onsdag 11 mars 2009

Att komma till skott...

Hej hej!

I somras fyndade jag så fina gamla stolar på loppis! Stolarna (4 st) var rödbruna i färgen och jag tänkte hela tiden att jag skulle måla dem vita. Hur det än blev så kom jag aldrig till skott med det. Antagligen eftersom jag visste att det skulle bli ett pillerjobb...

Men så i måndags tog jag i alla fall tag i det och nu , tre dagar senare , står de där - vita och vackra - i orangeriet. Det tog lite tid, det visste jag ju, men samtidigt är det ju såå roligt att måla så det var det värt!

Nu är det bara stommen i orangieret kvar som ska målas vit. Jag har sagt det länge nu men det har inte heller blivit av. Fast nu när alla mindre målarprojekt är undanstökade så ska jag nog få till det också! Hoppas jag...



31 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fina stolar, har en fin grupp som behöver målas den är klassisk brun som dom flesta gammla fingrupper. Men det liksom känns som ett stort projekt.
Mvh Tess

Önskedrömmar i hvitt sa...

Vilka otroligt vackra stolar! Jag blir riktigt avis. Vi har fått 2 vackra stolar i arv men jag tänker lämna dem omålade för jag tycker att de har så vacker patinering, men vita stolskjolar har minsann åkt på...;)
Kram Maria

Alvas Hus sa...

Vilket jobb du har lagt ner och så underbara de blev! Otroligt vackra!
Jag blir alltid så inspirerad här inne :-)

Kram Sandra

Tulipa sa...

Vackra stolar!
Slipade du dem först?

Är det någon som försöker smita ur bild?!*ler*

Ha en fin dag!

Mariette

Anonym sa...

Vilka underbara stolar!!
Kramis/LenaS

n o r d i n g å r d e n sa...

Jäklar vilka fina stolar, helt unika! Vilket jobb du gjorde men snyggt blev det, du har ett ljuvligt orangeri och där ser jag Ozzie inviga och testar hållbarheten på dem också: ) Mari.

Liten Bod sa...

Jättefina stolar! Visst är det en skön känsla när man blir klar med något som fått vänta länge? Jag har tyvärr mycket sånt... Kram, Tina

Anonym sa...

Vad duktig du har varit med penseln och vad läckra stolarna blev. Vilken rolig bild på katten.
Kram Stenlycka

Annas skattkammare sa...

Vad fint det blev! Du säger att det tar tid, men jag tycker alltid att allas projekt blir klara på en gång! Över en helg eller bara tre dagar.. För mig hade det tagit tre månader.. =)
Kram /Anna

Jessica sa...

jätte vackra stolar dom vart kanon vad kul ha det bra kram jessica

Nylyckan sa...

Vilka underbara stolar! Fint mönster i ryggen. Kram Åsa

Linneas Hjärtefröjd sa...

ååååh så fina stolarna blev!!!!! verkligen!!!

ha de underbart!
kram linnea

Lönnen 13 sa...

Verkligen vackra stolar,fint med allt det "snirkliga".
Kram Anneli

Mamma C sa...

Dom ser jättefina ut. Förstår att det var ett pillgöra.
Kram mamma C

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Helt nydelige.
Ja det er jobb å male stoler. Men gu så fint det blir.

Ha en herlig ukeslutt
klem

Sussi sa...

Underbara stolar. Skönt att få "bocka av" saker som ligger över en också.
Lycka till med målningen av orangeriet :)

/Sussi

Tankar tar tid sa...

Vilka underbara stolar ... och jag förstår att du drog ut på det ... måste ha varit pilligt värre ... men resultatet väl värt att vänta på!
Jättefina!!!

Ska visa mitt senaste målarprojekt idag ... så kolla in lite senare.

Kramar Christina

Designe sa...

Så vackra och annorlunda stolar!
Jag har inte heller kommit till skott riktigt..har saker som står och väntar på mig! Det är så mkt roligt jag vill göra så jag få liksom inget gjort just nu...måste sätta fart..då kommer jag nog igång med ALLT! :)
Kram

Anonym sa...

Hej Anna.
Dejlig blok du har. besøger den tit. Har du lyst kan du besøge min hjemmeside på www.fruskjoldager.dk. Jeg tror det er noget for dig.
Hilsen Ulla skjoldager.

Anonym sa...

vackra bilder

Home No.1 sa...

Hej Anna de blev riktigt snygga aom allt annat du tar tag i !
Kram Annica.

Floralis sa...

Hej Anna!
Det var snabbt fixat tycker jag... : )) Jag har fyndat mina stolar för flera år sedan och dom är inte klar än (dvs alla åtta stolar...). Jag har en tendens att påbörja men har svårt för att slutföra mina projekt... : ))
Äsch, det är bara att ta tjuren i hornen och bocka av det på listan också så att man inte behöver ha det hängande över sig hela tiden! : ))
Snyggt blev det i alla fall.
Förresten... din katt Ozzy, vad är det för ras?
Ha det gott!
Anneli

Lilla Blanka sa...

Hej Anna!

Åh vilka fina stolar, och jag ser vilket jobb du lagt ner på dem!

Ovanligt modell med de fina snickerierna..jättefina verkligen!

Kram goa vän ♥
Mia

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det syns att det måste ha varit ett riktigt pillergöra, men fint blev det!
Kram Anna

Millygarden sa...

Men dom var väl värd allt arbetet! Dom blev superfina och gillas av lilla kissen med ser jag!

Kram Marina

Maria renoverar sa...

Hej!
Wow vad fint!
Hälsn MARIA

Anonym sa...

Så snygga... du måste bo i ett loppisbälte för där jag bor finns knappt några merän när det är sommar... älskar din vita stil...

Evas Paradis sa...

Åhh det där orangeriet skulle jag kunna ha som permanentboende :-)
Kram Eva

VILLA MOA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
VILLA MOA sa...

Visst blir man nöjd med sig själv när man är klar. Ursnyggt och vackert!

Du har verkligen känslan för detaljerna!

Kram Nettan

Catherine sa...

How gorgeous you're pictures are Anna!! Love everything~that white chair, the beautiful kitty :) the table, the mercury? candle sticks..all so beautiful~and the way you put your captures together only giving a tease of the beautiful items~just love it!!
Cat