måndag 23 mars 2009

Blommor och blad...

Hej hej!

Förra veckan passade jag på att ta en tur till plantshopen för att fylla på med lite nytt i krukorna:) Murgrönor, plättar i luften, porslinsblommor på båge, pelargoner och lite lökväxter var vad jag köpte...

En av plättarna placerade jag i en antik soppterrin och en del av de nyinköpta växterna hamnade på avlastningsbordet bakom soffan! Min lilla karaff har jag för tillfället fyllt upp med doftande lavende - ett tips jag fick av Marie med den ljuvliga bloggen Vita Ranunkler:)

Sedan har jag tagit bort den blommiga pläden som jag tidigare draperat över soffan. Tyckte själv att det blev lite för romantiskt och det ju bor även två män här i huset: maken och sonen:) Nu får grönväxterna och en vacker gammal filt med härliga jordfärger stå för färgklickarna, tillsammans med silverljusstakar och patinerade terracottakrukor:)

Ha en bra dag!

20 kommentarer:

White cotton grass sa...

Mysigt att få köpa lite nya växter. Det blir så trivsamt direkt.
Ha en trevlig dag!

Anonym sa...

Så fint du har gjort. Måste ut och köpa plättar i luften, för någon vecka sedan gick det inte att hitta en enda i blomsteraffärerna i min stad.
Ha en bra dag!
Kram Stemlycka

Anonym sa...

Tänk så mycket nya växter gör, ska nog ta en tur till blomsterbutiken här också, såg att de fått hem bla Mårbacaka perlagoner och en sån vill jag bara ha och såklart behövs det ju annat nytt grönt här hemma nu osså, tack för insperationen!
Kramis/LenaS

Randi sa...

Så vackert du har dekorerat. Ja, i väntan på våren får man börja lite inomhus. Jag skulle kunna fylla hela huset med blommande krukor nu...*ler*
Kram Randi

Tessie sa...

Tänk vad mycket lite blommor gör. Jätte fina bilder! Kändes verkligen "våriga"
/Torparfrun

Tulipa sa...

Vackert!

Mariette

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan Anna
Vilka vackra kontraster du har i din inredning den bruna filten mot det vita,läckert.
Det är väldigt vackra bilder, som jag får ta del av.
Zara

Unknown sa...

Hej, ja det är helt otroligt vad några nya växter gör för trivseln :)
Vilket bra tips att fylla en karaff med lavendel.. så enkelt och så trivsamt.
Ha en trevlig vecka
Kram Maria

Unknown sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på!! Ha det så gott. Kram Lenita

lavendel mio sa...

Nydelige bilder du viser:)
Herlig blogg!!
Ha en nydelig uke,klem:)

Annas skattkammare sa...

Så fint blir det!!
Kram /Anna

Hemmet Är Min Borg sa...

så underbara bilder du visar , jättefint blev de
kramis jeanette

n o r d i n g å r d e n sa...

Allt du rör vid blir vackert! Så fint du gjort med blommorna och den i soppterinnen, mycket vackert! ari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Ari.... låter som om jag kom fr ngt annat land...:)

MARI.

Karin sa...

Du har alltid så mkt fina bilder på din blogg alltid lika spännande att kika in hos dig Kajsa

Vintage sa...

vackra bilder du visar! tack för inspirationen! Kram susanne

Vintage sa...

vackra bilder du visar! tack för inspirationen! Kram susanne

Marie sa...

Så fint det var med plättarna i terrinen och vad kul att jag kunde inspirera med min lavendel!
Jättevackra bilder!

Kram Marie

Hanna sa...

Jätte fint. Härligt med nya växter!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Vita drömmar och choklad sa...

Vackra ting blandat med vackra växter ger sommarkänslor ;) Inspirerande att se. Nu blir det en tur till stan för att köpa blommor..

Kram
Camilla