fredag 20 mars 2009

Allrummet!

Hej hej!

Idag blir det ett bildcollage från allrummet...

I soffan ligger ett vackert gammalt virkat överkast tillsammans med runda romantiska mormorskuddar som min mamma sytt. Hon syr upp på beställning så är det någon som är intresserad så maila mig!

Spegeln på mitt nyfyndade lilla skåp är antik och påminner lite om en fransk kaminspegel.
Rosorna som står i glasvasen med fransk text är inte äkta, men minst lika vackra, och hållbara:) De köpte jag på Hemtex häromdagen!

Jag önskar er alla en skön helg!





20 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Den spegeln var underbar, kuddarna ska jag ta och fundera på om jag nog skulle ta och investera i. Nilla

Pysselpalatset sa...

Ljuslyktan är underbar,
och så rosorna förstås, älskar rosor eller överhuvudtaget blommor i gamla burkar av glas...

tillvaratadej Jeanette

Anonym sa...

Vackert allrum. spegel var läcker och det virkade överkastet så fint. Jag är på jakt efter ett virkat att ha i sovrummet, såg ett på loppis men väntade för länge med att köpa, nästa gång var det sålt.Vilken duktig mamma du har som syr så vackra kuddar.
Ha en bra fredag!
Stenlycka

Evas Paradis sa...

Otroligt vacker spegel! Rosorna ger rummet en härligt vårig touch. Hälsa mamma att kuddarna är ljuvliga:-)
Trevlig helg du med
Kram Eva

Mitt smultronställe sa...

Fin och inspirerande blogg. Tittar förbi snart igen.
Jättemysiga kuddar!

Camilla.

Mamma C sa...

Jättefina bilder, spegeln var hur vacker som helst. Likaså kuddarna, som är som gräddtårtor.
Ha en bra helg.
Kram Mamma C

Jessica sa...

jätte fina bilder gillar kuddarna so din mamma har sytt, och bidrar till myshetskänslan. Hoppas du får en bra helg kram jessica

Randi sa...

Heia Anna!
ÅÅÅ så nydlege bilder,du er så flink Anna!
Ja dei putene som din mor syr er berre er kjempe søt!!
Ha en fin og god helg Anna,kos deg!Klemmer!

Anonym sa...

Åh vilka härliga bilder! Kuddarna är också helt underbara, kanske man skulle beställa ett par.....
Kramis/LenaS

Tess på Tilda och Mamma sa...

Ser att det är fler som ändrar om, är det våren som lockar till rensningar och förändringar. Fint blev det.Ha en mysig helg.
Kram Tess

Liten Bod sa...

Spegeln är så fin! Jag stod och fingrade på konstgjorda blommor igår, men har så svårt för att köpa dem. Idiotiskt, när jag är så dålig på att hålla de äkta vid liv :) Dessutom finns det ju så fina konstgjorda nu. De hade syrenkvistar på Ikea som var så fina, men det tog emot ändå... Jag ska gå till Hemtex på lunchen och utöva lite terapi... :) Kram, Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackra collage som vanligt och kuddarnba är som romantiska maränger!! Vackra oäkta rosor! Trevlig helg Anna!

lottens vita och gröna sa...

oh bara älskar ditt sätt att ta bilder och sen göra collage, så vackra kuddar och rosorna ser ju helt äkta ut ju! ha det gott, goooo helg och varmkram lotten

Lisa Marklund sa...

Jättehärliga bilder,kuddarna är ju såå söta och rosorna ser precis äkta ut :-)
Kram Lisaa

Minttu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Minttu sa...

I try to write "på svenska" but this time I didn't find the words... So I have to say (in english) that I love your decorating style, so pretty, fresh and cosy :) Have a nice weekend with spring sun!

Anonym sa...

Vilket vackert skåp och spegeln e helt underbar :) Du verkar ha ett vackert hem :)

C De-sign sa...

Vilken underbar spegel! Kuddarna är ju som små "bakelser"...Är det en öppning på baksidan så man kan ta av fodralet och tvätta det? Jag säger som "liten bod" ifråga om rosorna...men jag tycker ju att det är fint när jag ser det hos andra...behöver fundera på det!!! Ha en skön söndag Kram fr C

Ardisia sa...

Mmm me like! Underbar allrum!
Ha en skön söndag, Kram Ardisia

Fabiolablog sa...

holass annas es precioso lo que nos muestras estoy impresiomada con el buen gusto un beso