torsdag 21 januari 2010

Formex!

Hej!

Veckan har varit hektisk för min del så jag har inte varit flitig på bloggen direkt:) Det är mycket som planeras just nu och då tänker jag särskilt på de inköp man ska göra till våren!

En del har jag redan beställt men det ska beställas ytterligare lite till... Man bläddrar och bläddrar i kataloger, njuter av alla vackra saker och bockar för alldeles för mycket:) Då är det bra att kunna åka in och "känna och klämma" på det man valt och se hur det är i verkligheten, och det ska jag göra idag! Det är ju dags för vårens stora inredningsmässa Formex!

Idag blir det bara ett litet hopplock av bilder. Bland annat på lite vackra ting jag köpte i lördags! Det blev en hel del fina saker och ett par av dem ståtar på silverbrickan: En ljuvlig stor och tung kristallkaraff, nästan exakt likadan som den jag redan har, samt en antik och vackert slipad ostklocka! Samtliga ting är inköp till butiken:)

Min lille Ozzy ligger och sover i godan ro just nu men inte länge till! Vi har nämligen köpt en kattunge som vi ska hämta hem på lördag! En riktigt busig och tuff liten abessinertjej! Då lär herr Ozzy få lite att pyssla med framöver och kan nog inte ligga så här avslappnad och lata sig, hi hi:)

En annan liten rolig sak är att mitt hem just nu är med i ett reportage i det italienska inredningsmagasinet Casa Chic! Jag hoppas att jag får ett exemplar av tidningen så kan jag kanske visa er senare:)

Nej nu är det dags för mig att åka till mässan! Ha en riktigt bra dag!






11 kommentarer:

OlgaA sa...

Men va roligt att du ska till Formex! Kan du ha roligt en smula åt mig med? :) Vill men inte kan! :(
kram Olg@

n o r d i n g å r d e n sa...

Goa lilla Ozzy , han smälte bra in i ditt vackra collage... och det gjorde dina bilder i Casa chic också, bara såååå himla fint!!! Så kul att vi hamande i samma tidning! Jag har fotat tidn och kommer visa på bloggen i nästa vecka. Lite annat på kö först: )

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka fina bilder du bjuder på! Katten ser verkligen ut att njuta av livet... Hoppas att han får en lugn mö att ta hand om *hihi*
Kram/ Anna

blomsterboden i skanör marie sa...

vilken vacker fågelbur, var har du köpt den?????

ha en nice kväll!

kramkram marie

Pysselpalatset sa...

Oh, jag blir en smula avundsjuk på Er som åker till Formex... Har varit med så jag vet vilket frosseri i ljuva saker det är... Passa på och njut och ta sköna skor på.... kram Jeanette

lavendel mio sa...

Åååå for et vakkert fuglebur!!
Og katten er jo så nydelig der den ligger:)
Ønsker deg en fin helg,klem Hanne

Annas skattkammare sa...

Ha det så trevligt på Formex- är inte aaalls avis.. ;) Så vackra saker du visar och Ozzy ser hur mysig som helst ut!
Kram /Anna

Marita sa...

Vilka fina bilder! ÅÅ ska du till Formex...jag måste starta firma så jag också kan få åka till Formex och frossa i allt fint!! Ha det så gott och njuuut!
kram, Marita

Nina sa...

Oj,så vackert här är <3

fialina sa...

Oj vad fina bilder du har. Och vilken gullig katt. Älskar katter. Vi har också en Prinsessa . fialina

Alma sa...

Hello,

My name is Alma. I live in Holland and I'm following your blog for quiet a while now. I also own a shop in homedecorations. I sell a lot of scandinavian labels such as: Madam Stoltz, Bloomingville and Jeanne d'Arc Living. I'm curious about the newthings you bought.
I love your cats, by the way. Rightnow mine is walking aroun my computer. Disturbing my typework, so I have to type everything twice:-))
You are an insoirator and I wil keep on following your blog.

Kind regards from Holland
Alma