lördag 29 november 2008

Advent!

Hej hej!

Så äntligen har vi kommit fram till årets första helg i advent!

I orangeriet ståtar en liten gran med levande ljus. På bordet står en bricka med vackra gamla snapsglas tillsammans med en bunt kanelstänger och en grankvist. Doften av stearinljus, granris och kanel sprider en härlig doft av jul.

I dag blir det ett besök i kyrkan för att lyssna till en konsert för världens barn där min dotter ska sjunga solo. Till kvällen blir det bullbak:)

Ha en underbar helg!

:) Anna


34 kommentarer:

Heidi-anitha sa...

Så vakkert du har gjort det Anna! Nå ble jeg fristet til å ta inn en liten gran til kjøkkenet også... ikke bare mine minigraner i glassvaser...


Kos deg i helgen, og kirkekonsert er bare så koselig. Nyt tiden der inne...og din datter:)

Klem White vintage

annashusidingtuna sa...

Det är verkligen dofterna som kan få fram den där riktiga julkänslan.
Lycka till med bullbaket.
Kram Anna

C De-sign sa...

Hej
Så fint du gjort och det låter härligt att få lyssna till fin musik och sång!!!! Önskar dig en skön första advent! Kramar fr C

Butik Östergården sa...

Hej Anna
Vad vackert det var med snapsglasen. Det är så fint med kristall mot vit duk. Hur får du så fint ljus i dina bilder? Fotar du bara i dagsljus utan blixt?
Jag saknar den där tiden när barnen var med på konserer och allt annat fint som var runt jul. Ta vara på den tiden. Den kommer aldrig igen. Ha en riktigt härlig dag.
Kram Helen

Evelina sa...

Jag önskar dig en trevlig första advent!

/Evelina

Mia sa...

Vad juligt och fint du gjort. Trevlig helg!

Kram

Jenny Oak Fae sa...

Du har gjort det så fint & mysigt...verkligen lyckat!

: )

Ha en fin & skön helg!

Kram, Jenny

<3

Monica sa...

Hej !!
Vad fint du gjort !!!!
Vackert och stilrent....det blir krispigt med dessa farger till jul och snapsglasen ar jattefina,alskar gamla graverade glas.....
Ha en trevlig advent !!!
Monica i Rom

Annas skattkammare sa...

Åhh här fick jag julkänsla i massor! =)
Ha en mysig första advent!
Kram /Anna

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej!
Kikar in igen...vad fint du har giort!
Hälsningar sanna

Skatan sa...

Nä, nu får jag nog ta mig i kragen och jula till det en smula så jag kommer i stämning :)

Trevlig helg!

Mamma C sa...

Vilken härlig julstämning man fick hos dig. Ha en fin första advent du med.
Kram mamma c

Anonym sa...

Jösses så fint!
Kommer nog att "apa" efter dig.
Trevlig helg
Lena

Vitt och nött sa...

underbart fint!! Ska också köpe hem lite kanelstänger, doftar verkligen jul!

Hoppas ni får en trevlig kväll å kul med din dotter som ska sjunga solo!

kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert med granen och snygga buntar av kanel. Vilken duktig dotter som sjunger solo, ha en bra advent! Mari.

Viola sa...

Så vackra bilder och önskar dig en skön advent, titta gärna in och var med i tävlingen med fina vinster från butiken, kram VIOLA

Annika sa...

God adventskväll Anna.
Hoppas uppträdandet gick bra för din dotter, säkert var det väldigt vackert.
Vilka vackra bilder du visar.
Ha det bra.
Kram Annika

Två systrar sa...

vilken fin liten gran! Pratade med en jätte trevlig kvinna i badhuset häromdagen, det visade sig vara din mamma:-) Vad roligt! Hon som syr de vackra kuddarna!
Kram C&M

the80sme sa...

Otroligt mysigt du har det! Vad mysigt med långa kanelstänger! Jag lyckas bara få tag i korta hur mycket jag än letar :)
Ha en toppen start på veckan!
Kram Linda

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så roligt att gå och lyssna när ens barn sjunger och solo tillpåköpet. Fint du pyntat.
HA en mysig vecka.
Kramis Tess

Liten Bod sa...

Jättefint blev det i orangeriet! Så mysigt det låter att gå och lyssna på dottern i kyrkan. Min dotter sjöng i kyrkokören från 6 till 16 års ålder, nu saknar jag julkonserterna. Kram, Tina

Unknown sa...

Va vackert du har gjort det!

VISST ÄR DET EN HÄRLIG HÖGTID VI HAR I DECEMBER...

Ha det gott, kram Pia

Tulipa sa...

Så stolt du måste vara över din dotter!
Ha en bra vecka!
Kram Tulipa

Ida sa...

Vad mycket vackert du visar med hjälp av dina bilder. Kan tänka mig att en tur i ditt hus tar många timmar för att man inte kan sluta att beundra alla detaljer. Är alltid lika mysigt att kika på dina underbara bilder.
Kramar Ida

Marge sa...

Helsingar från Finland!
Du har så vackert hem och blog!!
Ditt hem är ful av vackra färgen!! Jag har ingen block, men jag njuter av titta på vackra hem. Önskar dig och din familjen god jul!!
Ps. Förlåt mig, att min svenka är så bra!

Helene sa...

Så vakre bilder du viser, alltid fint å komme innom bloggen din:)

Sara sa...

Å så söt gran! Härligt inspirerande bilder!

Anonym sa...

Gick igenom texterna och bilderna på din sida. Oj va fint! Man får en härlig försmak till julen. Mycket inspirerande.
Hälsningar Yvonne

drömmen om vitt sa...

Vilka underbara bilder du visar, visst är det härligt att gå till kyrkan och lyssna på ljuv musik, till lucia ska min dotter sjunga solo och det ska bli så spännande släpper nog enmoch annan tår.
Lotta

Radhusdrömmar sa...

Vad fint du gjort det, kul idé att ta in en hel liten gran. Fint med alla detaljer du visar!

kram
Johanna

Två systrar sa...

Hej Anna! Vi har en award till dig på vår sida....kram C&M

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Dina bilder är ljuvliga!
Kram Marlene.

Karin Krut sa...

Hej Anna! Verkligen fint adventspynt :) Det ser riktigt mysigt ut och bakning är ju väldigt härligt, särskilt efteråt när man får mumsa i sig bullarna ;)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Sussi sa...

Så fint det var med den lilla granen i hinken. Fast jag är lite rätt för levande ljus i granar. Min vovve skulle förmodligen putta till den o sätta fyr på allt *haha*
Men det är såååå fint!

/sussi