lördag 3 april 2010

Påskhälsning!

Hej mina vänner!

Vill i dagens inlägg passa på att önska er alla en riktigt Glad Påsk! Vädret ska bli toppen med sol och plusgrader i hela landet! Kan man önska sig mer:)

Jag har dukat upp för påskmiddag i orangeriet! Dukningen går helt i vitt och silver: Enkla vita tallrikar pyntade med tårtpapper och ett sött litet vintagekort, silverbestick,gamla vita linnehanddukar med monogram som servetter och vinglas i silver med vacker dekor!

På bordet ligger en antik duk med vita broderier, hålsöm och spets. Jag har pyntat med små ljuslyktor i fattigmanssilver, och i en silverskål ståtar ett fång krispiga lejongula tulpaner och sprider härliga vårkänslor...

Vid midnatt drar jag vinnaren i utlottningen och i morgon kan ni se vem det blev!

Ha det så bra och passa på och njut av den sköna påskhelgen!




14 kommentarer:

Mia sa...

Oj vad spännande och vad jag håller tummarna... :)

Glad påsk önskar jag dig också!

Kram Mia

Helena sa...

En riktigt GLAD PÅSK önska jag dig! Helena

Gypsy Purple sa...

Wishing you a happy and blessed Easter! xx Gypsy Purple

Ingun sa...

Ha en fin kveld med et vakkert dekket bord. Den som kunne spise middag i slike omgivelser..Drømme;)

Marita sa...

Åh vad vackert du har dukat! Vilken fröjd att så sitta där och äta en underbar påskmåltid!! I orangeriet...som jag vill ha ett orangeri!!! Suck!
Nu är det till att hålla tummarna!! Hoppas hoppas att jag har tur! Det skulle bli min första vinst från bloggutlottningar!
Glad Påsk goa du, Marita

All Seasons sa...

Dear Anna,

For you a Happy Easter weekend, enjoy with the people you are love..

Hugs from me
Patricia

Louise sa...

Så vacker dukning!

HOUSE of ADELA sa...

Glad påsk till dig!;)
Vilken jättefin dukning!
kram Adela

( fortounata) sa...

καλό πάσχα.

gamla skolan sa...

Så vackert du har dukat ! Önskar dig en fortsatt trevlig påskhelg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Malin sa...

Helt underbara bilder :) och en jätte vacker dukning. Du vet verkligen vad du gör .

Glad påsk på dig

lambi sa...

I wish you Happy Easter!

Tierlantijn sa...

My compliments! What a very nice blog!

Best wishes and a happy easter!

Ilona, www.tierlantijn.net

Drömmen om ett hus på landet sa...

Gillar dina glas köpte något liknande i snapsglas nyligen.. Vackert med det snirkliga... Trevlig påsk
Jeanette