lördag 1 november 2008

Tillbaka!

Hej allihop!

Nu har vi kommit hem efter en underbar semester i Side, Turkiet som bjöd på blå himmel, strålande sol, 26 grader i luften och 23 grader i vattnet varje dag! Mmmm, ljuvligt:)

Det var verkligen en kontrast att komma hem till kalla Sverige, där vi just nu har nollgradigt!

I dag har jag - förutom att packa upp alla väskor och tvätta - även hunnit med att dona lite i orangeriet:) Ett av borden har jag pyntat med lite frostigt fattigmanssilver i form av små ljuslyktor, ståltrådskors med pärlor samt en vacker amaryllisvas dekorerad med en strut:)

Jag önskar er alla en trevlig lördagskväll!

:)Anna




24 kommentarer:

silje-sin sa...

Velkommen hjem, det er godt å ha deg tilbake! Så koselig du har pyntet opp. Ha en flott helg! hilsen silje.

♥ Pia... sa...

Hej..är inne och kikar här hos dej och bara njuter av dina bilder...önskar dej en trevlig helg..PIA

Skatan sa...

Hej och välkommen hem :)

Det låter helt underbart med värme, sol och bad...jag är nyss uppstigen ur badkaret men det kan ju inte gärna mäta sig med vad ni har varit med om ;-)

Önskar en fin kväll.

Kram.

Ina sa...

Åh vad fint du gjort det, det är bara såå vackert med fattigmanssilver!! Det ser hur mysigt ut som helst så där skulle man gärna suttit och myst!;-)
You got mail girl...
Kram Ina

Unknown sa...

Va fint du har gjort! Visst är det härligt med en jul i antågande vinter med förresten om det bara blir torrt soligt och kallt. (Fast hur stor chans har vi till det här nere på västkusten till det:)

Nej ni gjorde rätt som laddade batterierna!!

Kram Pia

Leamarlené sa...

Vad fint du har gjort. Du hittade säkert massor med fina saker i Turkiet. Vilket väder ni har haft...avensjuk.

kram, Marlene

Marie//Tekla Maräng sa...

Välkommen hem. Måste tacka dig för den underbara mormorskudde jag köpte av dig, den är så fin. Ska ge den till min dotter i julklapp.
Fina inspirerande bilder.
Fortsatt trevlig helg:)

Karin Krut sa...

Ååh det låter riktigt härligt med en sån skön semester :) Du har verkligen dekorerat vackert i orangeriet :)
Ha en skön söndag
Kram Karin

Mamma C sa...

Välkommen hem igen till kalla Sverige. På torsdag sticker vi iväg till värmen. Fint du hade pyntat.
Kram mamma C

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Anna!
Låter ju inte helt fel med sol & bad. Här har vi ca 10cm snö och minus grader..burrr!

Va fint pyssel du gjort!!!
Så himla fint med silver, å vilket fint kors du gjort sedan!!!

Önskar dig en fin ny vecka!

Kram från Benita

Annika sa...

God kväll och välkommen hem....
Vilka fina arrangemang du gjort och vilket vackert kors.
Kram Annika

Anonym sa...

Välkommen hem till verklighetetn ;))
Så ni har varit i Side? Jag och min sambo var ju där tidigare i höstas och det var verkligen underbart måste jag säga, vart bodde ni? var det nära stranden?

Ha en fortsatt skön Söndag
Kram Pernilla

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Oj, ni verkar ha haft det härligt i värmen! Tänk att du redan hunnit dekorera!!! Fint blev det också! //Linda

Anonym sa...

Ååh då vet jag vilket hotell ni bodde på...inte så långt från vårat. Akanthus hette det där vi bodde super fint hotell med mesta dels tyskar ;( men ganska skönt att var dom enda svenskarna där. Perfekt service, god mat och en egen underbar strand ca 15m fr. hotellet.
Vi promenerade ett par ggr/dag förbi "erat" hotell och det såg så mysigt ut.
Vi är verkligen sugen att åka dit nästa år men inte i aug/sep för då var det för varmt 45 grader i skuggan phuu!!

Pernilla

Unknown sa...

Hej!
Första gången jag hittade hit! Å va glad jag är för det. En sån underbart vacker blogg du har!

Nu ska jag läsa vidare ...

Kram Malin :)

Annas skattkammare sa...

Åhh jag blev inte alls avundsjuk på er resa! =) Så vackert du pyntat! Kram /Anna

Västbacken sa...

Vad fint du pyntat. Tänkte också fixa lite hyacintstrutar. Lotta

Vit Gladiolus sa...

Välkommen hem från Turkiet säger jag med! Härligt att åka utomlands...fina bilder du har
Kram Zinkbaljan

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag har en liten grej på min blogg, om du vill ha:)

Liten Bod sa...

Så skönt det låter! Jag visste inte att det var så varmt i Turkiet fortfarande. Vi var i Side ett år i augusti, inte att rekommendera... Jag svettades konstant i 14 dagar :) Orten som sådan var mysig dock! Hur gick det med ditt jobb-byte? Jag är lite nyfiken... Kram, Tina

Annika sa...

Har en utmaning om du vill.
Kram Annika

lottens vita och gröna sa...

åh så härligt med lite värme, joo det är ju helt rätt att åka nu ju, det ä så trist och mörkt såhär inna julen kommer igång!

oh vad fint du har det i ditt orangeri, mitt börjar nu ta form, dock så ska golvet göras såååååå du förstår att jag väntar på "the piff day"

kram lotten

Evelina sa...

Har en utmaning till dig på min blogg om du vill. /Evelina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbart dokument du bjuder på, tyvärr har jag redan två och vet inte vad jag ska sätta dom.Så är det ibland.
Ha en fortsatt mysig vecka.
Kramis Tess