torsdag 11 februari 2010

Sånt som är vackert...

Hej hej!

Jag har nyligen fyndat lite vackra gamla saker igen:) Bland annat en ljuvlig gammal fransk chokladask klädd i vackert brokadtyg! Den är så fin och passar perfekt att förvara spetsar eller annat smått i.

Sedan har jag fått tag i ett underbart gammalt brudlakan med den bredaste handvirkade spets jag sett! Lakanet är i det närmast oanvänt (ja förmodligen bara en gång!) och är broderat med blomsterslingor, monogram och hålsöm! Fantastiskt fint att använda som duk, gardin eller ett draperi!

I en söt dekorerad liten hink ståtar skira plättar i luften och på klaffbordet i en hörna i vardagsrummet, står en kruka i fil de fer med vita tulpanlökar inslagna i gammalt tidningspapper...

Snart är det helg och då blir det lite firande igen! Förra helgen var det sonen som fyllde år och på lördag är det jag som blir ett år äldre...

Sedan är det ju Alla hjärtans dag på söndag:) Det firar vi med att maken och jag går ut på tu man hand och äter middag på en mysig restaurang!



12 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

ÅÅ så fina bilder! Det där lakanet är ju bara såå snyggt! Vilket fynd! Ha en bra dag!/Marie

Ett Vitare Hem sa...

Åh jisses vad mycket fint!!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Marita sa...

Ja det var verkligen fina bilder du visar! Asken är ju helt fantastisk...lakanet helt underbart...

kram Marita

Sally och jag sa...

Vilka fynd du gör! Jag förstår inte hur du lyckas... Vill också ha:)

Sally och jag

All Seasons sa...

What a lovely photo's, Anna. I like it, so beautiful colours....
This weekend here is also party, It's my birthday. Have a nice weekend
Hugs
Patricia

Ticking and Toile sa...

wow kan jag komma affär med dig???? De är alla så vackra! Älskar din blogg, är det också vacker. Ha en underbar födelsedag!

Shellagh

Snäckskalsdalen. sa...

Åååhh,
jag blev så sugen på att skaffa plättar i luften! Har sett att det finns någon variant med lite, lite större blad. Det ser ut som om din är en sådan!

Vackra saker!
Hej fr
Agneta

Pysselpalatset sa...

Hej, asken är helt bedårande vacker. Vilket jobb det måste varit att klä den. Och sedan brudlakanet.... Vad ska du göra av det vackra undrar jag kram Jeanette

Louise sa...

Brudlakanet är absolut lovely! Grattis Anna så här litet i förskott ! Ha en fin helg med allt firande!

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anna! Vilket vacket bruklakan och asken är bara sååå söt. Skickar här en GRATTIS kram en dag i förskott till dig vännen. Hoppas din dag blir underbar. Kraaaam Paula

PS: Var inne på din vackra sida och gjorde en liten beställning igår. DS!

OlgaA sa...

Men gud så fiiiiint lakan!!!! Så härlig! Konstverk! Tänk att kvinnorna kunde göra sådana pärlor alldeles för hand och utan hjälp från moderna (nutidens alltså) alla knep!!! Underbart!
Ha en härlig helg!

kram Olg@

Hanna sa...

Så mycket fint.
hanna