torsdag 3 mars 2011

Spegel!

Hej hej!

I går fick jag en avisering om att jag hade ett paket att hämta! Det visade sig vara mitt senaste fynd som jag är så glad åt! En antik spegel med guldram och vacker målning - tycker den är såååå vacker!

Jag såg spegeln på Tradera och la ett bud som jag aldrig trodde jag skulle vinna eftersom det har blivit ganska svårt att göra det numera - men det gjorde jag i alla fall:)

Blev dessutom mycket glad när jag upptäckte att spegelglaset är gammalt med lite ojämn yta med svarta prickar. I mina ögon blev spegeln t.o.m ännu finare!

Nu har jag ju har inte alls mycket guldiga saker hemma, tvärtom! Mest silver och vitt men någon liten guldig sak kan jag tänka mig som vacker kontrast mot det vita. I ett skåp hittade jag dessutom ett par gamla mässingsljusstakar som passade bra ihop med mitt nyförvärv!

Nu är veckan snart slut och jag passar på att önska alla en riktigt härlig helg! Hoppas det blir massor av sol och takdropp!





20 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Vilken underbar spegel/tavla. Jag håller mid dig angående spegelglaset - det är så charmigt med gammalt spegelglas.

Ha en fin dag!
//Sofia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Jätte fint med spegel och ljustakarna som du hittade!
Vad kul att vinna budet.
Själv har jag bara testat en gång och förlurade och då känss det nästan att jag har gett upp hoppet...

Men har hittat igen en fin sak men men får se om det blir det!

Ha en fin torsdag och en trevlig helg!

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar spegel, man blir så glad när man lyckas vinna för som du skriver det är sällan man gör några fynd på tradera numera.....
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Zinkhjärtat ♥ sa...

Grattis till fyndet! Det blev jättefint med ljusstakarna till.
Stor Kram Annelie ♥

I mina gömmor sa...

Oj vilken speciell och unik spegel. Jag har aldrig sett en sådan variant förut. Vad roligt att du vann!
Kram Malin

Bitte sa...

Oj vilken fin blogg. Åh vilken fin spegel. Måste titta vidare /Bitte

Maria sa...

Men vilken underbar spegel. Bara att gratulera. Kram från Maria

Fröken C sa...

En helt bedårande spegel!!!! Fint med bilden o charmigt med gammalt "prickigt" glas.

Kram C

jessikan sa...

Härlig spegeltavla! Gott när man sätter klorna i nåt så fint.

// Jess

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
Så vacker spegel
hela bordet är riktigt fint!

Ha en fin helg
kram Tina

Unknown sa...

Vad fin den är. :)
Ha en skön kväll
Kram Maria

Camillas vita villa sa...

Hej!
Jättefin spegel.
Tack för all inspiration.
Kram
Camilla

Marita sa...

Vilken vacker spegel, helt i min smak! Grattis till kapet! Blev fint med ljusstakarna till.
Kram, Marita

Lilla Trollbacken sa...

Verkligen en vacker spegel.
Ha en trevlig vecka!
Kram
Gabrielle

Marie sa...

Hej Anna!

Jättevacker spegel och visst är det underbart fint med gammalt och slitet spegelglas!!!!

Du undrade över kuddarna i butiken. Ja, det är de kuddarna som liknar mjölsäckar som min mamma har gjort. Hon har både sytt dem och handmålat dit ränder och text. Var många som gillade dem, sålde allihopa. Kul!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Fin spegel,håller med det om att det är svårt att få vinnande bud på tradera & absolut till rimliga priser.Själv är jag förtjust i silver & fattigmanssilver gjorde ett kanonfynd på tradera härodan ett ny silver fat för 1kr då e man lycklig.
Ha en bra dag

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
så underbart fin förstår att du är glad!

Ha det fint
kram Tina

Bonnie sa...

hejsan
ja verkligen härlig!!!
Grattis!

Besök gärna min webbutik som är ny..
http://www.snygginredning.se/sv/

kramiz

Älfgärdet sa...

Vilken underbar spegel! One of a kind! Blir helt lyrisk när du talar om ditt orangeri, låter så otroligt lyxigt att starta upp våren därute. Själv nöjer jag mig än så länge med vår inglasade balkong i väntan på växthuset :)

Essay_writer sa...

I'm happy for you