torsdag 15 januari 2009

Hej på er!

Först vill jag bara tacka för alla snälla "krya på dig" hälsningar jag har fått! Tusen Tack! Jag känner mig faktiskt något lite bättre nu tack vare er:)

Jag håller på, liksom de flesta andra, att flytta runt lite saker här hemma! Hyllorna dammas av och saker som har legat undanstoppade får komma fram igen. Fast hur skönt det än är att städa ut julen så lämnar den ju ett stort tomrum efter sig...

Något som jag måste göra är att skaffa fler grönväxter! Flera av dem stod inte pall för julgranen och måste nu bytas ut! I går passade jag på att köpa med mig en vacker vit hortensia hem. Den fyller i alla fall ut lite av tomrummet:)

Idag blir det ett efterlängtat besök på Formex tillsammans med Åsa! Det ska bli jättekul att gå runt i alla montrarna och se allt vårnytt...

Ha det så bra idag!

:)Anna




22 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Då kanske vi syns!

Kram Maud

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, very nice pictures.I love the flower of hortensie.The heart is beautiful.LG,Elke.

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Jag var tvungen att kolla när du skrev "det gör ont". Jag var nämligen i liknande situation. Jag gick 25 m utanför mitt hus då benen for i vädret och jag i backen och slog i både rygg och huvud. Så jag har sympatier. Själv är jag bättre nu men har fortfarande ont i svanskotan då jag ska gå.:) Ha det så bra! Ingela

Monica sa...

Hej !!!
Vad fin den blomman var.....ja, nu längtar man efter blommor och växter inne...
Ha det så kul på Formex...!!!
Monica i Rom

Martina Andersson sa...

Hej Anna !

Skickar bara in och kolla in din underbara blogg här ! Hoppas att du är piggare nu! Och att du får trevligt på Formex kram Tina

Linneas Hjärtefröjd sa...

Vilka härliga bilder!!
underbart o pyssla o göra om.. särskilt när tex julen är slut,känns ju oftast så tomt efteråt, då får man arbeta på o få fram vårkänslan... :)

hade oxå velat komma till formex!! hoppas de blir kul där o inspirerande!!

kram linnea

Ida sa...

Åhh... hortensior är så fina. Tyvärr behåller aldrig mina sina vackra blommor så jag vågar inte längre köpa dem. Här är det också dags att införskaffa lite växter. Blir väl lite murgrönor och hjärtan på tråd skulle jag tro. Ha det så gott.
Kram Ida

annashusidingtuna sa...

Här måste det också fyllas på med blommor i alla utrymmen som blev över efter julblommor och dess saker.
Kram Anna

Linneas Hjärtefröjd sa...

Hej igen!
tänkte bara fråga hur du har gjort med den första bilden?? det är ju en större och tre mindre som sitter tillsammans..
(jag är ganska ny här, och har inte klurat ut hur allt fungerar än) och jag tyckte det va så snyggt som du gjort...

kram linnea

Mamma C sa...

Hortensian är vacker, men jag klara inte en sådan.
Kram Mamma C

Anette sa...

Kul att höra att du mår bättre. Var det kul på formex mässan?

Kramar @nette

Lindhagens Anna sa...

Hej Anna!

Ja det är samma här en massa tomrum överallt. Jag har förmågan att ställa undan alla gröna växter vid jul och sen glömma att vattna dem!! Jag blir så avis på alla ni som kan, har tid o bor nära Stockholm så att ni kan gå på mässan! Hoppas att du hade det bra på mässan i alla fall. Jag får gå in på alla bloggar och se vad ni hittat för kul där! Ha nu en riktigt bra helg!

Kram/Anna

Lindhagens Anna sa...

Hej Anna!

Ja det är samma här en massa tomrum överallt. Jag har förmågan att ställa undan alla gröna växter vid jul och sen glömma att vattna dem!! Jag blir så avis på alla ni som kan, har tid o bor nära Stockholm så att ni kan gå på mässan! Hoppas att du hade det bra på mässan i alla fall. Jag får gå in på alla bloggar och se vad ni hittat för kul där! Ha nu en riktigt bra helg!

Kram/Anna

Unknown sa...

Va kul å titta in till dig igen Anna! Du har så enormt fint här.

Älskar hortensior!
De ska få fylla mina tomrum här hemma oxå ... om jag kan hitta några vill säga :)
Tyvärr är det lite överfullt med möbler som vi inte har nånstans att ställa. Ja ja.... riktigt ilands problem.

Ha en fin helg,
kram Malin :)

Lilla Blanka sa...

Hej Anna!

Hoppas du känner dig hel-pigg nu i helgen, jag gissar att det blir Formex?

Åh vad jag gillar ditt fina porslin som du har i tallrikshyllan!

Kram
Mia

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Anna!
Kikar in och ser hur du har det. Känner igen det där "de gör ont", halkade nämligen omkull för ca 4-5 veckor sedan och de gör sååå ont i mellan åt i höger ben :S Kanske blir det en tur till läkaren snart.

Hoppas att du är bättre, annars krya på dig!

Trevlig lördag & söndag!
Kraam från Benita

Två systrar sa...

hallå!! Vad skönt att det känns bätre,Om inte annat glös smärtan så fort man kommer in på formex;-) Hittade ni ngt fint? Kram C&M

C De-sign sa...

Så kul med besök på Formex.... Hortensia är en favorit och speciellt när den är vit... ha en fin söndag Kram fr C

Interiörboden sa...

Ja, jag håller med dig, det blir tomt efter julen.
Men samtidigt är det bra, för då måste man ju köpa in lite mer grejer till hemmet, för att fylla ut :) Hihi!!

Skönt att du är bättre nu!
Och ha det JÄTTE bra på mässan :)

Kram Sandra

Vitt och nött sa...

hoppas du är helt bra i din rygg nu! usch de måste gjort ont!

fina bilder du visar!! visst blev det tomt efter julen!? ja har oxå köpt lite nya blommor men de behövs fler :)

ha en skön söndag!
kram ellen

Flower house sa...

oj oj oj.... vilket underbart hem du har! Vilka bilder de är så vackra! Själv är jag intresserad av den stilen också plus att jag är florist, så hoppas snart att kunna få öppna en egenbutik i den stilen... Hoppas ni hittade mycket fint på messan och jag kommer titta in hit igen för att bli inspirerad...
/Emmeli

Anonym sa...

Vad mysigt gå på formexmässan, tyvärr har jag inte hunnit det viljan finns men inte orken. Hoppas att du har fått många bra ider.

Kram annica