måndag 26 augusti 2013

I vår trädgård!

Hej på er!

Vilket underbart väder augusti bjuder på! Jag njuter av att sitta i min trädgård och dricka kaffe under äppelträden och känna solen värma genom lövverket. Hoppas innerligt att vädret fortsätter att visa sig från sin bästa sida även i september!

Vi har fått en riktigt härlig fruktträdgård i detta hus! 4 st stora gamla äppelträd som fullkomligt dignar av olika sorter, sommaräpplen som vinteräpplen, hallonbuskar, vinbärsbuskar, jordgubbar, smultron, krusbär, körsbär och rabarber! Jag försöker ta tillvara på så mycket som möjligt. Det är ju underbart att kunna koka sylt och mos och baka äppelkakor och pajer av frukt från sin egna täppa:)

I helgen fyllde jag en korg med äpplen på bara ett par minuter. Dessvärre sitter ju de allra finaste äpplena högst upp i träden! Då skulle en sådan här bomlift vara helt ypperlig att använda för att plocka ner alla äpplen lätt och säkert istället för att stå och vingla på en stege och riskera att trilla ner! Den är även mycket användbar när man som husägare ska underhålla, måla eller fixa med något på husets fasad eller vid beskärning av träd...

Nu ska jag baka en paj!

Kram





En liten hörna i vår trädgård

Fin fallfrukt - perfekt till mos eller paj


Malvor, söta som små älvor

Utblommad plymspirea skapar trollsk stämning


1 kommentar:

Hanna sa...

fina trädgårdsbilder.