måndag 26 januari 2009

Det spirar...

Hej på er!

Trots att vädret är grått och trist så spirar våren lite smått ändå:) I orangeriet växer det redan! Små murgröneskott som jag har planterat har fått nya fina blad och ser ut att stortrivas. Här är det ljust hela dagen!

I zinkkannan står en bukett vita rosor tillsammans med eucalyptus och snöbär. En alltid lika vacker bukett eftersom allt utom eucalyptusen är konstgjort. Fast det är så välgjort att man knappt ser det:)

Förra veckan dök ett efterlägtat paket upp! Den fina flaskhållaren i järn som jag trånat efter ett tag:) Den är fin att förvara olivolja och diverse flaskor i på en bänk i köket, eller att förvara vinflaskor i! Flaskhållaren hittade jag här!

Sist men inte minst vill jag passa på att tacka för de fina utmärkelserna jag har fått! Tusen tack, det värmer ska ni veta:) Jag har dock valt att inte lägga ut dem här på bloggen, men jag har sparat dem alla i en alldeles särskild liten mapp i datorn...

Jag önskar er en trevlig dag!

:)Anna


16 kommentarer:

Skatan sa...

Men oj! Det spirar...jag kan säga att det är ett bra tag innan det börjar spira här. Ännu ett argument FÖR ett orangerie ;-)

Vackra bilder och ja, jag skulle gärna ha en sådan flaskhållare för alla möjliga oljor och grejer man har som flyttas runt och mest är i vägen!

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina bilder!
Flaskhållaren är verkligen vacker..!

KRAM, Jenny

<3

www.nestorforlag.se sa...

åh vad fint, bara längtarf till våren när jag ser dina bilder.

Jenny sa...

Vad fint! Åh, den som ändå hade ett orangeri. Här är det lite grönt på gång inomhus, men utomhus är det vitare än vitast pga all snö som kom i helgen. /Jenny

Hanna sa...

Fina bilder!
Hanna

Home No.1 sa...

hej, hittade hit via Petra och Ingelas projekt!vad fin blogg så mycket vackert du visar!
Titta gärna in hos mig om du har lust...kram Annica.

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Fina bilder du tagit, den där flaskhållaren är ju jätte fin, har också tittat på den ett tag:)..
må så gott/s

Anonym sa...

Det mäste vara härligt med orangeri, så växterna kan komma igång tidigt. Jag hörde talgoxen idag, en liten försmak på våren. Fast det är mycket snö och minusgrader ute.
Ditt guldfärgade täcke var bara så snyggt!
Hälsningar Yvonne

Tulipa sa...

Här känner jag både vårens antågande och ljuset!
Jag tackar för det! (Längtan är ju stor!)

Kram!

Anonym sa...

Vilen fin flaskhållare, det förstår jag att du har väntat på.

Kram annica

Anneli sa...

Ja visst är den fin - har oxå den...
Jättefina bilder..
Kramar/Annelie

A home far away sa...

Vad härligt att vårkänslorna så sakteliga börjar infinna sig!

Kram Gunilla i Singapore

Vintage sa...

Det ser underbart ut!Och visst är det snyggt med lite guld...Kraam Susanne

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh här är det vår i mig men inte ute tyvärr massor med snö. Längtar tills jag får börja plantera lite fröer och se dom växa. Flaskhållaren är ju underbar. Kram på dig. Tess

Vitt och nött sa...

åh va fina bilder! flaskhållaren är superfin!

Ha de gott!
kram

Interiörboden sa...

Jätte mycket fint du visar :) Det såg verkligen ut som en äkta bukett, jätte fin :)

Och den flaskhållaren skulle jag verkligen vilja ha :)
På bänken i köket!!

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra