lördag 15 november 2008

Julkulor och stjärnanis!

Hej på er!

I veckan som gick fick jag ett paket! En vacker madonna som jag beställt från Fridas Gård!

Madonnan är nästan 50 cm hög och riktigt tung! Har kånkat runt med henne lite överallt i huset för att finna en passande plats. För tillfället står hon på ett trädgårdsbord i anslutning till vardagsrummet.

Jag har som ni ser börjat plocka fram lite juligt pynt. Vita hyacinter och amaryllisar är utplacerade lite varstans och i en silverask ligger små julkulor i fattigmanssilver och blänker. Häromkvällen roade jag mig med att tillverka ljusmanchetter av stjärnanis. De doftar jättegott av lakrits:)

Veckorna rullar på snabbt och det är snart dags att hänga upp julstjärnorna i fönstren! Det ser jag fram emot:)

Jag önskar er en trevlig helg!

:)Anna



19 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin Madonna. Riktigt sliten och nött :-)
Ja, nu är det dags att pynta till det lite, här och där.

Kramar @nette

Anonym sa...

Oj, vad det blev fel...tryckte fel

Kramar @nette

Gårdsromantik sa...

Så vacker madonna!
Kul med det där kånkandet.

Kram Maud

Anonym sa...

Jättefin madonna! Apropå stjärnor, nån som har tips på någon fin elljusstake i vitt? Alla man hittar ser så plastiga ut tycker jag... Tack för all inspiration du ger mig Anna!

Evelina sa...

Fin madonna du har köpt.

Visst längtar man efter lite ljus i dessa mörka tider, ser fram emot att få pynta inför advent.

Trevlig helg/Evelina

Heidi-anitha sa...

Hei Anna!

Så vakkert du har gjort det! jeg har gså denne madonnaen.. i båda hvelt hvit og denne sandfargede patinerte...Får aldi nok av dise jeg...

Så fint du har gjort med dine kuler.. jeg bruker også å legge mine på et fat til jul tilsammens med lysestaker, kubbelys og noen prismer og kongler..Får snart titte etter mine i eskene også...

God helg og kos deg masse.

klem White vintage

Anonym sa...

Madonnan var jättefin.Kul att du börjat plocka fram lite julmys, då kan jag också göra det. Tur att det finns dom som är lika galna som mig i jul.
Mvh Susanne

Annika sa...

Vilken fin madonna...... Jag har också börjat smygpynta...Har nedräkning till jag får sätta upp stjärnor och annat...
Ha en bra helg.
Kram Annika

Annas skattkammare sa...

Vilken underbar Madonna och vilka vackra julgranskulor i fattigmanssilver du har! Visst är det härligt att det börjar närma sig nu.. =) Kram /Anna

Designe sa...

Hej! Såg att du är med i julreportage i Härligt hemma idag! Kul! Jättefint reportage! Kram :)

Anneli sa...

Jättefint - kul att börja pynta tycker jag - längtar..
Kramar/Annelie

Anonym sa...

Madonnan är underbar, du fixar till det så fint överallt! så vackert
hälsningar Helena

Vitt och nött sa...

åh vilket fint pynt! ska nog härma dej!! :)
häftig madonna du köpt..

ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ellen

Leamarlené sa...

Jätte fin madonna. Det brukar vara svårt att hitta plats till nya saker.

Du påminde mig om mina amaryllisar. Dom står i källaren än så hoppas dom hinner blomma om jag tar upp dom idag.

Snygg dekoration av stjärnanis...det är så snyggt med levande ljus till jul.

Kram, Marlene

Klaffen sa...

Hvilken fin Madonna! Jætte snyggt med dekorasjoner med ljus, madonna och hvita blommor! Gillar bloggen din! Kram Monalisa, Norge

Mittljuvaskafferi sa...

Vilken fin madonna! lagom sliten, Du har ett sånt fantastiskt vackert hem!
Jag gillar också vita blommor och mycket sink o silver.
Ha de bra Kram Birgitta
http://mittljuvaskafferi.blogspot.com

LOPPISLIV sa...

Hej Anna! Åhhh den madonnan är så fiiin, den har jag också gått och tittat på och tänker köpa henne snart hade jag tänkt...hihi. Vackra bilder som alltid här hos dig. Ha en go söndagskväll. Kram Paula

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är som vanligt helt fenomenal på att pynta, hitta på och att arrangera vackert! Va fint med stärnanisen och vilken fin och pampid madonna! Vackra foton och gissa om jag blev paff då jag såg dina vackra hörnor i Aftonbladet! Först skummade jag igenom och tänkte-" men, gud så fräckt, de har härmat Annas hylla och soffa rakt av ".. innan jag såg att det var ju hemma hos dig! Så vackert det var och ett mycket fint reportage! Ha en bra ny vecka bloggvännen! Mari.

Anonym sa...

Heureuse d'avoir découvert ton blog plein de délicatesse.
(Your blog is full of refinement and delicacy, I like it very much)