lördag 13 februari 2010

Magiskt!

Hej!

Något magiskt hände häromdagen! Solen sken från en knallblå himmel och strålarna letade sig in varje vrå och spred ett varmt glittrande ljus i det helglasade orangeriet! Strålarna fångades upp och reflekterades av kristallkronan i taket och dansade runt och spred vårkänslor...

Utanför låg snön tjock, vit och glittrade som miljarder diamanter, och inne i orangeriet börjar våren spira! Olivträdet har vuxit sig stort och skjutit massor av nya skott, knoppande vårlökar slår ut i blom och citronerna börjar växa till sig.

Och mitt i allt står jag och förundras över hur magiskt vacker naturen är:)





8 kommentarer:

Therese Sagstedt sa...

Ja det var underbart jag blev med nyfiken när solen sken jag gick och tittade ut genom fönstret, himlen var knallblå med ett mjukt fluffigt måln, plötsligt tyckte jag mig känna att det kanske snart finns ett slut på vintern. Ha en trevlig helg och hoppas att den bjuder på mer sol Kram//Therese

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad vackert du beskriver. Man känner det som om man är där med dig i ditt orangeri. Tänk det kommer en vår!
Kram/ Anna

Anette sa...

Åh OLIVträd...... Mitt träd dog i höstas. Måste ut o leta ett nytt. Men mitt citronträd lever. Planterade en kärna i våras och det lever. Ska plantera om det nu tror jag, så att dedt blir stort o massor av frukt ;)

kramar @nette

Summerfield sa...

Dejlig blog, med skønne billeder der minder mig om forår!
Kommer snart igen:)

Hav en dejlig weekend

Kram Lene

www.summerfieldhome.blogspot.com

Annas skattkammare sa...

Så vackert!
Ha en mysig alla hjärtans dag!
Kram /Anna

OlgaA sa...

Men vilka fina bilder!!!! Lite ljus gör underverk! :)
kramar Olg@

K sa...

Härlig bilder <3

LantlivsAnette sa...

Såååå vackert !!
Du..vill du annonsera i vår Inredningsbok ?? och sälja boken i din fina butik ??
Kika in på bokbloggen, den finns på min blogg, klicka på Boken i högra hörnet på bloggen !!!
Kraaam Anette