tisdag 4 november 2008

Ett snart 200 år gammalt franskt dokument...

...har blivit en till affisch i mitt sortiment:)

Dokumentet - som är från 1817 - är någon form av köpebrev.

Om någon är intresserad av en affisch så är ni hjärtligt välkomna att göra en beställning!
De är i storleken 50x70 och tillverkas på ett matt fotopapper med viss struktur.

Denna affisch är ljus i färgen med en svagt begietonad kant till vänster. Den har 2 vackra stämplar och en underbar handskrift... Jag är inte någon fena på franska med kan ändå utläsa att dokumentet innehåller ordet "Nöel" som ju passande nog betyder "Jul"!

Ha en underbar dag!

:)Anna



13 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann Anna!

Wow,så vakkert og spesielt dokument!!!
Men hva er prisen på dette?:)


Ha en fin dag!


-Randi-

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anna, välkommen tillbaka fr Turkiet, vilka kontraster, att komma hem til kylan men du ska vara glad du inte bor här, jag har varit i Sthlm i 3 dgr och ska dit i morg igen men när man kommer hem hit, bara drygt 20 mil bort, då möts man av rena vinterlandskapet!

Dina gamla dokument och affischer är ju för fina och jag trivs väldigt bra med mitt, vackert & lättplacerat! Så fint du hade pyntat i inlägget under!

Frostnupna med soliga hälsn fr mej!

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Dina affischer är ju hur fina som helst.. funderar verkligen på att beställa en, som en julklapp till mig själv kanske? =) Kram /Anna

Anonym sa...

Vilken vacker blogg du har med många fina bilder... väldigt inspirerande!
Lite inspiration på andra områden kanske du kan få på min blogg: http://blackstone.driftig.nu
Missa inte erbjudandet som kommer senare i veckan...

Casa Loda sa...

Hej och välkommen hem efter semestern.
Jättefina affischer, det kanske kommer en beställning.
Ha det så bra!

Annika

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt med semester:)
Och Otroligt fint var detta!
Kram Lallis

mimmuli sa...

Så fin blogg du har=) Härligt med semester just nu när det är kallt...(här i finland har vi nu snö..=))

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket vackert dokument..du är en fena på att hitta såna !!
Det här var ju underbart fint med stämplar och allt...
Ha det gott
Kram Anette

Viveka i Bläckhornet sa...

Du har verkligen lyckats fiska upp fina dokument. Men beställde i förra veckan mitt andra vägg dokument...annars hade du haft en beställning från mig :)

Önskar dig en skön dag
Kram viveka

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket fint dokument!

Så skönt ni verkar ha haft det på er resa, sköna varma minnen att tänka på när vinterkylan kommer!

Ha det gott, kramar!

Viola sa...

Vilket underbart gammalt dokument, är så glad att jag hittade mina gamla Biblar från min stad, gör inte strutar av dom , fniss, kram

Vit Gladiolus sa...

Så himla vackra dokument! Kul!
Kram Zinkabljan

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka dokument du lyckas hitta. Så fina.

Ha det gott Marie