onsdag 7 januari 2009

Småfix...

Hej på er!

De senaste dagarna har bjudit på underbart men kallt vinterväder! Häromdagen hade vi 10 minus, blå himmel och sol och jag och dottern passade på att gå en riktigt skön långpromenad!

Väl hemma kände jag för lite småfix och tog fram färgburken och lite sandpapper:)

En ängel som tidigare varit grå blev istället vit och lätt shabbad. Min fina gamla stol som jag inte hunnit shabba fick sig en lätt omgång också! Jag tycker att detaljerna framhävs så mycket bättre när man har slipat lite!

Busiga Ozzy ville gärna vara med på ett hörn när jag tog lite bilder:)

I dag börjar allt sin vanliga gång igen! Dottern börjar i skolan och i morgon börjar sonen.
Det känns bra att få återgå till rutinerna tycker jag!

Jag önskar er en härlig vinterdag!

:)Anna

19 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhh vad mycket fint du visar...mjölsäcken i förra inlägget, är den gammal eller har du målat den ? jättefin..
Jag läser att du ska måla i ditt uterum, vad fint det kommer att bli.
Jag ska måla hela glasverandan nu till sommaren, vit såklart...då kommer det att bli ännu ljusare där inne..ojjj vad jag längtar till sommaren nu...
Kraam Anette

♥ Anna Wais ♥ sa...

God morgon!

Vad fint det blev och ängeln var jättesöt!

Kram

Anna

Mia sa...

Härligt med vitt, man blir pigg och glad av det. Här hemma började stora förvandlingar ske igår, färgburken är "boven"... haha

Kram Mia

Skatan sa...

Godmorgon!
Vackra bilder...mest avundsjuk blir jag nog ändå på kisse...ibland saknar jag att kunna ha djur så himla mycket! Nåväl, en sambo är långt mycket bättre i långa loppet ;-)

Kram!

Annas skattkammare sa...

Visst blir det så fint när man shabbat lite, och vitt tröttnar man ju aldrig på! =)
Så fint! och söt kisse!
Kram /Anna

annashusidingtuna sa...

Söt ängel som är riktigt charmig efter din förvandling.
Kram Anna

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Anna!
Fina ljusa inspirerande bilder du visar oss som vanligt :)
Och vilken sööt modell på stolen.
Ha det gott och Kramen från mig/Malin

Butik Östergården sa...

Vilken gullig kisse!
Förstår att han vill vara med på bild. Håller också på att chabba till lite saker jag målat. Men de ligger på tork än. Det blev fint!
Kram Helen

Anonym sa...

Stolens rosor är helt underbar =)

Unknown sa...

Fina bilder du visar! Jag tycker också att det är skönt att komma tillbaka till normala tider mm. Fast det hade man ju inte känt om man inte varit ledig:)

Kram Pia

hemtrevnad marie sa...

Stolen blev såå fin när du shabbat til den!!
Tänkte jag skulle få tid och ork att måla mina gula gustavianska stolar nån gång!
Är Ozzy en bengal?
Vi har just fått oss en bengalfröken på 5år !
Ha en fin vecka!!
kramis

Johanna sa...

Hej,
Din blogg sprider glädje!Du har en utmärkelse att hämta hos mig.
Kram Johanna

Anonym sa...

Simply beautiful:) Thank You:)
Blessings,
Carol

Lillemor i Hummelsta sa...

jag undrar vad det är med katter som alltid ska vara mitt uppe i allting. Jag som har tre stycken kan ibland inte ens se det jag har tänkt hålla på med. Nyfikna små hjärtegryn.

Anonym sa...

Har en likadan ängel som är grå....kanske ska man måla lite grann.....
Mycket fin katt du har där borta, undrar just vad hon fått syn på.

Kramar @nette

www.nestorforlag.se sa...

Här äntligen tagit mig i kragen och själv börjat måla här hemma. Det är nog nyttigt att gå in på alla dessa aktiva bloggar och och inspireras så att man kommer igång själv. Kram.

Syster Yster sa...

Hej!
Vilken härlig sida, sitter bara och njuter med den härliga musiken.
Nettan

Interiörboden sa...

Vilka underbara bilder. Ängeln var ju hur söt som helst :) Och stolen såg ut att bli riktigt fin!!
Härliga bilder som vanligt!!

Ha en bra kväll.
Kram Sandra

Lily sa...

I love your creations and the romantic style!
Sarah Sofia from Denmark