måndag 11 januari 2010

Tillbaka i vardagen!

Hej på er!

Nu har allt återgått till vardagen igen! Ungdomarna är i skolan och maken på jobbet. Huset är så tyst så jag nog skulle kunna höra en knappnål trilla till golvet:)
Det är med lite kluvna känslor som allting återgår till sitt "normala" tillstånd tycker jag. Men jag vet att det bara känns så precis i början, sedan blir man van och allt rullar på.

Nu är det hög tid för mig att kavla upp ärmarna och börja packa paket och fota lite nytt som kommit in till butiken! Och snart är det dags för Formex igen! Ser verkligen fram emot att få se alla vårens nyheter:)

Ha en bra dag!




12 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Håller med dig det är lite lkuvet när skolorna börjar igen men sen ärman där i rutinerna igen och ja då bara är det ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Evelina sa...

Ja, nu är det vardag igen... Jobbigt när klockan ringer men samtidigt skönt att komma igång på morgonen.. vi har skämt bort oss med sovmornar titt som tätt.. :)

Formex vad spännande det låter!
Kram Evelina

Marie - Systrarna sa...

Hej hej, ja för mig är det första dagen på en låång ledighet. Lite ofrivilligt lång i-och-för-sig, med envisa sjukdomar.. Men nu går vi mot ljusare tider!
Formex-mässan låter så spännande! Är det bara för företagare?
/Marie - Systrarna -

Marie - Systrarna sa...

Nu skrev jag allt fel! Första dagen på jobbet EFTER en lång ledighet ska det vara.... ;-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anna, så spännade, en ny vår att se fram emot! Och så vansinnigt vackert med snödropparna där under kupan! Mari.

Annas skattkammare sa...

Förstår vad du menar- det känns alltid lite vemodigt.. men snart kommer ljusare tider!
Kram /Anna

Claras hem på byvägen sa...

Ja, visst känns det konstigt nu när vardagen kommer igång igen. Men som sagt...vi vänjer oss snart=). Hoppas att du har haft en härlig jul! Kram Clara

Vita rosor och förgätmigej sa...

Det känns lite jobbigt när allt återgår till det inrutade. Speciellt om man haft en underbar ledighet. I morgon börjar jag skola in min mellersta på förskolan. Hmmm, jag tror nog att det mest är mamma som känner att det är lite jobbigt. Han kommer nog att ha hur skoj som helst med syrran som också går där.
Vilken otroligt fin karaff!
Kram/ Anna

OlgaA sa...

så fint du visar!
kram Olg@

n o r d i n g å r d e n sa...

Pst, hörde ngt skojigt om Casa Chic, vi blir "kollegor" där!!!! : ) Mari.

Västbacken sa...

Ja det är både och när vardagen börjar. Jag har kontoret hemma och det är tyst, väldigt tyst.

Lotta

LOPPISLIV sa...

Så skönt det var att mysa omkring hemma och vara långledig, men oj vad lat jag blev...så det är nog för väl att vi har tider att passa igen :-) Härligt rum ert orangeri, ni kan ta del av ljuset nu denna mörka tid, måste vara guld att ha ett sådant vackert rum. Ha det gott. Kraaam Paula