onsdag 19 november 2008

Lite nytt piggar upp!

Halloj i mörkret!

Ja det är rejält mörkt nu - i princip hela dagarna - så det är inte lätt att hinna fota direkt:)
Det är ju bara ett par timmar på förmiddagen som det går att ta någorlunda bra bilder...

Idag visar jag lite nytt som jag har köpt! Ibland behöver man något som piggar upp i höstmörkret:)

Den rustika postförvaringen i grovt linne med text från Jeanne D'Arc Living är en nykomling och den har jag hängt upp i trappan i hallen. Just nu har jag fyllt den med några enkla paket dekorerade med gammal bibelskrift och grovt snöre!

På den vita byrån bakom står en samling gamla glaskaraffer tillsammans med en rostig byst och ett par ljusglas i fattigmanssilver. Även ljusglasen är nya. Ser ni att det står God Jul på dem, så där lite lagom diskret?

Både postförvaringen och ljusglasen kommer från butiken Åsa & Årstiderna!

Jag önskar er alla en trevlig dag!

:)Anna



17 kommentarer:

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anna!

Det är så sant som sagt: det är mörkt stor del av dygnet och visst kan det pigga upp lite med någon ny detalj i hemmet. Vad fint Du gjort! Det ser så hemtrevligt ut!
Jag håller som bäst på att beta av listan på åtaganden inför advent. När det är klart börjar det roligaste: att göra julprydnaderna hit till gården. Alla granar och tallar är redan på plats, men girlanger, kransar, hjärtan och granrisbockarna saknas ännu. Tids nog blir det dock dax för dem också... :)

Vänliga hälsningar från Karin som önskar Dig en skön dag.

Mia sa...

Vad fint du har fått till det. Det är ju snart ju så det gör ju inget med den lilla texten.

Jag har problem att fota på vardagarna när jag jobbar, det är ju mörkt hela tiden när man än hemma. Snart vänder det igen så ljuset kommer tillbaka. Tänk om man kunde få lite snö också i vinter som piggar upp!

Kram Mia

Vitt och nött sa...

va fint å mysigt du har gjort det!

Ja de ä bara drygt en månad kvar tills det vänder :)

Ha en bra dag!!
Kram Ellen

Emelie sa...

Ditt hem skulle man haft! Gud vad vackert! Så varmt och ombonat. Skulle vilja ha det likadant själv men tyvärr så har jag oturen att ha en sambo som är inredningsintresserad så vi får försöka komma överens med det vi har än så länge.. Men någon dag ska man väl lyckas ta makten eller vad tror ni tjejer! hoho!

Jättefint iaf!

Kram på er alla!!!

http://emlinelin.blogspot.com/

Brunkullan sa...

Ja! Jättefint:)
Säcken är jättehärlig!
Susanne

Västbacken sa...

Ljuslyktan med texten var jättefin, ja allt det andra också förstås.
Ha en bra dag
/Lotta

annashusidingtuna sa...

Jättemysigt du har fixat till det!
Fin ide med postsäcken, själv ska jag börja jul pynta till helgen...
Ha en trevlig dag
Anna

Anonym sa...

Hejsan!
Åh, vilka inspirerande bilder. Visst längtar man att börja julpynta!
Det är ju tiden fram till julafton som är den mysigaste, sen går vi mot ljusare tider igen, och då vill man röja upp bort allt julpynt.
Tack för en trevlig blogg!

Ida sa...

Vilka vackra saker du köpt. Gillade verkligen "postsäcken". Den var hur fin som helst. Så kul att se vad andra inhandlar, man får ju inspiration då med. Jag hoppas att det går bra att jag länkar till din sida på min blogg?!
Kramar Ida

Marie sa...

Hej Anna!

Postsäcken är helt ljuvlig och de små ljuslyktorna är jättesöta! Underbara bilder från ditt vackra och inspirerande hem!

Kramar Marie

Annika sa...

Nog är det mörkt alltid... nu väntar vi på snön så att det blir lite ljusare....
Vilka fint inslagna paket...och ljuslyktorna är ljuvliga, sånna vill jag ha....
Nu skall jag titta på Leilas jul..
Ha en bra kväll.
Kram Annika

Heidi-anitha sa...

Så fint du har gjort det.. tenk å få være flue på veggen hjemme hos deg du... Det hadde vært skjønt...)

Syntes alt du tar i blir til gull, selv om det ikke skulle ha det beste utgangspunket fra begynnelsen troller du om alt og det blir så vakkert....

Blir så inpirert av deg...

Klem White vintage

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mycket snyggt från den fina butiken och du arrangerar jämt så vackert Anna! Aha, den var så pass stor den postpåsen jag hade spnat in och bestämt mej för , el finns det olika storlekar tro? Vilket jättefina paket i den!!! Mari.

Designe sa...

Vilka fina paket i fin förvaring! Du är så pysslig!
Ha en bra dag!
Kram :)

Anonym sa...

Att piffa något så alldagligt som post är verkligen något som piffar upp i höstmörket, även att shoppa ;) verkligen fina grejjer du har köpt in! :D

såg även att du gillade inredning, så tänkte tipsa om den här sidan http://www.inredningsskolan.se/simulator/ där du kan inreda direkt in i datorn, kul va? :D ha en bra dag!

Maliva`s verden sa...

Takk for all inspirasjon jeg får ved å besøke din blogg..Du er en av mine favoritter:)
malivasverden

Tulipa sa...

Postförvaringen var bara så fin!
Kram Tulipa