fredag 13 mars 2009

Romantiska detaljer

Hej svejs!

Och så var det fredag igen! Härligt:)

Jag har pyntat och donat lite under veckan, bytt ut några småsaker mot andra småsaker kan man säga:) Det är alltid lika roligt att bygga upp ett nytt litet blickfång och denna gång har jag valt ganska romantiska detaljer och färger...

Jag kunde inte motstå att köpa denna ljuvliga hortensia - den var på rea och kostade inte mer än 30 kr! Visst är den underbart vacker och den passar även utmärkt i mitt hem just nu med sina rosa, vita och ljust gröna blommor. Matchar mina quiltade plädar perfekt:) En av plädarna har jag just nu draperat över soffan.

Sedan har jag bitit i det sura äpplet och putsat upp lite silversaker. Det är ju det jobbiga med silver, att det mister sin lyster relativt snabbt och kräver putsning med jämna mellanrum. Lite svarta fläckar här och var tycker jag bara är vackert, men inte när det drar mot guld - då är det bara att ta fram putsmedel och trasa och sätta igång. Men det är ju ändå rätt kärt besvär:)

Jag hoppas att ni alla får en mysig helg!




27 kommentarer:

Skatan sa...

Hej och tack samma!

Öskar att någon ville komma hit och greja och fixa...det behöver städas och plockas i oändlighet ;-)

Trevlig helg,

A.

My home is my Castle sa...

Vakkert...

Ha en fin dag :)
Klem,Kari

Randi sa...

Så ljuvligt romantiskt - precis vad man behöver just idag när Våren plötsligt bara försvann.
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Randi

annashusidingtuna sa...

Den kviltade pläden är sååå fin!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Så fint du har gjort, känns så där ljuvligt vårligt. Idag vill jag inte gå ut, massor med snö utanför dörren. Jag gillar silver men tycker det är så trågikt att puts, men det blir ju så bra efteråt, det kan man se på dina bilder.
Ha en mysig helg du också!
Kram Stenlycka

White cotton grass sa...

Önskar dig en trevlig helg!

kram

C De-sign sa...

Så mycket vår.....det behövs nu när våren ute är så svårflörtad....Önskar dig ett härligt veckoslut! Kram fr C

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men oj, din blogg andas verkligen romantik!

Vilken vacker rosa Hortensia, till vilket fyndpris!! Mari.

Maria renoverar sa...

Hej!
Hoppas även du får en riktigt trevlig helg!
Kram MARIA

Fröken Tindra sa...

Åh, vilka vackra bilder! Nu blir jag inspirerad! Och hortensior är ju så himla fina!
Ha en skön helg!

Annas skattkammare sa...

Så fint det blev! Romantiskt och vackert!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Anonym sa...

Fint.... älskar vitt och rosa... Ett tips från en som HATAR och putsa silver.... Jag tar en stor bit aluminiumfolie och skrynklar samman och lägger i botten på min vask sen häller jag en hand med vanligt salt över sen kokar jag vatten och slår på sen i med sakerna... är det väldigt snirkligt hjälper jag till med en gammal tandborste.. när folien slutat verka är det bara att skrynkla i en ny bit... Vips färdigt/ Jeanette P

Sofia på Me and my home sa...

Trevlig helg till dig också! Har du inget för dig i helgen får du gärna komma hit och putsa mitt silver också!! ;)
Kram Sofia

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Anna
Vad vackert du har gjort i ditt hem, silverskålen är väldigt läcker.
För att inte tala om de stolar du ropade på loppis, gud vad snygga de är.
Hur får man den fina patinan på nymålade stolar och viken slags färg ska man ha?
Om jag nu verkligen skulle få för mig att måla.
Ha en trevlig helg.
Zara

Mamma C sa...

Du har fixat till det så snyggt och fint. Ha en skön fredagskväll.
Kram Mamma C

Jessica sa...

jätte fina bilder ha en trvlig helg kram jessica

Randi sa...

Heia Anna!
Nydlege bilder i fantastiske farger du viser,som alltid!
Ha ei fin og god helg! Klem

Hanna sa...

Så fint!
Hanna
blommorifosntret.blogspot.com

Tankar tar tid sa...

Snyggt med pläden och blomman!

Jag tog mig i kragen i torsdags och putsade lite silver jag också ... tycker som du ... att lite fläckar skadar inte ... är nästan snyggare än nyputsat ... men när det ser mer ut som guld än silver har det gått för långt.

Kramar Christina

melontha sa...

Beautifully made, this hydrangea, the soft pink traumhaft easy even your other decorations look very nice.

Liebe Grüsse Melontha

Anonym sa...

Åh vilka inspererande bilder!Vill ha vår nu!
Kramis/LenaS

Evas Paradis sa...

Väldigt vårigt och fräscht med det rosa och hortensior är underbara!
Har också putsat en del silver ... känns bra när det är gjort så att säga ;-)
Kram Eva

Rosenvit sa...

Hortensior är underbara! Det syns verkligen att du gillar att greja och dona med blickfång, det ä jättefint alltid.

Ha en härlig kommande vecka!
Anna

Anonym sa...

Hej Anna,

Vilken HÄRLIG blog du har och sååå VACKRA och INSPIRERANDE bilder!!

God fortsättning på söndagen ;)!

Nona

Lisa Marklund sa...

Mysigt, mysigt och fantastiskt vackert...alla bilder du bjuder på :-)
Kram Lisa

spetsar och änglar sa...

Sååå vackert!
Kram
Heléne

Richtsje sa...

All these soft sweet pinky things look great as well in your house!

Bye!