torsdag 14 januari 2010

Lite ombyte förnöjer...

Hej på er!

Vinterkylan biter sig envist kvar men trots att det är iskallt och massor av snö känns det ändå som att våren snart kommer! Det är t.ex mycket ljusare nu! Härom dagen tog jag en långpromenad i 10 minusgrader sent på eftermiddagen - vid 14.30 - och solen sken fortfarande och det var ljust! Det är väl ändå härligt:)

Jag har drabbats av en släng våryra nu när ljuset är tillbaka och har köpt massor av vårblomster: tulpaner och pärlhyacinter och ett par vanliga hyacinter som man kan få till ett väldigt bra pris just nu:) Hyacinter är ju egentligen en vårlök även om vi förknippar den mer med jul...

Lite ombyte förnöjer ju som vi alla vet och i våryran har jag ändrat om lite på skänken i vardagsrummet. Under glasklockorna finns nu bl.a gamla brev och inslagna ljus samt vita hyacinter. I två glasskålar i fattigmanssilver har jag "planterat" vårliga blå pärlhyacinter och skira plättar i luften.


Jag önskar er alla en trevlig helg!





20 kommentarer:

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej Anna!
Visst är det härligt med alla vårlökar..Nu är det nog inte våren så långt bort får vi hoppas!("bara" -7 idag)
Så fint du dekorerat!
Ha det gott!
Kramar Camilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så underbart ! Vintrigt med en "släng" av vårkänslor!Vackert med glasklockan! Och så gillar jag den krukan som hyacinten står i, så snyggt! Jag köpte också pärlhyacinter häromdagen men fann inga hyacinter tyvärr! Jag mailar dig så snart jag hinner: ) Mari.

Ett Vitare Hem sa...

Ja jag kan knappt gå förbi blosterhyllan i affären förrän nån kruka med lökväxter får följa med hem, så himla vårigt och härligt!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

blomsterboden i skanör marie sa...

SÅÅÅ LJUST Å FRÄSCHT DET BLEV, BARA ÄLSKAR LÖKAR, INNAN DE SLAGIT UT FÖR MYCKET. ALLTID LIKA KUL ATT TITTA IN HOS DIG!!!!!
HA EN UNDERBAR DAG!

KRAMKRAM MARIE

Emmas inne och ute sa...

Vad fint du gjort! Visst längtar man efter våren nu!
Kram Emma

OlgaA sa...

Hej!
Vårliga är dina bilder! Mycket fina! :)
kram Olg@

Annas skattkammare sa...

Hej! Ja visst är det härligt att det börjar bli ljusare! Och alla vårlökar som är så fina! Imorgon ska jag nog åka till blomsteraffären.. ;)
Kram /Anna

Anneli sa...

Hejsan.

Ja, du... nu är det lätt att längta efter Vår!

Så många söta blomster du köpt, förstår dig, det är svårt att gå förbi dom i affären.

Ha det gott,
Kram Anneli.

Stina-Minas Fina sa...

Vad vackert du gör det!
Se bara upp så att det inte går som hemma hos mig, som också satte en vacker hyacint i en glasklocka. Den växte helt enkelt ur klockan med följden att det låg typ hundra skärvor på golvet när jag kom hem! Och jag som skällde på katterna innan jag insåg att hyacinten växt sig väldigt hög... ;)

Kram Kristina

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad "krispigt" det ser ut! Hur ljust och underbart som helst. Man blir verkligen inspirerad när solens strålar äntligen tittar in genom fönstret.
Kram/ Anna

Anonym sa...

Ååå vår :)

Ha en bra helg.
Hälsar Louise
http://loppisskattkammaren.blogspot.com/
www.louisealexandersson.se

Made in Persbo...Carina sa...

Härligt ljuvligt!
Jag älskar vårlökar...har inte hunnit köpa några själv i år ännu, men ska försöka göra det till veckan.

Kram, Carina

Marita sa...

Hej!
Jag har suttit och tittat på dina inlägg... herre min je vilka fina bilder du visar!!! Du är ju helt magisk med kameran!!! Så vackra arrangemang!! Helt underbart! Nu hamnar du på min blogglista i min blogg så fler får se dina underbart vackra bilder!

kram, Marita

Millas hem sa...

Hej!

Dina pärlhyacinter är så söta!
Jättefina bilder!
Jag har flera små grupper lite överallt, blir vårigt snabbt med hjälp av dem!

Kram

Moa sa...

Lite glädjefnatt får jag också när jag går i affären och de frestar med vårlökar i kruka.. såååå härligt. Dina bilder är ljuvliga och våriga så längtan blir ändå större.. Ha det gott Moa

messan sa...

Visst är det underbart att det har blivit så mycket ljusare:)! Snart är det vår! Härligt:)

Vita Falkens Lantliv sa...

Härliga bilder!!!
Ja visst får man vårkänslor, så härligt med krokus, tulpaner och alla dessa vårblommor

Ha det bra/ Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej hopp Anna, ngn tiding i brevlådan ännu?? Min kollega fr Gruvgatan 13 har en syster som bor i Italien, hon sände henne tidn till Sverige, den kom igår!! Så i morg får jag se det, det var visst jättebra, ditt hem och mitt var visst på framsidan! Men en Italienblogg lämnade en kommentar i min blogg i dag om att hon köpt tidn i morse och det var inte med!? Jag vet inte om det kan ha varit ett gammalt el för nytt nummer hon köpte men om jag fattat det rätt är det väl ett månadsmagsin? Ja, vi får se vad det blir, spännade! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anna, vlken brevväxling: ) men det är snabbare o enklare detta än mail känns det som.... men, alltså, tidn ska jag få idag av en kollega vars syster bor i Italeien och hon sände , så de kom redan i fredags till min kollega Lena!

Jag kikar i mina gamla mail då Manuela skriver den 7 jan: " been published and will be out in a few days..." alltså var den inte ute den 7 jan om jag fattar detta rätt?

Blir bara så konfunderad över den Italenska kommentarer jag fick om tjejen som köpte magasinet igår, februarinumret sa hon, där vi inte var med!? Alltås, jag trodde detta var ett månadsmagasin, är det en tidn som kommer ut var 14 e dag?? Vet du?? Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Bara tjafsiga Nordingården igen: ) fick mailsvar om hur allt ligger till nu, det är en specialbilaga som kommer ut parallellt: )jag får se min i kväll, spännade!