirlang, kransar, adventsljusstake osv.....Nu är ett rum till klart! Imorgon ska jag ge mig på köksdelen....
Du gör helt rätt som njuter av tillvaron ikväll, låter hur mysigt som helst!

Må gott, kram!

Wickans värld sa...

Undrar hur länge jag kan hålla mig...

Anonym sa...

Varför skall man vänta när julen är så kort. Bättre att njuta av den så länge den varar!

MiaMaria sa...

Jag håller med.. jag har nog aldrig varit så tidig som i år. Men det var ju skyltsöndag häromdagen och då tycker jag att det kan lysa vackert i våra fönster.
Sen så har det ju kommit upp någon krans och annat men det är ju bara vackert....så vi får passa på att njuta.
Hos mig försvinner julen den 1 jan..

Ha´nu det så gott och passa på att njuta av allt det vackra du gjort!
Miamaria

Kamomilla sa...

Jag börjar nu, för jag bara inte kan hålla mig mer. Att se dina bilder i din blogg är otroligt inspirerande!

Kamomilla

Designe sa...

Jaa, du..tålamod är inte min grej heller men jag har faktiskt inte pyntat än..men har köpt hyacinter och amaryllis i helgen!..Men jag tar därmot fram nästan allt julpynt redan till första advent så man hinner njuta heeela december för det är då det är som mysigast!..innan jul! Ha en bra vecka! Kram från Signe

Lantliga drömmar sa...

Hej!
Hittade hit, och vilken fin blogg du har! Här kikar jag gärna in igen!
Är det okej om jag länkar till dig?

Ann-Sofi sa...

Hej ja det e mysigast före jul(:
Nu har jag inte heller kunnat hållt mig längre(:

Dorthe ♥ sa...

Visst är det så. Det är tiden FÖRE jul som är den bästa. Därför börjar jag oxå tidigt...vill njuta hela decmber i lugn och ro, för strax efter nyår åker allt bort igen.

Nu ska jag oxå dricka glögg :o)

Kram
Dorthe

Lilla Blanka sa...

Håller med dig, det är tiden innan jul som är mysigast, så jag tycker man skall passa på att njuta :)
Jättefin bild!
Kram
Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

SÅÅ mycket vackert fattigmansislver du har!! Ser jätemysigt ut! Ja, jag är borta mycket denna vecka och ville att allt skulle vara klart på fredag så jag hängde också upp mina vita stjärnbor häromdagen! PÅ fredag ska jag tända allt och bara njuta!! Mari.

Handplockat sa...

hel snyggt

jag ska snart börja plocka fram hemma
jag har inte hunnit med något alls hemma vi har grejjat så mkt på jobbet

ha det bäst

Amoroso sa...

Oja tiden INNAN jul är den allra värdefullaste! Vi sätter upp det mesta första advent. Vi brukar plocka ner allt några dagar efter nyår istället.Var och en kan skapa egna traditioner som blir de allra bästa :-)