tisdag 31 mars 2009

Same but different!

Hej på er!

Nu äntligen, efter 4 röda år, har nu har orangeriet äntligen blivit vitt! Det är samma rum, fast ändå helt annorlunda! Jag stormtrivs förstås:)

I taket ovanför matbordet hänger numera en ljuvlig gammal kristallkrona med elbelysning, perfekt senare till hösten när inte enbart stearinljusen räcker till. Kristallprismorna är vackert droppformade och kronan kommer verkligen till sin rätt härinne, nu när allt är vitmålat:)

Det är fortfarande lite småpyssel kvar att fixa men det kommer att vara en dans jämfört med målningsarbetet. Sedan har jag lite funderingar på att skriva några latinska växtnamn på träbalkarna ovanför de stora fönstrena! Kanske redan till nästa helg. Det är kul att ha några små projekt med jämna mellanrum:)

Jag önskar er alla en bra dag!




32 kommentarer:

Anette sa...

Vad härligt det ser ut och vilken fin lampa. Jag kan tänka mig att det kommer att vara skönt att sitta där.

Anette

Evas Paradis sa...

Vad underbart vackert det blev ...
lampan passar super ... har en liknande i vårt sovrum ;-)
Fina detlajer på bordet ... som alltid!
Kram Eva

annashusidingtuna sa...

Så vackert!!Ser så mysigt ut.
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Men oj vilket vackert, vitt och ljuvt orangeri du fick, jättefint med kristallkronan!

Mari.

LantlivsAnette sa...

Åhhh WOW !!! Himmel vad fint..ojj vad ni har varit flitiga !!
Jag tänker måla min glasveranda till sommaren, vit och grå..nu är den gul..
Ha det gott
Kraam Anette

Mejrams! sa...

Hej Anna!
Det ser jättefint ut och kronan blev verkligen pricken över i. Men jag vill ju se mer!!/Merja

Jessica sa...

hej anna vad bra det blev jätte fint ni kommer nog ha underbara timmar där ute eller vad man nu säger där inne hihi ha det bra kram jessica

Mamma C sa...

Där skulle vara mysigt att sitta en skön höstkväll i skenet från kristallkronan.
Kram Mamma C

Skatan sa...

Åh vad jag blir avundsjuk på dig och ditt rum...

Nettan sa...

Vad fint det vart, avundsjuk på dig som har det inglasat =0(
.
Där kan du verkligen njuta i sommar !

Kram Nettan

Richtsje sa...

You did a great job in there! It looks so much brighter, both in summer as in winterime...
Enjoy!

Liten Bod sa...

Så fint det blev! Tänk att färg kan göra sådan skillnad :) Det kommer att bli toppen med växtnamn tror jag! Kram, Tina

Linneas Hjärtefröjd sa...

ååååhhh jag smäller av!! så OTROLIGT vackert de blev!!!!!
måste titta lite till :)

hoppas du får en underbar vårig dag!! kram linnea

Patricia sa...

åh så vackert det blev...blir riktigt avis!

/Patricia

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Hej! Det ser underbart ut! Ett rum att trivas i. Bra jobbat! :-)

/Helena

Annas skattkammare sa...

Ljuvlig kristallkrona! Och rummet blev verkligen ett helt annat med lite vitfärg!
Kram /Anna

Karin sa...

Verkligen fin fint! Alltid lika trevligt att kika in hos dig i din blogg! Kajsa

Mitt lilla äventyr sa...

Oj vilket underbart rum du har där!
Väldigt trevligt i vitt!

/Johanna

Lillemor i Hummelsta sa...

åh, så fint det blev, längtar att själv få greppa penseln och få bort bastu/fjällstugekänslan från vårt uterum. Den kristallkronan har verkligen hittat hem. Vad fint det kommer att bli när den lyser i sensommarkvällen.
Kram Lillemor

Myrrabutiken sa...

Vad otroligt vacker det ser ut...vill se mer förstås, kronan blev så fantastisk i till allt det vita! Ha det bra/Jenny

LOPPISLIV sa...

Hej Anna! Det blev ju jättefint med vitt. Vilken skillnad, och kronan ser underbar ut. Ohhh jag vill se mera från ditt vackra uterum nu :-) Ha en fin dag. Kram Paula

Lisa sa...

Å så underbart vackert det vart!
längtar så tills jag får råd att flytta till mitt dröm hus och pyssla och dona så som jag vill ha det!
medans jag väntar kollar jag in till alla som förverkligat sin dröm!

Tack för en toppen blogg!

LenaS sa...

Du vad härligt! det är hur fint som helst och kristallkronan vart ju helt perfekt där!
kramis/LenaS

Floralis sa...

Wow! Vilken förändring. Ditt orangerie är rena drömmen... : ))
Ljuskronan är pricken över i. Är nog lika ljuvligt vintertid också...
Ha det gott!
Anneli

skapa Ro&Harmoni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
skapa Ro&Harmoni sa...

oj vilket vackert, vitt och ljuvt orangeri du har nu och så fint med kristallkronan!
marzieh

Ardisia sa...

Vad roligt att det börjar bli klart. Det blir vackert! Kronan är en av dom finaste jag sett & passar utmärkt i orangerit. Ha en bra dag!
Kram från Ardisia

Elin sa...

Åh så fint det blev verkligen en riktig förändring...
Så kul att få se de som du slitit med...
Verkligen så fint...
Har du funderat på att ha några gardiner? Har sett liknande rum utomlands där de haft tunna vita tyll gardiner, Så vackert och skulle verkligen passa så fint hos er...

Många kramar
Elin

Tessie sa...

Så otroligt fint det blev!!!!!

Förstår att du njuter:)

Kram Torparfrun

Goa sa...

Fantastiskt vackert Anna!
Så ljuvligt med den vackra kronan mot dt vita!
Åhhh, nu kommer ni att njuta...nu är ju, våren här..:)

Ha det bästast min söta vän!
Tack för dina varma ord om mitt Green House...*Glad*

Största solkramen till dig...

Marie sa...

Så ljuvligt vackert det blev Anna, så ljust och härligt! Och kristallkronan passade ju helt perfekt där, jättevackert!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Unknown sa...

Åhh, det blev ju alldeles underbart!! Som från en saga, och kronan.. ja, vad kan man säga. Det blev såå fint.
Kram Maria