lördag 3 november 2007

Hej på er!

Ska strax iväg och handla inför kvällen, vi ska på fest, och jag saknar något snyggt att ha på mig:) Är det inte alltid så?

I veckan som har gått har jag pysslat lite här hemma. Jag har bytt ut kuddarna i kökssoffan till ett par vita gamla örngott med röda monogram! Det blir lite lagom juligt så här en dryg månad innan:)
Den lilla spegelbrickan har fått en liten dekoration av kanelstänger och en tallkvist, ombundna med ett rutigt band som är samma tyg som köksgardinen...

På väggen ovanför kökssoffan har jag placerat ett väggord på franska: La Maison est oú le coeur est. Det betyder: Hemmet är där hjärtat är.

Nu måste jag göra mig klar så jag hinner med allt som ska fixas idag!

Ha en härlig lördag!
:)Anna


17 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Känner igen mej, är oxå sån när jag skall iväg på fest eller nåt.."vad skall jag ha på mig, jag har ju ingenting som passar.."
Vad fina kuddöverdrag du har, med röda monogrammet, såå fint, vill oxå ha ;)
Väggtexten ser oxå jättebra ut, hur ser det med hela texten, skulle vilja se ;)
Kram

Anonym sa...

Ja men det är klart att man måste hitta nåt snyggt att ha på sig - man kan ju inte gräva fram nåt gammalt heller. ;) *s*

Anonym sa...

Hoppas du hittade något du gillade och att du får en trevlig festkväll. Så fint du har gjort, lite lagom juligt så här i väntan på den underbara julen.

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du hittade något fint att ha på dig!!! Trevligt med lite festligheter!
Hit väntas 4 familjer med barn ikväll, det blir lite knytis för alla 19 personer! Ska bli mysigt! Har dukat upp glöggbord som välkomstdricka! (sambon suckar och säger att det faktiskt inte är advent än...)
Så vackra detaljer du visar, det är dem som blir pricken över i:et!
Må gott och ha en skön fortsätning på helgen! Kram!

Randi sa...

Det blev ursött med kuddarna och speciellt med de röda monogrammen.
Texten är jätte-läcker. Måste hitta en bra text jag också!

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Randi

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jättefint du gjort i köket. Väggord är så fint!
Och julen ja...vad jag längtar! Min man säger till mig: "Du vet väl att det är nästan 2 månader till julafton?!" minst ett par gånger om dagen :) Jooo, jag vet... :)

elin1976 sa...

Hei på deg. Ja er det ikke slik hver gang man skal noe. Jeg skal på julebord med mannens jobb til helgen....har jeg funnet kjole? neeeeeeei. Alltid ute i siste liten med slike ting. he he. I forkant med alt untatt slike saker. Ha en fin kveld på fest. Klem fra Elin:O)

MiaMaria sa...

JA, visst är det så i sista stund...
Väggtexten är ju så fin och kudden också inte är den så julig den är ju vacker året om...

Skön söndag på dig!
Miamaria

LantlivsAnette sa...

Åhh så fint..allt..
Hoppas att du har haft en trevlig helg med fest och allt...
Kram Anette

Anonym sa...

Är precis likadan och ska själv ge mig iväg den närmsta tiden för att hitta något till två kommande fester. Finns ju aaabsolut inget i garderoben som går att ha. :D

Färjtorp sa...

Åh du har verkligen alltid så mycket fina bilder här på din sida. Gillar ditt väggord, sååå fint! Och vilket vackert silver nedanför.
Kram Johanna.

Marie sa...

Så fint du gjort! Väggordet var jättevackert, tänk att det är så fint med text. Hoppas du hittade något snyggt att ha på dig och att ni hade det trevligt på festen.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

ESMERALDAS HJERTE sa...

nydelige bilder kjære venn...Blir alltid inspirert inne hos deg:) Ønsker deg god uke sånn på tampen av helgen....

Klem

linnea-maria sa...

Hej vad fint och fräsht du har gjort.
Det är kvinnans lott. Jag tycker det är ännu värre när jag ska gå på anställningsintervju, kavajen har "krympt" slipovern har fått noppror, jeans kan man väl inte ha osv /linnea-maria

Anonym sa...

Hoppas du hittade nåt snyggt att köpa!:)..så fint det blev med örngotten med röda monogram!..det är så fint tycker jag och så fint med väggtexten oxå! Hoppas du fick en fin helg! Kram :)

Anonym sa...

Hej!
Villken fin blogg du har hoppas att det är ok att länka till dig!

Anonym sa...

Vad fint det blev med väggorden och kuddarna! Hoppas du hittade något fint att ha på dig och att festen blev skoj :) Ha en bra måndag! KRAM