lördag 12 mars 2011

Orangeriet...

Hej!

Visst känns det att våren har kommit igång! Solen värmer och snön smälter och det är bara sååå härligt:)

Jag tillbringar mycket tid ute i orangeriet så här års! Där är det i princip redan sommar! Åtminstonde på dagtid när solen skiner. Då passar jag på att sitta här och äta lunch eller dricka en kopp kaffe och gärna lägga mig på sängen och läsa eller planera sommarens projekt! För sådana har man ju alltid!

Idag blir det definitivt en härligt långpromenad följt av middag här i orangeriet!

Jag önskar er alla en härlig helg!



20 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Det høres deilig ut med lunsj i orangeriet :) Skulle gjerne hatt et selv, men det er en drøm som kanskje realiseres en vakker dag?

Ha en fin helg videre :)

JACQUELINE sa...

I'm so glad to find your blog. I'm looking forward to following :-)
Have a wonderful weekend!

greatings from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com

Fröken C sa...

Härligt ställe att vara på, förstår att du njuter där!
Fina kuddar på sängen.

Ha det gott!
Kram C

dagdrömmar i vitt sa...

ÅÅÅ ÅÅÅ ÅÅÅ vilken härlig blogg. Hittade dig precis och du har så fina bilder. Precis i min smak. Här kommer jag titta in ofta:)
Kramar Nettan

Handplockat sa...

Tassar in i tidigmorgontimma
för att önska dej en toppen söndag
hade jag ett orangerii skulle jag åxå hänga där hela tiden så här års
ha det bäst

Unknown sa...

middag i orangeriet...det høres ut som en drøm. Her må vi nok vente en stund før vi kan ta kaffen i drivhuset, men våren er jo på vei.... og den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.
klem...Ellen

linnea-maria sa...

Åh vad härligt! Ett eget orangeri med myshörna!!! Vilken lyx. Ha det toppen där. Kram /Therese

Unknown sa...

Love your blog, just found it this evening. Looking forward to following it!
Chris :o)

Maria sa...

Nu är jag tillbaka och kikar in hos dig :)Vad härligt att ha ett sådant ställe...
Hoppas du får en bra dag :) Kramar Maria

Martina Andersson sa...

Hej vännen =)
Hoppas att allt är bra med dig =)?
Idag är jag inne hos dig och njuter av alla dina underbara bilder =)
Du har ett fantastiskt hem KRAM TINA

Mimmi sa...

SV: Ja, gymmet har blivit jättebra nu! :D Nice! Kör på ;) kram

Nanna sa...

Åh så fuskigt!!! :D Ett orangeri vill jag också ha när jag bor i hus! En sån dröm!

Syster vit sa...

Ser verkligen mysigt ut.
Kram Liselott

Marielle sa...

tack så mycket! Jag har precis kommit igång med det här och det är jättekul =D

betong ute och inne sa...

Så mysigt, visst längtar man något vansinigt till sol och varmare väder??? Tycker det är mer i år än andra år..... kram Malin

Unknown sa...

Hej
Härligt ställe att koppla av på o bara vara....:)) Mycket mysigt!

Kram
Christina!

Pia sa...

Hääärligt ställe att låta sig avstressas!
Men var i sjutton bor du, när du skriver om VÅR!? Här i Åbo (SÖDRA Finland) har vi metervis med snö - och mera kom det på lördagen - rejält!
Gudomlig blogg du har!!!!

Kram Pia

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Så fint =) och det är jättehärligt med vårväder.. Mer än efterlängtat!

Ha en fortsatt fin dag, kram

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Åh...så jätte mysigt!

Hälsningar Sanna

Essay_writer sa...

white is beautiful