fredag 21 november 2008

Äntligen Fredag!

Åh så var det änligen fredag igen:) Det är alltid lika skönt att veta att man har en lång helg framför sig!

I helgen har jag tänkt skaffa mig ett par fina granar att ha både ute och inne. Ja inte Julgranen med stor J, utan något mindre varianter:) Sedan är det hög tid att hänga upp lite fin belysning i trädgården. Det brukar vi göra i oktober redan men vi har inte hunnit med det ännu.

Idag får ni se lite bilder från allrummet på övervåningen.

På det lilla bordet står en minigran tillsammans med lite smått och gott, bland annat en stor vacker stjärna i fattigmanssilver.

På soffbordet har jag ställt en kruka med vita multihyacinter och ett hemgjort ljusfat! Ljusfatet är egentligen en silverskål som jag fäst julgransljushållare runt om. I skålen har jag hällt grovsalt som gnistrar likt snö och dekorerat med doftande stjärnanis och kanelstänger.

Jag önskar er alla en riktigt mysig helg!

:)Anna


25 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Du gör alltid så fint!
Nu ska det verkligen adventspyntas här i alla fall, ska bara jobba kväll först och plugga hela dagen innan jag kan ta tag i det hela.
//Anna

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad vackert !!Vad du är duktig på att få till det sådär snyggt !!
Jag är så himla sugen på att pynta nu..snart får jag börja det är bara lite fix kvar i renoveringen..
Jag ska måla listerna runt fönstrena nu innan jag far på jobbet...
Ha det gott
Kraaam Anette

White cotton grass sa...

Mysigt! Vad är det som hänger på väggen? En relief av nåt slag?
Trevlig helg!

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anna!

Så stämningsfulla bilder Du visar på morgonkvisten. Tända ljus och hyacinter, två viktiga ingrediensser i advents- och juletid. :)
Vad härligt att gå ut och ta granar och göra iordning med belysning och allt. Förstår om Du ser fram emot helgen. Nu är det ju inte heller så mycket snö i skogen så man kan gå relativt obehindrat och leta fram godbitarna bland granar.
Jag satte ut belysning i några av våra mindre gran-grupper igår och det tindrade så fint. Ljus ute lyser verkligen upp vare sig det är en enkel elslinga eller levande ljus i lyktor. Jag blandar och tycker det blir fint.

Önskar Dig en skön fredag och lycka till med gran-letandet!

Vänliga hälsningar från Karin.

VILLA MOA sa...

Jätte kul idé med grovsalt och ljus. Stjärnanis och kanel doftar verkligen jul och vackert att titta på.

Här hemma blir det nog lite pyssel med att fylla alla strutar med gottis. Måste börja leta bra recept.

Hoppas du hittar några fina granar.
Trevlig helg!
Hälsar
Nettan

Kristina sa...

Vilka otroligt mysiga bilder! Man verkligen känner julstämningen! Grandoften är ju bara såå härlig så här framåt jul!

Ha en fin helg!

Kramar/Kristina

Casa Loda sa...

Hej!
Som vanligt fina bilder, jag blir så glad och inspirerad när jag är här.
Trevlig helg!
Annika

drömmen om vitt sa...

Så mycket fint du visar, älskar fattigmanssilver. Du har jú redan skapat julstämmning, jag brukar kunna hålla mig tills första advent men inte i år med alla dessa vackra bloggar:)
trevlig helg!
Lotta

Anneli sa...

Vad jättefint du gjort...
Jag fick hem några små granar idag från skogen av THe Man - som var snäll och råkade hitta ett par...
Så nu vandrar de runt för att hitta sin plats..
Kramar/Annelie

Vitt och nött sa...

men hjälp va fint du jämt gör! jättevackert!
har fått mycket inspiration från din blogg å dina bilder. tack för de :)

Hoppas du får en bra helg!
Kram Ellen

Annas skattkammare sa...

Vackert!! Jag önskar att vårt hem inte var i sån oreda så jag också kunde pynta lite mer inför advent.. men så är det när tapetsering pågår och en liten valp ska tas om hand.. =)
Trevlig helg!
Kram /Anna

Anonym sa...

alltid lika mycket fint på din blogg man blir så inspirerad, vad skulle man göra utan alla bloggare.
Mvh Susanne

Ida sa...

Vad mysigt med smågranar. Tanken är att vi också ska pynta vackert med granar, men jag kommer aldrig iväg ut i skogen för att hämta några. Vill så mkt men har så lite tid... kan inte förstå hur det kan vara så stressigt att vara mammaledig=) Jättefina bilder som du delar med dig av.
Ha en underbar helg.
Kramar Ida

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackra arr som vanligt! Så fiffigt och fint med saltet och såna små ljushållare är ju så fint, men som du säger, de brinner ned för fort...Ha en bra helg! Mari.

Västbacken sa...

Oj vad fint du gjort. Har precis börjat ta upp alla kartonger med julsaker från källaren och ska adventspynta.
Ha det bra
/Lotta

Anonym sa...

Du har verkligen ett jätte fint hem. Så ljust, fint och lantligt.
Lägger till dig bland mina favoriter och kommer fortsätta följa dig. Tack för en bra blogg. Kram Josse

Anonym sa...

Du har verkligen ett jätte fint hem. Så ljust, fint och lantligt.
Lägger till dig bland mina favoriter och kommer fortsätta följa dig. Tack för en bra blogg. Kram Josse

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Så himla fint du gör,man blir ju alldeles lyrisk!tack för all inspiration!
Kram Marlene

Viveka i Bläckhornet sa...

Gomorron!
Nu har lagt till dig på bloggkoll så jag inte "tappar bort" dig :)
Så himla fint du visar. Alla dina bilder är så inspirerande.
Inatt har det snöat för fullt hos oss, men idag strålar solen. Det är upplagt för en långpromenad.

Ha en skön dag

Kram Viveka

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej!
Första gången jag är på din sida!
Vilken trevlig upplevelse! =)
Hälsningar sanna

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej igen!
Måsta bara skriva att vi har också en katt som heter Ozzy! =)
Bor ocså i nybyggd villa sedan feb i år!
Jag kommer tillbaka för mer inspiration!

Ha det gott! sanna

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du har haft en fin helg.
Kram Lallis

Vit Gladiolus sa...

så vackra bilder! Jag njuter...
kramar

Brunkullan sa...

Så fint du gjort!

Nästa gång vi åker till stugan ska jag ta in lite granar och enris att pynta med!
Det dröjer någon vecka, så jag ville inte ta in nått idag...Vatten du vet;)
I veckan ska jag dock pynta till det lite här hemma till advent:)

Kram
Susanne

Goa sa...

Hej kära Anna!Det är alltid lika mysigt och varmt att komma hit! Vilket jag ofta gör för att hålla inspirationen vid liv..:)
Jag är bara så dålig på att kommentera...bara så att du vet..:)

Hoppas du mår bäst och njuter av denna underbara tid, som nu smyger sig på!

Största kramen...