måndag 8 juni 2009

Doftande dukning!

Halloj!

Idag visar jag lite bilder från en syrendoftande sommardukning jag gjorde i helgen! Jag passade även på att produktfota lite till butiken i samma veva:) Det gäller ju att passa på när allt står framme...

Vädret har varit lite småkyligt de senaste dagarna och vi har inte kunnat sitta ute och äta, vilket vi kunde göra förra helgen! Vi har istället suttit i orangeriet. Här har vi helglasat från golv till tak åt tre håll vilket gör att naturen kommer tätt inpå.

Varma sommarkvällar kan man öppna upp långsidorna helt och hållet och känna dofterna från nyklippt gräs, blommande kaprifol och schersmin. Ett par midsommrar har vi firat härinne. Ni vet ju hur opålitligt vädret oftast brukar vara på midsommarafton:)

Denna midsommar skulle jag gärna vilja duka upp utomhus! Jag är sugen på att snickra ihop ett eget "partytält" och hänga upp tyg som tak och väggar och sedan dekorera med vackra lyktor, blommor och björkris...Det skulle nog kunna bli mysigt:)


Ha en bra dag!






26 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Et helt utrolig vakkert dekket bord :)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Pysselpalatset sa...

Oh, så ljuvligt vackert, här vill jag sitta och njuta! - Vad blir det till mat??
Kram Jeanette

Helena sa...

Vilken otroligt vacker dukning, där skulle jag gärna sitta och avnjuta en god middag! Ha en skön vecka! Kram Helena

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, du Anna du är helt enkelt ett arrangemangs och dukningsproffs, så himla vackert!! Mari.

Ett Vitare Hem sa...

Åh så himla fint!
Kramis/LenaS

Brunkullan sa...

Så vackert! Och här stod syrenerna i knopp förra veckan, och jag skrev så sent som igår att de inte slagit ut.
Men nu i morse såg jag att grannens syren visst blommade. Inte fullt ut, men på god väg.
Å vad det doftar gott:)


Susanne

Made in Persbo...Carina sa...

Oj, kära nån så vackert! Vem skulle inte vilja sitta och njuta god mat vid detta fantastiskt vackert dukade bord?
Å så fotar du ju så fint också :)

Kram på dig!
/Carina

Viveka i Bläckhornet sa...

Så vackert det ser ut.

Ja det är inte lätt att planera sommar fester när vädret är så opålitligt. Inatt hade vi minusgrader och rim frost på marken när jag vaknade:)

Kram Viveka

Maliva`s verden sa...

Et ord,vakkert:O)
Klem fra Maliva

Anette sa...

Vad vackert du har dukat med syrenerna. Och vilka vackra glas.

Anette

Altes Haus mit Seele sa...

hi anna,
i love your blog....its so gorgeous!
hugs from germany,
barbara

Linneagården sa...

Tänk att få sätta sig till bords, med denna underbara dukning. Så fint.

Ha en bra kväll Anna
/madelene

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så vacker dukning du gjort i ordning, syrener doftar ju helt ljuvligt, nu när man stötter på dom här och där...
Jag drömmer också om att få fira midsommar utomhus;)
kram/s

Susanne sa...

Super! Det ser så inbjudande ut!
Hälsningar Susanne

Hemmet Är Min Borg sa...

vilken ljuvligt vacker dukning
kram Jeanette

Viola sa...

Visst är det härligt med Syren!!
Syrenen har inte börjat blomma här än...Så vi har det trevliga framför oss....

LOPPISLIV sa...

Ett orangeri står högt på min önskelista, måste vara härligt att kunna duka fint och kunna sitta där útan att behöva bekymra sig om vädret. Underbar dukning du gjort, ljuslila syrener till allt det vita med grönskan bakom ute...så himla vackert. Våra syrener här har snart blommat över nu. Väninnan hälsar och tackar så mycket, hon blev så glad för dina ord. Kram Paula

Unknown sa...

Oh så vackert! Syréner är underbara. Denna dukning är superfin verkligen.

Å vilken fin webshop du har oxå. Verkligen kul att kika runt. Handlar säkert efter min födelsedag då jag hoppas på bidrag ha ha!

kram på dig,
Malin :)

lavendel mio sa...

For et nydelig dekket bord!!
Syrin er så lekkert;)
Ønsker deg en flott tirsdagskveld,kram;)

Två systrar sa...

Låter fantastiskt att snickra ihop något sådant:-) Lite danskfranskt möter orienten vore härligt! Hoppaqs vi ses snart! Kram C&M

Karin Krut sa...

Jättevacker dukning! Förstår att ni tycker om att sitta där ute och äta :) Sommaren har minsann inte visat sig från sin allra bästa sida riktigt än, men hoppas slutar vi aldrig att göra ;)
Ha en skön dag
Kram Karin

LantlivsAnette sa...

Nämen halloj Anna !!!
Vaaa, har du öpnat en nätbutik..wow, vad roligt !! Jag visste inte det..så himla kul..nu ska jag gå in i den o kolla runt !!
Lycka till
Kraam Anette

Anonym sa...

Vilken vacker inbjudande dukning. Ha en skön kväll! //S

Tulipa sa...

Så flott dukning!!!¨

Mariette

Vintage Rose Collection sa...

Hi There,
Your blog is divine! I would like to feature you in a magazine. I especailly love the lilac table. If this interests you please email me at-
vintagerosecollection@comcast.net
Thanks
Jo-Anne

Sandy~Romantique Inspirations~ sa...

Simple yet so elegant and beautiful. I have this color in my bathroom. I love it!