onsdag 5 september 2012

Planerar och inreder!

Hej hej!

Ja inläggen duggar inte tätt just nu men det har varit fullt upp på många håll och kanter senaste tiden!

Nu börjar jag i alla fall känna att jag kan landa lite efter husfotografering, besiktning, energideklaration och visning:) Det blir ju väldigt mycket i samband med en försäljning!

I förrgår hade jag dessutom besök från Expressen som var här och gjorde ett inredningsreportage! Det publiceras i Leva & Bo inom några veckor!

Idag blir det en dag med lite planering för det "nya" huset. Jag sitter och inreder huset med hjälp av ett ritprogram i datorn som heter "Roomsketcher" och det måste jag säga är både roligt och ett jättebra verktyg!

Jag lägger golv, tapetserar, målar, kaklar och renoverar för fullt och vart eftersom rummen står "färdiga" kan jag möblera upp med soffor, skåp, bord och hyllor samt piffa med kuddar, textilier, kristallkronor och ljusstakar- ja allt skalenligt förstås med de mått som våra möbler har så nu vet jag precis hur det ska vara - eller i alla fall nästan;)

Nedan en projektbild som visar en del av vårt blivande orangeri! Jag har tänkt mig ett harlekinrutigt golv i vitt/beige alternativt vitt/ljusgrått härute och taket ska vara ett sadeltak som släpper igenom ljuset, men det gick inte att göra i ritprogrammet...

Ha en härlig dag!






Inga kommentarer: