onsdag 7 augusti 2013

Flyttlasset går!

Hej på er!

Jösses vad tiden rinner iväg snabbt! Om bara ett par ynka dagar går flyttlasset till vårt nya lilla hus! Vi är inte färdiga med renoveringen ännu, det är en hel del kvar, men det viktigaste är gjort! Att det sedan saknas lite lister här och var gör inte så mycket:)

Jag packar för fullt och har sålt av prylar och möbler som inte får plats i vårt nya boende! Våra vackra Loveseats har vi lämnat in på Bukowskis där de ska säljas på auktion.De fyllde upp mycket plats och det ekar tomt efter dem i vårt gamla hus!

I helgen tog jag ner alla gardiner och flyttade alla blommor och grönväxter och det blev en sådan enorm skillnad när de kom upp på nya stället! Nu känns det mera som "hemma" där och jag ser verkligen fram emot flytten!

Jag måste ju erkänna att jag har varit lite kluven av att lämna mitt fina hus på landet. Här har vi ändå bott i 10 år så lite känns det ju att lämna allt man byggt och fixat och älskat. Men ett hus är ju egentligen bara som ett skal med väggar, golv och tak. Det är ju möbler, textilier och annat pynt som gör hemmet personligt. Självklart drömmer man (i alla fall jag) om vackra takstuckaturer, tjusiga stora gamla spröjsade fönster, vackra pardörrar och högt i tak, men även en liten lägenhet eller ett litet hus inrett med ens favoritmöbler och vackra ting kan bli som ett palats!

Här kommer lite bilder från vardagsrummet med gardiner och lite pynt på plats! Älskar ljuset som blir när golven är vita! Känns lite slottslikt faktiskt:)

Kram!











2 kommentarer:

Jeane M. sa...

Love the newly found interior inspiration in here. Got smitten by that pretty mirror. Got my eye on your next posts.

Jeane M..

Jorunns hobbyblogg sa...

jeg er sikker på at dere får det kjempefint i det nye huset!
var litt fint å lese det du sa om at et hus bare er vegger osv, og at det er de personlige tingene i hjemmet som skaper hjemmet. Vi skal nemlig i gang og bygge nytt hus, og skal derfor om et år ca flytte fra det huset vi bygde da vi var ganske unge.
det har vært en mental prosesss... men så kan man glede seg til det nye og fine :-)

Kos deg i det nye huset ditt!
Jorunn