onsdag 4 mars 2009

Vackra gamla ting!

Halloj!

Idag blir det ett collage av loppisfynd!

På en av hyllorna i köket står mina allra senaste fynd - en gammal glasburk och en 1-liters mjölkflaska med vackra patentlock! De hittade jag på en lokal loppis igår:)

Den rostiga mjölkkannan och de antika bokstavsschablonerna har jag ropat in på Tradera! Silverbesticken som skymtar i ett av köksskåpen är visserligen auktionsfynd, fast inte något som jag nyligen har köpt. Däremot är de nyputsade, och av den anledningen fick de vara med och sprida lite glans i dagens collage:)




29 kommentarer:

amaryllis sa...

Vilka fina fynd du gjort.. gillar vågen.

Ha en bra dag

Evas Paradis sa...

Hej Anna
Jag tycker du har såå fina bilder ... alltid så spännande att kolla !
Har också såna flaskor och burkar, men spanar alltid efter fler på loppisar. Fint med silverbesticken framme så ... det får vi nog härma ;-)
Kram Eva

Jessica sa...

jätte fina saker även jag gillar vågen hoppas dagen blir bra och vem vet kanske det blir några loppis fynd idag med kram jessica

Anonym sa...

Ja, vilka fynd man kan göra. Mjölk kannan tycker jag var jätte fin, tänk att hitta en sådan det skulle vara kul.
Ha det gott!
Stenlycka

Anonym sa...

Jag säger bara..... snygga fynd du gjort
mjölk flaskan var ett extra plus
ha det gott lolla

White cotton grass sa...

Vilken vacker våg du har!

/helenga

Linneas Hjärtefröjd sa...

:D riktigt najs!!
fina fynd du gjort!!
är själv på jakt efter en sån våg, dom e så fina tycker jag......

ha den underbaraste av dagar idag!!
kramar linnea

Anonym sa...

Vilka otroligt fina saker du hittat!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anna,
Vackra fynd av burkar, kärl och hinkar men det gäller att kunna sätta samman allt till en ljuv harmoni, och det kan du!!

Tjingeling!

Tulipa sa...

Kikar in som vanligt för inspirationen!!!

Kram!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hei!
Jeg oppdaget bloggen din nå, og syns den er helt underbar. så mye vakkert du viser. også så flotte bilder.
jeg linker deg, og gleder meg til å følge deg videre.

Ha en herlig dag
klem

Maria ( Idekroken ) sa...

Så fine ting! Jeg har en vekt, som er veldig lik. Er veldig glad i den. Kan gjøre så mye ut av seg.
Klem

Jenny Oak Fae sa...

Verkligen fina saker..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Mjuka sa...

Åh vilka fynd!!! Bokstavsschablonerna skulle jag vilja ha!
Kramar Malin

Mamma C sa...

Så härligt fina bilder du visar och du har gjort fina fynd med.
Kram Mamma C

Myrrabutiken sa...

Oh boy vilka fina saker, och fina bilder, ´man blir så sugen på loppis nu:) Kram Jenny

Tessie sa...

Vilka fina saker:)

Beundrar hur du fått till fotokollaget, jag saknar tyvärr dessa kunskaper rent praktiskt...men en dag så *s*

Kram Torparfrun

Anonym sa...

Vilka fynd! Du fixar till det så bra!
Jag brukar kika in hos dig då och då.
hälsningar Helena

Anonym sa...

Åh vilka härliga fynd!
Kramis/Lena

Nina sa...

Åå, vilka fina fynd du har gjort, en sån där glas flaska har jag också.
Dom är jätte fina tycker jag.
Kram=)

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Fina saker du visar och fina bilder!!!//Linda

Corinne. sa...

Merci pour cette agréable balade sur ton blog
Amitié
corinne

vintage-rose Cottage sa...

hi annablog is so beautiful and i love your style...hugs from germany,Belinda

Två systrar sa...

Oj vilka fina fynd!! Är det i Sorunda du fyndat? :-) Nu har vi ett nytt vintips!! Rött!! Ha en mysig helg!! Kram C&M

Lilla Blanka sa...

Hej Anna!

Åh vad mysiga bilder..tycker dina collage är så himla fina..de startar igång en stämning hos mig *hihi*..nostalgi och så blir jag så glad!

Zink och bokstavsschabloner är ju underbart..såg också sånna på Tradera (kanske var dessa du köpte!)

Kram
Mia

C De-sign sa...

Vilka fina collage du bjuder oss på! Fina fynd har du också gjort! Ha nu en skön helg! Kram fr C

Anonym sa...

Vilka underbara saker du har.. Har precis börjat med en blogg ( eller ska ) o det är fantastiskt hur vackert det kan bli.. Tack för din sida, den inspirerar verkligen..

//Nettan

Söta Prickar sa...

Det är så kul när man gör fynd! Så fina bilder!
Kram,Lotta

Tine sa...

Moin Anna...

what for wonderful pictures...I really like you're Blog so much...

Hartly Heartly Hugs Tine