onsdag 14 november 2007

Hela världen vit!

Ja kanske inte hela världen, men i alla fall där jag bor! Det började snöa natten till tisdag och sedan höll det på tills för ett par timmar sedan - så nu har vi fullt med snö här och det är otroligt vackert! Och så blir ju längtan till jul knappast mindre nu:)

Jag har städat och fixat lite i organgeriet! Bytt ut lite täcken och kuddar i rottingsoffan, lagt fårskinnen i stolarna och flyttat runt lite bord. Nu är det verkligen jättemysigt att slå sig ner här och tända upp alla lyktor och ljusstakar när snön ligger tjock utanför!

Ha en härlig onsdagskväll!
:)Anna

23 kommentarer:

Kamomilla sa...

fina bilder! :)

Ha en bra kväll.
Kamomilla

Anonym sa...

Vilket vacker orangeri - ett sånt drömmer jag med om :D

n o r d i n g å r d e n sa...

Ah, du har verkligen så mycket vackert hemma och kan det här med att arrangera! Så snyggt, faktiskt skulle man kunna tro att delar av detta kommer från en mysig butik el nåt! El från heminredningstidningar! Ja, eftersom jag sen en månad tillbaka befinner mej mest i Sthlm är det ganska kul att se att ni har mer snö än vad vi har i Dalarna! Men VITT är ju vad vi i bloggvärlden mest gillar! : ) Ses!! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Det låter verkligen supermysigt!! Jag vill också ha ett sånt rum....
Ha en skön kväll du också!! Kram!

Jennys Vita Villervalla sa...

Mysigt värre!
Ha en bra kväll!
Kram
Jenny

Goa sa...

Finfint...allting...som alltid!
Du är inspirerande till max!
Kram
Goa

Vardagslycka sa...

Åh, vad fint! Vilken lycka att ha ett orangeri. Hoppas det är ok att jag lägger till dig i min länk lista. Jag brukar ofta vara inne hos dig och kika och nu har jäg äntligen kommit igång lite smått med en egen blogg.
Hälsn Carina

Beas sa...

Åhhh..suck vad fint. Vi har också bygglov på ett orangeri och jag hoppas att jag också ska kunna sitta och kika ut över snön med tända ljus och ett glas vin i handen.

Under tiden får jag kika in här och tanka lite inspiration som det tycks. :-)

♥ Pia... sa...

Oj så stämningsfullt ...PIA

Karin i Villa Grå sa...

Dina arrangemang är strålande, jag är så impad! Lägger upp din blogg bland mina favoriter och kommer att återvända ofta!

Kram Karin

elin1976 sa...

Å så heldig dere er. Her snødde det i helgen men den ble bote igjen. Håeper vi får mer. Vil ha snø! Jeg pleier også å flytte rund på nips og møbler. Gøy med litt forandring av og til. Ha en bra torsdag. Klem fra Elin:O)

Randi sa...

Så vackert dekorerat!
Och inramat med den vita snön utanför blir det ännu vackrare.
Kram Randi

spetsar och änglar sa...

Tänk att få ha ett orangeri!!Så Mysigt!!!!Vilka fina bilder du visar.Ha en skön Torsdag.Kram Helene Är det okej om jag länkar till dig?

MiaMaria sa...

Ser så´himla mysigt ut förstår att du njuter...
Alltid lika vackra bilder du bjuder oss på....

Ha´det så himla skönt!
Miamria

Lilla Blanka sa...

Åh vad det låter mysigt att gå och pilla och fixa i orangeriet...! Jättefina bilder oxå :)
Kram

Ann-Catrin sa...

Underbara bilder..härligt inspirerande..blir alldeles avundsjuk. har själv ett litet krypin nu..du får gärna kika in när du har tid ha det så jättebra!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Åh, så fint du har det! Förstå mycket väl att det är härligt att få sitta där och mysa!

Designe sa...

Visst är det vackert med snö..blir så inbäddat och fint ..som bomull! :) Va mysigt du gjort i orangeriet!..kan man sitta där även vintertid?..så ni har värme där alltså?..Jättefin krona med pärlor i blomkrukan! Kram :)

Unknown sa...

Önskar jag hade haft ett orangeri. Blir man aldrig nöjd eller??
Så vackert du gjort det.
Kramisar från Jeanette

Mitt hem är min borg sa...

Ojj.. Det där såg mysigt ut det..
Kram på dig!!

Karin Krut sa...

Åååh jag förstår att ni tycker om att sitta där i värmen och titta på all snö :) Det är verkligen vackert
Ha en skön kväll
Kram Karin

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mysigt..här har vi också snö nu,och kallt..brrr 14 minus !
Kram Anette

Anonym sa...

Vilka vackra bilder, verkligen inspirerande!!