måndag 5 november 2007

Latmaja!

Ja det kan man nog kalla mig! Jag har i år inte bundit en enda krans eller gjort en enda mossboll som jag vet att många andra bloggare har gjort! Jag har velat men bara inte kommit mig för att gå ut i skogen och plocka ris och mossa, trots att jag bor precis brevid en skog!

Nä jag gick till Hemtex och köpte mig ett par kransar av konstgjort granris! De ser faktiskt väldigt naturtrogna ut tycker jag.

De hänger redan framme och sprider julstämning! Och nu är det ju faktiskt bara en dryg månad kvar till jul!

:)Anna


30 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

De där ser jättefina ut!! Det bästa är väl att man inte behöver städa nånting alls!! 49 dagar kvar till julafton så nu kan vi snart börja med allt pynt.....
Hoppas att du haft en bra dag! Kram!

Marie sa...

Kransarna ser jättefina ut, ibland är det faktiskt skönt att vara lite lat. Vilket vackert arrangemang du gjort på bordet! Jag har också en sån där liten madonna.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Ps. Fågelburen är nytillverkad, men den ser verkligen gammal ut.

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så smakfullt, så vackert... och kransen var ju jättenaturtrogen! Du är inte lat, jag är däremot så jag tackar för tipset!! Man kan ju inte hinna med allt.. : ) Suoperfina arrangemang som vanligt!! Byter inlägg i morg sen återkommer jag till helgen! Ha en bra vecka, Mari.

Dorthe ♥ sa...

Sååå vackra bilder!!! Skönt att se, att jag inte är ensam om att börja tidigt :o)
Kram
Dorthe

MiaMaria sa...

Visst är det mysigt snart advent och då ska ju allt mys vara framme. Så man kan ju börja lite smått tycker jag. Ska också sätta upp mina kransar varför vänta de är ju bara gröna och helt underbara.

Vackert arrangerat som alltid!

Och visst är det jobbigt att springa tillskogs men det går. Det står en hel påse ute som väntar på att jag ska sätta mina fingrar i dem och börja skapa....guuuud vad kul...imorgon kanske...eller nästa dag..vi får se när det blir.

Miamaria

MiaMaria sa...

Snälla du!
Tack! ska kolla detta...

Ha´det så gott och tack för hjälpen!

Miamaria

elin1976 sa...

He he, jeg kjenner meg igjen. Man kan da ikke ha tid til alt. Noen kranser er bare finere enn mine egne....de man kjøper i butikken. he he. Kransene er nydelige. Ha en fin dag. Klem:O)

Karin Krut sa...

*skrattar* jag är nog också en latmaja.. jag har inte gjort en enda mossgrej eller krans ;) jag köper också fusk, då kan man ha dom hela året om det inte är speciellt för julen :) Jag tycker att vi är rätt så smarta faktiskt ;) Det blev jättefint med din krans
Ha en skön vecka
Kram Karin

LantlivsAnette sa...

Åhh du..inte behöver man binda kransar när det finns fina att köpa, som håller år efter år...
Våra som vi har i butiken är platta på baksidan så att dom hänger snyggt,dom liknar din faktiskt !
Vad härligt att höra att det bara är en månad kvar nu...nästan..
Kram Anette

Jennys Vita Villervalla sa...

Ja, dom kransarna ser ju verkligen naturtrogna ut! Supersnygga!
Fint arrangerat som vanligt!
Kram
Jenny

Ardisia sa...

Jättefina kransar! Och bra att de håller sig fräscha va :)

Och jättevackert arrangemang på bordet.

Ha det gott vännen. Kramis!

Randi sa...

Bra tips - jag bor också vid skogen och har ännu inte hämtat varken mossa eller gransris. Jag fåt nog också gå in på Hemtex ...
Kram Randi

Anonym sa...

Vilken superfin krans! Ser väldigt naturtrogen ut och fyllig oxå! Så fina arrangemang du har gjort!..är ju bra med konstgjort så det håller inomhus! Kram :)

Anonym sa...

Smar gjort, slipper du städa efter all mossa som man släpar in. Jättefina bilder, ser så mysigt ut!

Vi varannan vecka sa...

haha, jag har inte heller gjort det, även fast jag har haft tid till det och bor granne med skogen... med de där från hemtex såg fktiskt väldigt bra ut!!!!
Kram

Anonym sa...

Vilka fina kransar. Det är som du säger, att de ser mycket naturtrogna ut. Kram.

Brunkullan sa...

Samma här! Har tänkt tusen gånger att jag ska ut och plocka mossa, men icke!

Får nog köpa de konstgjorda jag med:-)

Så fint du har på lilla bordet!!

Susanne

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jättefina kransar, tycker jag! Och så är det så skönt att se att det inte bara är jag som inte har superkrafter som gör att man orkar piffa, sy och baka hela tiden :)! Älskar när folk är lite lata, det är lättare att koppla av själv då med :)

Anna sa...

Så fint det blev, så fint pyntet är som ligger på trådslöjden. Jag blir också avundsjuk på alla som tar sig tid och som kan göra så fina kransar och mossbollar. Mina fingrar skulle väl stelna av kylan och barren. :)

Ha det fint!

Unknown sa...

Jag tycker nog som du att de verkligen ser naturtrogna ut. Så fin kökssoffa du har. Mysigt med kanel och granris på silverbrickan Luktar gott också.
Kul att dotterns rum är klart, spänd på att se resultatet
Ha en bra dag imorgon
Kram Jeanette

Ann-Sofi sa...

Fina kransar...lite julstämning kan man ha nu oxå, julpysslar för fullt här(:

Mvh ann-sofi

Lotta sa...

Dom kransarna stod jag och tummade på i helgen. De är nog de mest naturtrogna fuskkransar jag nånsin sett. Ångrar nu att jag inte köpte några!

Kram
Lotta

Handplockat sa...

schnygga bilder =)

Lilla Blanka sa...

Tycker de ser kättefina ut..!
Åh vad jag vill ha ett sånt fil-de-fer underlägg som du har... :) jättefint!
Kram

Anonym sa...

Vilken underbar krans! Den vill jag också ha! :) Har inte heller tid just nu att göra några kransar och mossbollar så din krans lockar mig verkligen! Ha en bra onsdag! KRAM

Kamomilla sa...

Oj vad äkta de ser ut! Måste kolla på Hemtex här i Finland också...

Kamomilla

Wickans värld sa...

Du är inte ensam!! Jag har köpt buxbombollar med ljus!! Men jag plockade lite mossa i skogen för nån månad sen som ligger i en kasse! Har alltså inte gjort nåt mer av det!!

Unknown sa...

I can see that I had some catching up to do! Your photos are very nice and I love your decorating ideas. A white background really makes things stand out!

Kram KJ
California

Linneagården sa...

Vad mysigt du gjort. Kransen ser verkligen riktig ut. Man hiner ju inte pyssla med allt, även om man vill, så lat tror jag inte att du är!

Må så gott /madelene

Stämningsfullt sa...

De var ju jätte fina! Tack för tipset.