måndag 17 november 2008

Kryddor, mossa och en gammal bok!

Hej hopp!

Helgen har passerat i ett huj som vanligt och vips är det ny vecka!

Lördagen tillbringades mestadels inomhus eftersom det var ett riktigt ruskväder. Jag passade på att pyssla lite och gjorde några "glöggstrutar" . Innehållet i dem är förstås kryddor som kanel, kardemumma och nejlikor...

Hyacinterna har jag planterat i vita krukor och dekorerat med mossa - mer behövs inte för att det ska bli lite juligt hemma:)

Sedan var jag bara tvungen att ta efter en idé som jag såg i senaste numret av Hem & Antik! Där visades Maries underbara hem som jag har blivit så inspirerad av!

Marie - som är otroligt duktig på att göra vackra stilleben - hade lagt en vacker gammal bok på ett bord och dekorerat den med en granljushållare och en liten krans av enris. Det var så vackert i all sin enkelhet att jag inte kunde låta bli att göra likadant.

Jag hade en passande bok för ändamålet. En stor och tung antik bok som jag köpte på Old Touch förra sommaren. Nu får den ligga framme som ett vackert blickfång på ett bord i vardagsrummet . Kransen runt ljuset gjorde jag av konstgjorda snöbär...

Ha en bra dag!

:)Anna

18 kommentarer:

färg o form sa...

Svejsan! Men!! vad mycket fin fint du pysslar. Inspirerande bilder!
Vackert med en bok och ett ljus, kanske lyser ett ljus hos mig ikväll också.
Må gott kram Hannah

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Åhhh, underbara bilder som alltid hos dig...
I går så köpte jag en helg bilaga Aftonbladets..och jag kände genast igen bilder från ditt hem !!
Jag hade rätt, det var sååå mycket fint..du har så fint så man blir alldeles galen..;)
Ha det gott
Kraaam Anette

Västbacken sa...

Jättefin strut! I fredags när jag var till stan hade hyacinterna kommit så jag köpte på mig ett par. Snart är det advent, härligt.
/Lotta

Gårdsromantik sa...

Så vackert med bibeln - maken samlar på gamla böcker - skall allt fråga snällt om jag får låna en.

Var det ditt vackra hem som var i Aftonbladets bilaga - det måste jag kolla upp.

Kram Maud

Heidi-anitha sa...

Så fantastiske bilder.... Jeg er på jakt etter slike lysholdere... håper jeg finner dem snart!

Du har gjort det så fint med den boken:)

Sviblene er i hus hos meg også... Jeg har plantet de i fløtemugger på kjøkkenet også i sullerkoppen i nysølv.. med litt mose ble det veldig koselig!

Klem White vintage

Designe sa...

Så fint pyntat!...Jag köpte oxå Hem&Antik och den var helt underbar! Håller med om att det var väldigt fint med en ljushållare i boken så där med lite grönt till!
Ha en fin vecka!
Kram :)

Två systrar sa...

Hejsan!! vad fint ni gjort i butiken i torsdags!Mysigt med julmusik, glögg och vackra julsaker! Som vanligt fick vi med oss en varsin påse därifrån:-)
Vilken vacker strut du gjort!!
Kram C & M

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud va du är duktig på att pyssla, jag önskar jag kunde hyra dig: ) Alltid blir det så fint, tjusiga strutar och så läcker bild med den gamla boken! Oja, jag har så många tidningar jag måste köpa nu och se alla bloggfolk i, men hinner inte med, detta är ju ett heltidsjobb: ) Ha en bra ny vecka! Mari.

Skatan sa...

God förmiddag! VIlka fina bilder! Här skulle det dock inte få ligga kvar så fint någon längre stund. Jag gissar att det skulle vara alldeles för många nyfikna och pillrande småfingrar som öppnade, flyttade runt och grejade... :)

Sköt om dig!

Mia sa...

Åh vad fint du pyntat och underbara bilder också.

Kram Mia

spetsar och änglar sa...

Vilka vackra bilder!Du är verkligen duktig på att skapa vackra blickfång.

Ha det gott
Kram
Heléne

Anonym sa...

Du kan få till det du. Jätte sött och gulligt blev det med struten och dina fina hyacinter.

Kramar @nette

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad fint det blev! Vilka underbara bilder. Jag gillar verkligen de fina julgranskulorna!! Skulle vilja köpa en drös jag med.

Kram Jenny

Sussi sa...

Belv verkligen jätte fint att plantera hyacinterna i krukor och dekorerat med mossa.
Enkelt och snyggt!!

Ha en underbar dag!
Sussi

Annas skattkammare sa...

Så fint och juligt du pyntat! Kram /Anna

VILLA MOA sa...

Fick min fina mormorskudde igår, så fin den är,luktar jätte gott och underbart mjuk och mysig, jag är jätte nöjd. Hälsa mor din och tacka!

Idag skall jag på tur för att handla lite jullökar, blir så inspirerad av din blogg du har verkligen pyntat så fint.

Må så gott!
kram/Nettan

Jenny sa...

Jättefint att dekorera med en gammal bok och ett ljus med krans. Det skulle ju aldrig jag ha kommit på ... Och vad fint det är att dekorera amaryllisar, som med pärlorna på tråd i ditt förra inlägg. Tur att man kan inspireras av andra! /Jenny

Anneli sa...

vad duktig du är på att pyssla - såg oxå bilden i tidningen , tycker detvar jättefint precis som ditt blev...
Kramar/Annelie