söndag 29 juli 2007

Sommarnöje!

Här ska ni få se mina senaste fynd!

Igår åkte jag och mannen på en auktion en bit härifrån. Tyvärr fanns inget av intresse där så lite besviken åkte vi vidare till en lantligt belägen antikaffär! Där hittade jag en sockerlåda, en vacker lockask i kristall, en liten silverterrin samt ett par vackra lakan med spets och monogram!

De hade mycket mer saker jag gärna skulle vilja ta med hem, men mannen protesterade lite lätt och tyckte att jag ju redan har tillräckligt med prylar. Hmm jag är nog benägen att hålla med honom lite grann, men det är i min mening helt klart ett riktigt sommarnöje att åka runt på auktioner och loppisar och leta gamla skatter!

:)Anna



14 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nää nu blir man ju alldeles matt...vilka fina fynd alla bloggare gör..och du kan känna dig lycklig som fick tag i allt detta vackra !!Kram Anette

Marie sa...

Såå mycket fint du hittade. Håller med dig om att det är ett riktigt sommarnöje med alla auktioner och loppisar.

Ha en bra ny vecka.
Kram Marie

Anonym sa...

Flotte fund!Det å gå i slike butikker er jo like spennende hver gang.Likte veldig godt den terrinen.I tillegg var jo putene du har sydd helt nydelige (",)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken tur att du fick med dig ngt vackert hem då när det inte blev ngn auktion!! Mycket fina saker som vanligt, jag blir så köpsugen när alla fyndar såna fina ting!! Terrinen och glasskålan var jättevackra, och gamla lakan o örngott kan man ju inte få för många utav! Mari.

Färjtorp sa...

Oj så mycket fint!! Härliga fynd.

Kram Johanna

Anonym sa...

Vilka fina fynd du gjort! Gillar allt! Visst har man lite för mycket saker men det är så svårt att motstå!..håller med om att det verkligen är sommarnöje att åka på loppisar och auktioner, har man inte fått göra det så är det inte sommar! :) Kram

johanna sa...

Men vad längesen jag var här.jag tappade bort min blogglista o sen dess har jag inte hittat hit..gud så mycket fint du lagt ut..jättefint..Länkar dig åter igen=)

Anonym sa...

Åh, men visst hör det till sommaren med både loppisar och auktioner. Loppisar gillar jag därför att där slår man till direkt, auktioner har jag inte tålamod för att stanna och vänta och vänta och vänta lite till på *s*

Lotten sa...

Oj, vad mycket fint du hittade! Silverterrinen var ju bara såå fin!

Anonym sa...

Vilka fin fina fynd du hittat... jag blir så avis & köpsugen :) Önskar dig en trevlig dag!

Nygammalt sa...

Ja det där var ju riktiga skatter!

♥Linda♥ sa...

Men oj, vilka fina fynd!!! Verkligen underbara!!! Kuddarna du sytt i inlägget innan var oxå helt fantastiska!!! Var hittar du så fina bilder???
har nyss kommit hem från en semestervecka på Öland, full av bloggabstinens ;-)
Kramar från Linda

Rara Ting sa...

Vilken härlig "sockerlåda" du har hittat - jag är lite svag för de där gamla trälådorna. På en vinresa i Tyskland i våras så fick jag med mig lite gamla vinlådor hem - vinbonden tittade lite konstigt på mig när jag förklarade att jag inte ville ha några flaskor i dem... utan de skulle var tomma!! De har sen fått sin plats i trädgården - givetvis med blommor i!

Anonym sa...

Fina fynd alltihop!
Stod och höll i en glasskål häromdan, men min man sa att han ABSOLUT inte vill ha nåt sånt hemma... Sällan han uttalar sej, han brukar gilla det mesta jag gillar, men här får jag väl ge mej...

Kram
ingela :)
Han gillar vårt gamla, vita porslin, iallefall!