måndag 12 november 2007

Pynt från naturens skafferi!

Igår hann jag med en del faktiskt! Först en tur till Ikea tillsammans med en god vän, där vi fikade och shoppade lite småsaker. Ja det blev mest stearinljus, värmeljus och doftljus för min del, plus ett par cremevita ulliga fårskinn som jag länge trånat efter :)

Väl hemma satte jag igång och började pynta med lite saker från naturens skafferi som jag samlat på mig: mossa, kottar, kvistar, murgröna och vita hyacinter!

Som ytterligare dekoration använde jag mig av torkade apelsinskivor, kanelstänger och lite sötvattenspärlor!

Ha det så bra!

:)Anna


28 kommentarer:

"M" sa...

Vackert med naturmaterial...

Jennys Vita Villervalla sa...

Såå jättemysigt!
Känner dofterna ända hit!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

ESMERALDAS HJERTE sa...

Hei kjære Anna:) Nydelige oppsatser fra naturen! Jeg var på ikea selv på fredag-handlet julekuler og lys.........

Mandagsklem

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Det räcker väl med ljus från ikea!! Vilka härliga arrangemang du gjort, kanel och pärlor var en fin kombination!

Ha en fin vecka!

Kram kram

Anonym sa...

Jag riktigt känner hur gott det luktar. Mmmmmm!

Randi sa...

Riktigt smakfullt. Vackert dekorerat.
Doftar ända hit ... mmmm

Kram Randi

Unknown sa...

Blev verkligen fint. Hyacinter är ju bara underbart och kanel därtill, nu äår det jul Kramisar Jeanette

Anna - På landet Mot skogen sa...

Åh, vad fint! Ser så juligt och mysigt ut också!
Jag är galen i hyacinter, skulle helst fylla hela huset med dem. Försöker att alltid ha blommande framme i juletider, vita förståss, de är vackrast!

Dorthe ♥ sa...

Såååå vackert Anna! Blir alldeles stum.
Kram
Dorthe

Marie sa...

Underbara arrangemang! Nu längtar man ännu mer efter julen! Jag älskar vita hyacinter, de doftar så ljuvligt!

Kram Marie

♥ Pia... sa...

Hej...vad mycket fint du gjort av naturen ...fina tips...PIA

Kamomilla sa...

Det där gillar jag! Tänk att vi har så mycket vackert omkring oss. Det gäller att ta vara på det bara.

Ha en skön kväll,
Kamomilla

Solsjö - Under en vind sa...

Otroligt fina arrangemang!!! Ser ut att dofta gott också!!

Stor kram till dig!

Anonym sa...

Åh det är så vackert med naturmaterial! Vad duktig du är det ser jätte fint ut och jag kan tänka mig att det luktar gott! Visst börjar man få lite lust att plocka fram alla julsaker, ler. Jag har faktiskt tjuvstartat lite... Min grannar funderar nog lite men jaja, en julkrans är ju trevligt! Ha en go dag! Kram Petra

Lilla Blanka sa...

Jättevackert..! Tycker natur-saker är de vackraste dekorationerna :)
Kram

MiaMaria sa...

Vackert!
Härligt vad naturen har att erbjuda...

Ha´en bra dag!
miamaria

Anonym sa...

Älskar fårskinnen, har ett vitt och ett grått från IKEA. Brukar flytta runt dem lite ibland ligger de på golvet men just nu ligger det gråa i soffan. Varm och skönt att sitta på!

linnea-maria sa...

vilka fina arrangemang!!/linnea-maria

Anonym sa...

Hej
wow - vilka superfina arrangemang du gjort!
Kram från Kicki
på Countrystyle

Mitt hem är min borg sa...

Åh, så fint det blev.. Jag måste oxå få tag på några hyasinter.. Jätte fint med apelsin och kanel.. "Nu var det jul, där i ditt hus"..
Kram!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Jätteläckra juliga arrangemang och dekorationer, så duktig du är! Finns det ngt du INTE kan! ? ; )) Så mysigt och juligt det såg ut, jag var ut i skogen jag med i dag men plockade bara lite enbärsris och satte i en kanna. Punkt. Önskar jag vore mera pysslig men, men..allt du gör blir så saglolikt vackert! Å du, butiken "Vass" ligger på Sveavägen, liten mysig butik med lite smått o gott. Minns inte numret men det är på 50 nånting och ligger snett mittemot Mc donalds! Mari.

Emma Clara sa...

va mysigt det såg ut...brukar oxå göra lite grupper till advent...har inte börjat än....men jag ska nog börja att pyssla nu..

hemma bäst sa...

såå jätte fint!!Jag måste oxå ta mig ut i skogen.kram

Evelinas hus sa...

Tack för din komplimang. Måste säga att du gjort jättefina arrangemang.
Korset längre ner är ju bara så fint och vilket pris sen!!
Kram Caroline

LantlivsAnette sa...

Wow sååå vackert alltså..tänk vad man kan göra själv !!
Kram Anette

Karin Krut sa...

Åååh så fint du har gjort :) Vad duktig du är :)
Ha en skön dag
Kram Karin

Anonym sa...

Åh vilka fina arrangemang! Så du har redan satt hyacinter alltså?! :)...de är ju för underbara..men ska vänta ett tag till! Ha en bra dag! Kram :)

spetsar och änglar sa...

Så vackert arrangerat!!Och att blanda med naturmaterial blir ju så fint!Ha en skön Onsdag!