torsdag 6 november 2008

Ljusslingor!

Hej på er!

Nu när det är så mörkt redan på eftermiddagen vill man gärna tända lite ljus! Inte bara stearinljus utan även ljusslingor i massor. Men varje år är det likadant. Jag letar i skåpen efter ljusslingorna bara för att hitta en hel drös som inte fungerar! Jag fattar inte att de kan gå sönder bara genom att ligga i ett skåp i några månader! De fungerade ju utmärkt när jag packade ihop dem!

Jag fick bita i det sura äpplet och köpa mig ett par nya, för utan ljusslingor så här års kan man ju inte vara:)

En av de nyinköpta slingorna har jag draperat över en loppisfyndad gammal spegel som jag kom över igår! Slingan är transparent och har små lampor som sprider ett vackert sken. Små hängen i snäckskal gör den extra fin.

Spegeln fick jag för en dryg hundralapp och det var verkligen ett kap tycker jag! Den har lite skönhetsfläckar i glaset men det gillar jag ju bara. Den vackert utskurna ramen var redan vit och lagom sliten i färgen så jag behövde inte ens plocka fram målargrejorna denna gång:)

Ha en härlig dag!

:)Anna



33 kommentarer:

Lotta sa...

Hej,
vad fint det blev. Känner också att jag vill ha massor av små ljuspunkter lite här och var. Det är mysigt med ljus nu i höst och vintermörkret. En skön filt i soffan, en kopp te och en bra bok. Slingan var fin och jag undrar var du köpt den.
kram Lotta

Heidi-anitha sa...

hei! Helt utrolig vakkert... Jeg måtte forstørre opp dette bilde, var såå fint med denne lysslyngen! Kan jeg spøre deg hvor du har kjøpt den? Jeg bor i Norge, men kanskje jeg kan få fatt på den alikevell?

Du har etutrolig flott hjem.. virkelig fine detaljer og du er så flink med dekorasjon og plansjer og dine vakre mormorputer. '
Goood klem til deg..

White vintage

Leamarlené sa...

Där har du lyckats. Spegeln och ljusslingan passar ju jätte bra ihop. Snygg slinga.
Älskar också ljuspunkter. Vill ha många den här årstiden.

kram, Marlene

Malin sa...

Hej!
Vilken vacker ljusslinga du lyckats hitta. Spegeln var också underbar, speciellt för det priset =)
Kram Malin

Drömmar och verklighet sa...

Så snyggt det blev ditt ljusslingsspegel arrangemang. ha en bra dag/Carina

Annas skattkammare sa...

Håller med dig, den spegeln var verkligen ett kap!! Så fin den var! Och extra stämningsfullt blir det med en så fin ljusslinga på..
Trevlig helg!
Kram /Anna

Monica sa...

Hej !!
Det blev jattefint !!
Ljusslingan ar ovanlig och vacker ,spegeln likasa,vad du ar pysslig !!!
Jattedint blev det och nu blev jag ocksa inspirerad till att ta fram mina....far se om de fungerar.....
Kram,
Monica i Rom

Viveka i Bläckhornet sa...

Den spegeln var ett riktigt kap. Blev jättemysigt med ljusslingan.

Kram Viveka

Anonym sa...

Jättefint, älskar också ljus-slingor, har nu fått lite mer inspiration, vad man kan göra med dem! TACK!
/ Johanna

Mittljuvaskafferi sa...

Vad vackert!
Verkligen varmt, mysigt och ombonat! Jättefin blogg!

Kram
Birgitta

www.mittljuvaskafferi.blogspot.com

Jenny Oak Fae sa...

VÄLDIGT vackert..! Jag måste också köpa nya slingor, har bara en massa gröna, och jag vill ju ha vita eller transparenta...får kolla i Ullared på sånt..!

KRAM, Jenny

<3

Ina sa...

Mmm det är fint med ljusslingor, har ingen själv faktiskt men har tänkt köpa många gånger. Har kikat på IKEA men de jag velat ha har alltid varit slut:-( Tänkte också göra som du och drapera över en spegel...
Din spegel är underbar och vad praktiskt att den var så underbar redan från början utan din hjälp!
Kram Ina

Anna sa...

Underbart, var hittade du den fina ljusslingan me like, me vill ha ;-) Spegeln var också gudomlig ...... Kram Anna

Vitt och nött sa...

du har så mycket fint! gillade ljusslingan och spegeln väldigt mycket.

ha en skön kväll!

kram ellen

Jenny sa...

Det är så mysigt med ljusslingor! Tyvärr så håller de inte i evighet. Jag ska köpa några nya i år, de går att använda på så många olika sätt och både inne och ute. /Jenny

Unknown sa...

Jag måste bara än en gång säga hur otroligt fin din blogg är! Dessa vackra bilder som jag inte kan få nog av ...

Nu måste jag gå o pyssla lite för jag blev så inspirerad igen!

Kram malin

Designe sa...

Åh, det blev ju superfint! Vilken vacker spegel! Är den gammal alltså? Helt fantastisk!

Ha en fin helg!
Kram :)

LOPPISLIV sa...

God morgon Anna! Det är så fint med ljuslingor, har ingen själv ännu men de får nog bli en nu snart ser jag. Din spegel ser underbar ut och 100 kronorm inte klokt så billigt. Du har så mycket fint överallt i ditt hus. Välkommen hem förresten från solen. Härligt att ladda batterierna så här i höstmörkret. Trevlig helg på dig..Kram Paula

Anonym sa...

Vilken ovanligt vacker ljusslinga!!

Till er alla kan jag tipsa om Rusta! De har väldigt billiga ljusslingor. Jag brukar köpa på mig en hög när de börjar rea ut dom (i mellandagarna, men ibland även precis innan julafton)

Sedan kan man köpa snyggt "krimskrams" på Panduro (brukar oxå ha rea innan jul) och sätta på slingan som hängen. Då får du alldeles egen ovanliga slinga.

Anonym sa...

Kom in på din sida av en slump. Ville bara säg att du har en riktigt fin och läsvärd blogg och den har nu hanmnat bland mina favoriter =) // Josse

Vero sa...

Oj vilken härlig blogg och fina bilder.

Önskar dig en trevlig helg!

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fint det blev med slingan runt spegeln, nej inte kan man klara sig utan slingpr så här års...

Önskar dig en skön helg

Lallis - liv och leverne sa...

Men Oj; så fint det blev:)
Kram Lallis

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så mysigt det blev med allt, kul med fyndet du gjorde också:)
trevlig helg
/S

Helena sa...

Superfin ljusslinga. Var har du fatt tag pa den? Skulle garna vilja ha en san, ovanligt med snackskal.
Halsningar Helena (www.twoswedishcottages.blogspot.com)

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Anna!
Va fint!!! Å vilket kap ang spegeln!!

Känner att jag åxå vill börja pynta nu hihi.

Ser att du har en sådan fin hyasintvas i fattigmanssilver, woow!!!
Men har du vatten i den eller?
Har hört att man inte ska ha det..därför min fundering.

Trevlig Helg!

Kraaam från Benita

Nettan sa...

Har samma problem..vad händer med ljusslingorna?? Men den här nya du hittet var ju superfin..å spegeln me..å hela din blogg oxå!!
Kram Nettan

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anna, jamen du är ju verkligen ett proffs på att dekorera! Så snyggt det blev med ljusslingan och vilken fin spegel du fyndat-varför hittar jag aldrig såna!!?? Fint med hyacintvas i fatigmans.

Ha en fortssatt skön helg min bloggvän! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde ju skriva att jag visar den lilla ljusstaken som kommer fr butiken du jobbar: )

Ewa sa...

Va fint!

Ser att ni varit i Side. Vi var där i augusti. Då hade vi +49 grader i skuggan, och +38 i vattnet. Det var lite väl varmt... Pust!

Det nya dokumentet är underbart, det med. Ska göra en beställning efter jul, eller så kanske man kan tipsa om ett i julklapp?! ;-)

Kram
/Ewa

NinaH sa...

Läste om dig i Allers Julmagasin. Fin blog du har! Du åkte in bland mina besöksfavoriter direkt!...;-)

Maliva`s verden sa...

Hei, for en nydelig og kreativ blogg du har, er helt klart en av mine favoritter:)
Fortsatt go`søndag
Malivasverden

VILLA MOA sa...

Förstår precis din frustration över ljusslingor som inte fungerar. Så har jag det varje år, det är ofta vid minus grader och redan uppmonterad ljusslinga i ett träd eller buske som jag märker att hälften inte funkar.

som att leta en nål i en höstack.

Varför är jag så osmart att jag inte testar slingan innan får jag alltid hör av min man. Suck! Med frusna händer och ilska över samma visa varje år i minnet, så köper jag nya varje år. Det blir nästan billigare än att köpa nya lampor till den trasiga har jag märkt.

Det blev jätte fint med din ljusslingan runt spegeln. Kul med snäckskalen också. Du är verkligen så duktig!

Ha en bra dag!
Nettan