måndag 5 januari 2009

Vintervitt!

Hej hopp!

Nu har vi rasat ut julen här hemma! Det känns skönt! Julgranen förpassades ut i kylan redan på nyårsdagen och jag har tagit in våren i form av krispiga tulpaner och bytt ut hyacinter mot murgröna och plättar i luften.

Några få saker får dock hänga kvar lite till och det är de vita stjärnorna i fönstren, den söta ljusburen i fil de fer och några ljusslingor som pryder ett par speglar:)

Den lilla åttkantiga spegeln är ett antikfynd som från början var guldfärgad men som jag i dagarna har svept över med vit färg. I den vita kökssoffan ligger en långkudde som jag gjort av en antik mjölsäck...

I år har jag massor av projekt på gång. Både stora som små:) Ett stort projekt som jag ska påbörja inom kort är att måla hela stommen i orangeriet vitt och dekorera med några texter på väl valda ställen. Detta hoppas jag kunna börja med redan i januari...

Jag vill passa på att önska er en god fortsättning på det nya året!

:)Anna





22 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Nydelige bilder å våkne til idag :)

Ha en fin dag :)

Klem,Kari

Mia sa...

God fortsättning på nya året!

Vilken söt liten spegel du hittat, me like! Här åker färgburken fram imorgon, massor som ska målas. Önskar jag kunde göra det idag men tyvärr måste jag jobba.

Ha en fin vecka!
Kram Mia

Skatan sa...

Godmorgon! Det är härligt att läsa dit inlägg :) Du är i full färd med att ta dig an nya projekt - precis vad jag behöver läsa och ta del av för att själv komma igång!

Heja och godmorgon hälsar jag dig ;-)

♥ Anna Wais ♥ sa...

Vad fina bilder! Spegeln är verkligen jättefin!

kram

Anna

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Kudden blev jättefin på kökssoffan! Vit stomme i orangeriet! Låter kalas!//Linda

Annas skattkammare sa...

Åhh så fint!
Kram /Anna

Martina Andersson sa...

hej Anna!

kikar in och älskar all inspiration man får här !
kommer att återkomma hit många gånger kram Tina

Mamma C sa...

Vilken vacker spegel och fina bilder.
Kram Mamma C

Xi sa...

Anna,your blog is worderfull.
I write you from Santiago de Chile and i love your very good taste in decoration.

Have a good 2009.


http://casazoo.blogspot.com/

Tulipa sa...

Vilken vacker kudde!
Låter spännande med projekten!

Hälsningar Tulipa

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hej!
Hittade hit idag o kommer absolut tillbaka!!
Vilka härliga bilder vi får se!
Nu ska jag läsa ikapp :)
Ses snart igen!
Jeanette

Annika sa...

Hej!
Vad fint du gjort spegeln, och säcken vart får man tag på dessa?.
Vilken vacker fågel/ljusbur och Tulpanerna där i bakgrunden.
Ha det bra.
Kram Annika

Tonje sa...

For noen vakre bilder..og så flott den puten din ble!

Lilla huset på prärien sa...

Det kommer att bli jättesnyggt när du målat hel stommen till Orangeriet! Och jag gillar din kudde där i soffan! Så himla snygg. Önskar god fortsättning!

Kram Jenny

Anonym sa...

Vilken fin ljuslykta.
Ha en fin dag

kramar @nette

Karin Krut sa...

Vilka vackra bilder :) Visst är det lika härligt att stöka ut julen som att stöka fram den :) Jag tror aldrig i början på dec att jag någonsin ska tröttna på julgrejjerna men det slår aldrig fel.. nyårsdagen åker dom ut :) men jag gör som du.. stjärnorna får hänga kvar. Jag har jagat omkring efter murgröna och plättar i luften men här i stan är det inte riktigt på gång än.. suck.
Ha en skön vecka
Kram Karin

C De-sign sa...

God fortsättning på det nya året! Så härligt det ser ut med en fin tulpanbukett...det får bli till helgen...Ja, nu åker julen ut och skönt är det och att gå mot ljusare tider! Ha det så bra! Kram fr C

Monica sa...

Hej !!
Gott Nytt år !!
Har varit borta några dagar ,så jag har helt missat nyårshälsningen.....
Det här var verkigen jättefint.....
Jag gillar allt..!!!
Fågelburen speciellt är helt underbar....
Kul med nya projekt...ja, jag tror man får lite ny energi efter nyår...när julen väl är slut vill man göra nya grejer hemma....
Ha det bra,
Kram,
Monica

Anonym sa...

Finfina bilder som vanligt på din sida!
Lena

Ida sa...

Oj så fint. Ja här har julen också åkt ut genom dörren. Kvar står granen, men det enbart för att jag inte vet vad jag ska ha i det hörnet istället. Blir loppisrunda på torsdag och förhoppningsvis försvinner den efter det. Vilken vacker kudde du sytt.
Kramar Ida

Interiörboden sa...

Vilka otroligt vackra bilder!
Jätte fin kudde du har gjort.
Vad använder du för att skriva, eler skriver du på fri hand?
Eller använder du schabloner?

Ha en trevlig kväll!
Kram Sandra

Två systrar sa...

Hej Anna!! God fortsättning!!Jo, bordet fyndade jag för en spottstyver på Sorunda mönbelförmedling! Nu är det vitt...så klart...och ska fotas nu någon dag... det ska bli kul att se hur ditt orangeri blir i vitt...är det texter från er butik du ska avända?Kram C