måndag 12 januari 2009

Ont, det gör ont...

Hej på er!

Aj aj, idag känner jag mig inte på topp! I lördags eftermiddag halkade jag när jag skulle bära ner dammsugaren från övervåningen och studsade på svanskotan ner för trappen! Det gjorde sjukt ont kan jag lova!

Allra värst är det att ta sig från liggandes till sittandes och vice versa...Fy och usch!
Men det blir förhoppningsvis bättre snart.

Idag blir det bara lite bilder tagna i helgen. Tulpaner som sjunger på sista versen blandat med lite foton då solen sken in. När jag plockade bort den vita pappstjärnan från köksfönstret blev det plötsligt så himla tomt så jag hängde upp en stor stjärna i fattigmanssilver i stället. Den kan få hänga där ett litet tag i alla fall:)

Nä nu ska jag ta en liten promenad för att inte stelna till allt för mycket. Måste bli lite mer rörlig tills på torsdag för då ska jag och Åsa åka in på Formex!

Ha en bra dag!
:)Anna


33 kommentarer:

Lillemor i Hummelsta sa...

Usch din stackare, lider verkligen men dig, har för närvarande ishiasnerven i kläm själv så jag vet hur smidig man känner sig. Som en flodhäst ungefär när man måste ha hjälp både ur o i sängen och knappt kan sköta sig själv på toa. Hoppas du blir bättre till formex i alla fall. Håller tummarna.

Mia sa...

Aj, aj det lät inte alls skönt. Hoppas smärtan försvinner snart.

Formex har jag aldrig varit på men i år ska jag dit, spännande! :)

Ha en fin vecka!
Kram Mia

EN INREDOHOLIC sa...

Stackare!! Hoppas det känns bättre..

Idag byter jag blogg! Välkommen in till min nya blogg - simplicity och TÄVLA om ett FÅRSKINN!!!

Kram En inredoholic

Anneli sa...

Aj Aj det ÄR inget vidare - du får ta det försiktigt... visst blir det tomt när man tar ner sakerna men det fylls ju på ganska snabbt igen med andra kreationer so man kommer på som tur är, sen är man där igen att man måste byta ut och inte fylla på ... Hmmm
Kram/Annelie

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj har du också ramlat. Jaa, jag vet hur det känns.

Så roligt att åka iväg på mässan. Skulle så gärna vilja dit också...

Kika in på min blogg och tävla...

kramar Viveka

Vitt är vackert sa...

Usch. stackars dig. Riktigt känner själv hur ont det gör att slå i svanskotan så...

Vilka LJUVLIGA bilder visar!

Ha det bra!
Kram Ellinor

Fru Sirlig sa...

Aj, aj det gör ont. Hoppas du snart är på benen igen. Jag håller med dig , det blir väldigt tomt när man plockar bort julsakerna. Har behållt mina vita stjärnor i fönstret,ett litet tag till iallafall, det är så mysigt när dom lyser om kvällen.

Krya på dig
kram Heléne

Vardagens guldkorn sa...

Aj aj, svanskotan är aldrig rolig att slå i! Hoppas det går över snart. Vilka härliga bilder du bjuder på, ursöt liten viol!
Ha en bra vecka! /Linda

My home is my Castle sa...

Hei på deg :)
Man ser så sjelden både i interiørmagasiner og blogger hvordan folk har plassert tv `n sin.
Så derfor utfordrer jeg deg til å vise frem DIN tv :)
Her på Norske Interiørblogger har vi denne utfordringen gåendes og det er veldig kul å se hvordan andre løser dette " problemet "
Håper du blir med ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Anonym sa...

Aj aj. stackars.
Var var det jag läste om att man kan blanda fågelsand i färgen när man målar trappen,så man inte halkar...

skötomdej
ingela

Fröken Piff sa...

AJ! Jag har gjort det där fast på ren is så jag vet hur det känns. Det var ett par år sedan men ibland kan jag känna av det än idag.

Du har det så fint! Inspireras verkligen av dina bilder:)

Nika sa...

Men stackarn, ramla i trappan.. Inte skönt landa på svanskotan.. Ajajaj, det gör ont bara att tänka på´t! Hoppas din "svans" börjar må bättre snart!

Anonym sa...

Stackars dig! Jag vet precis hur ont det gör sedan den gång jag rasade på rumpan utför stentrappan upp till vårt "gallerie mâconnaise" i vårt franska hus.

Kul att se dina vackra bilder!

n o r d i n g å r d e n sa...

Aj, aj din stackare! Usch så ont det gör, hoppas du hinner krya på dig till på fredag, det blir nog en riktigt bloggmässa: ) Men, jag ska inte gå i år.

Vackra foron på fina saer som vanligt! Mari.

Anonym sa...

Oj, oj, oj, damsugaren, ramla, studsa, baken, svanskotan,aj, aj aj...Vilket elände. Krya på dej Anna.

Annika sa...

Usch och fy, hoppas verkligen att du blir bättre snart. Själv gjorde jag något liknande kring Lucia, halkade i trappen och föll rätt ner med knäna före i golvet och jag kan tala om att det ena knät värker fortfarande.
Tack snälla rara för tipset om Photoscape nu skall jag bara fixa ett sånt program så kanske jag kan få till det lite bättre.
Kram Annika

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Aj aj din stackare!
Hoppas att du blir bättre till helgen.
Kram och krya på dig/Irene

www.nestorforlag.se sa...

vad kul att gå på formex, hoppas ryggen blivit bättre. Kram

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Det där lät inget vidare, kan tänka mig att det gjorde ont.Men krya på dig.
Kul att du ska på formex, massa fint att titta på:)
må så gott/kram/s

Nettan sa...

Ajj...stackare !
Vet hur du har det, då jag själv har en skadad svanskota & ej kan sitta på hårda stolar =0(.

Hoppas du snart är bättre...
P.S Sitt mjukt ;0)

Kram Nettan

Hanna sa...

Men kära nån, det måste ha gjort j-a ont. Ta det lugnt , hoppas du inte har gjort dig illa mycket. Jag skulle också vilja åka på Formex men har ingen att åka med och då kommer jag bara gå vilse . Kramis Hanna (Lantligt inrett)

Tulipa sa...

Det där lät läskigt ont!
Jag har också farit nerför vår trappa och man blir så rädd också för vart det hela ska sluta!

Ha det trevligt på Formex!
Det brukar inte vara svårt!
Kram Mariette

tindra lite mera sa...

Aj,aj aj det där lät inge bra hoppas du kryar på dig,så att du kan röra dig obehindrat på formex och titta på allt som erbjuds!!

Kram Katarina

Evas Paradis sa...

Hej Anna

Jag tycker tulpaner är som allra vackrast precis innan de är överblommade ...jättefin bild!
Vill passa på att önska dig en god fortsättning på det nya året!
Kram Eva

Monica sa...

Hej !!!
Åh,stackars dig.......låter inte kul.....just där det gör så ont.......ja,jösses,den där jäkla dammsugaren.......
Hoppas du är okej till torsdag.......Formex....underbart....
Krya på dig,
Kram, Monica i Rom

Sara sa...

Uj uj, det låter inte skönt för rumpa/rygg. Hoppas det blir bra snart. Ljuvlig färg på tulpanerna!

Anonym sa...

Men din stackare då. :( Inte kul att trilla och slå svanskotan så.
Sköt om dig nu.

Kramar @nette

Liten Bod sa...

Aj, det lät ont! Hoppas du blir bättre till torsdag. Lite avis är jag allt, den mässan verkar ju så fin :) Kram, Tina

Karin Krut sa...

Usch och fy det låter inte alls särskilt kul med ryggproblem och särskilt inte när man ska gå omkring på formex :) Jag ska åka dit på fredag tänkte jag. Bilderna är verkligen fina, mina stjärnor hänger fortfarande uppe men idag är det ju tjugondag knut så nu får jag väl ta och dansa ut julen ;)
Ha en skön vecka
Kram Karin

LOPPISLIV sa...

Aj då, det lät ju inte alls bra. Vila nu ordentligt så du kan få ut det mesta från Formex, himmel vad kul det måste vara att få åka dit.

Ljuvliga bilder du bjuder på, lilla fågelburen är ju helt underbar. Tack också för tipset ang mina dörrar. Just nu lutar det åt vikdörrar men ännu inget bestämt. Maken ska isfåall bygga lite ruffigare variant att ha ute vid ytterdörrarna. Krya på dig nu. Kram Paula

Två systrar sa...

Aj då Anna..inte skönt..jag kan förstå hur du känner:-) Jag bröt ju min rygg på 3 ställen...du kan få låna en rullator av mig på torsdag;-) Vi ses...Kram C&M

Sussi sa...

AJ!!!...låter som det gör hemskt ont.
Hoppas du mår bättre nu!

/sussi

Interiörboden sa...

Usch, stackars dig :( Inge kul!! Hoppas att du blir bättre snart...
Vilka fina bilder du visar (som vanligt!!), stjärnan var ju helt underbar. Och en sådan blom-urna du har, vill jag ha. Vart har du köpt den? :)

Ha en bra kväll.
Kram Sandra