söndag 25 november 2007

Jag - en lumpsamlare!

Kalla mig ytlig men jag gillar saker just efter dess utseende:) Jag tilltalas särskilt av vackra gamla flaskor! Det är formen, färgen på glaset eller en läcker etikett som tilltalar mig. Men det behöver nödvändigtvis inte vara bara gamla flaskor. Jag väljer ofta vin enbart för att just etiketten är vacker!

Idag visar jag en vacker gammal flaska jag ropat in på Tradera! Min man tycker att jag är helt galen som vill ha en gammal tomflaska stående framme bland ljusstakar och blommor! Men det som är skrot för en annan kan ju vara en skatt för mig, så det låter ju som om man är en riktig lumpsamlare faktiskt!

Ha en trevlig dag!

:)Anna

25 kommentarer:

Jennie sa...

Kan hålla med om att det är vackert med gamla flaskor, och gärna precis såna som du visa på bilden med gammal kork och fin etikett, men även vanliga gamla mjölkflaskor!
Ha en bra dag/ Jennie

Wickans värld sa...

Det är inte ovanligt att köpa en vinflaska för utseendet, utan att veta hur det smakar!! Tycker jag... dvs jag brukar också göra det! =) Har tom köpt en vodkaflaska som var tjusig - är fortfarande osprättad!!
Din vichyflaska är tjusig!
Plockade fram några av mina gamla flaskor för några veckor sedan för fotografering... kommer kanske framöver!!
Ha en skön söndag!

Karin i Villa Grå sa...

Jag väljer också gärna vin efter etiketten. Visst smakar det lite godare när etiketten är vacker?

Vi har en del gamla flaskor undangömda i matkällaren, i väntan på att jag ska hitta ett hem åt dem uppe i huset. Vid det här laget är de charmigt dammiga, skulle jag tro *ler*

Ha det så bra!

Karin

Kamomilla sa...

Jag älskar såna flaskor, och glas i alla former. Så vi är fler, det kan du ju berätta för din man ;)

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Det blev jättevackert med flaskan bland allt silver. Sen så blev man ju supersugen på glögg och saffransbullar och att pynta och ha sig när man fick se din vackra bricka.
Ha en bra kväll! Kramar Karin

Solsjö - Under en vind sa...

Mannen är knasig *hi hi*...flaskan passar så bra där!!! Stor kram och en mysig kväll!

Lilla Blanka sa...

Jag tycker flaskan är jättefin! Haha ja jag känner mig som en liten lumpsamlerkska jag med, dår jag kan bli helt upprymd av nåt "skrot" som jag tycker är såå fint :)
Jättefin bild du visar!
kram, Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anna, det var en jä'ttesnygg flaska med fin ettikett! Jag gillar också gamla flaskor, har några på rad i ett av köksfönstren! Ditt arrangemang var en fullträff som vanligt!! Mari. ( o jo, jag köper nog också vin efter utseende ibland..)

Husbilsresan sa...

Ja, se karlar dom förstår inte det där.....samma sak med min, han tycker att jag släpar hem en massa skrot =)
Den flaskan var verkligen mysig...det är inte ofta man ser att dom har etiketterna kvar, tycker jag, därför var din flaska extra fin=)
Kram!

Marie sa...

Flaskan är underbar, passar jättefint bland det andra. Min svärfar frågade mig för ett tag sen vart jag hittar allt gammalt skräp som jag har hemma!!!!! Tur att vi bloggare förstår varandra, hihi.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag ropade oxå in en liknande flaska på tradera för ett tag sen så du har min fulla förståelse ;-)
Kram/Lotta

Tea Kristin sa...

Elsket fargen på den flasken! :) Det ble kjempefint! Jeg har selv satt frem men del gamle og litt grove vinkarafler, og synes de er veldig dekorative. :)

Ha en fin dag:)

Tea Kristin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karin Krut sa...

Flaskan är jättefin jag förstår att du ville ha den :) Visst är det så att männen inte riktigt riktigt förstår vårt "lumpsamlande". Jag har tur som bor ihop med en likasinnad men vi samlar olika saker :) såklart.. Vi förstår inte alltid sakerna som samlas men väl själva samlandet :) Han är aldrig bang för en tur till soptippen :D Det uppstår ju förståss vissa problem med förvaring dock :)
Ditt arrangeman är jättefin och ser hur mysigt ut som helst :)
Ha en jätteskön Måndag
Kram Karin

WhiteVintageDreams sa...

Jag tycker att den var jättefin :)...å jag skulle definitivt inte kalla dig lumpsamlare *fniss*.
Hoppas att du får en skön vecka!
Kram

MiaMaria sa...

Flaskan är ju underbar och det är väl tur att vi finns som köper det gamla och tar vara på det.


Ha´det nu så himla gott denna måndag!
Miamaria

inspired and handmade sa...

Det är väl underbart att vara en lumpsamlare fniss...och ytligt är det inte!! Tänk så mycket själ & historia gamla saker har....ha en bra dag! kram Veronica.

Anonym sa...

Hahaha...det låter som hemma hos mig! Min sambo tycker att jag köper en massa skrot och skräp oxå men jag tycker det är vackra saker! Jag tycker din flaska var jättefin och passar bra in med de andra sakerna! Ha en bra vecka! Hoppas du hittar mer vackert skrot att köpa! *fniss* Kram :)

Randi sa...

Jag gillar också gamla flaskor och då helst med det locket du visar. Din flaska är läcker med etiketten, som fortfarande sitter kvar! Fantastiskt att den inte lossnat.
Jag har också tänkt fotografera mina...
/Randi

Jennie sa...

Glömde tacka för tipset om Fridas gård! Jättemysig sida med massor man vill ha!! :0)

Anonym sa...

Gamla flaskor är underbara. Maken fick mig att köpa en gammal vichyvatten på en loppis för några år sedan. Den gillar jag skarpt! De ger en härlig känsla. Ha en toppenbra vecka! KRAM

Dorthe ♥ sa...

Så skönt att höra, att där finns flera som köper vin efter flaskan eller etiketten. För ett tag sen, köpte jag en flaska vin, enbart för att flaskan var dekorerad med en liten ängel som hängde runt flaskhalsen...såå söt var den, och din flaska är såå vacker!

Kram
Dorthe

Anonym sa...

Jag är precis likadan!!! Hihi, men det finns ju så mkt vackert!!

Anonym sa...

Jag kan inte annat än att hålla med dig, etiketter och gamla saker är så vackert. Själv gillar jag gamla lådor och har några i min stuga.. Kram

Anonym sa...

Du, jag har samlat flaskor i mer än 30 år! Först var det bara BRUNA FLASKOR FÖR GLASET VAR SNYGGT(OCH FÖR ATT DET VAR 70-TAL!) SEN BLEV DET VITA FLASKOR MED TEXT PÅ, TYP bARNÄNGENS, lILJEHOLMENS ETC...nU ÄR DET MEST GRÖNA FLASKOR, GÄRNA FRANSKA MEN OCKSÅ FLASKOR I VILKEN FÄRG SOM HELST, BARA GLASET ÄR SPECIELLT OCH GÄRNA TJOCKT..jA VAD DET BLIR SEN VET JAG INTE,MEN ATT DET BLIR FLASKOR DET VET JAG!