torsdag 16 december 2010

En doft av jul!

Hej!

Idag kommer älskade dottern hem på jullov! Ska bli så härligt att få ha alla ungarna samlade i boet igen:)

Jag har hunnit ikapp lite vad gäller julpyntandet nu! Inte för att jag vill ha så mycket pynt, men en gran är obligatorisk och den är införskaffad! Tycker granen är så vacker utan en massa grejor som hänger i den så jag ska vara väldigt sparsam med grandekorationerna i år!

Sedan har jag massor av doftande hyacinter och levande ljus! I brist på vaser och krukor har jag stuckit ner hyacinterna i vackra gamla kristallglas med guldbård!

Doftljuset med kaneldoft hittade jag på Ica Kvantum i går, så nu doftar det verkligen jul i huset:)

Hoppas ni får en härlig dag!




10 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

så fint det ser ut. ljusstakarna är snygga.
~marita~

Old and New Home sa...

Himla fint det blev med glasen.

Ha det gött
Kram Cattis

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Ååh en sån mysig och stämningsfull blogg du har! Jag kommer att titta in här igen:)
Stor Kram Annelie ♥

Marias Hörna sa...

kaneldoft ljus...mmmm så underbart

HWIT BLOGG sa...

Älskar allt med kaneldoft...måste genast åka till Ica Kvantum!
Ha en härlig helg...
Hälsningar T/HWIT BLOGG

Pssst...underbara bilder!

Marita sa...

Ja, hemma hos oss är det bråda dagar då jag ligger efter endel...har inte hunnit baka, göra julgodis, köpa julklappar, sy dukarna som ska ligga på bordet på julafton... Men det är bara att ligga i, julafton kommer vare sig jag är klar eller inte! I morgon ska pepparkakshusen sättas ihop och pyntas, granen ska ställas på plats och kläs. Vår gran brukar digna av vackra kulor!!
kramar, Marita

Syster och Jag sa...

Åh vad fint. måste dofta ljuvligt med dom där ljusen!
Hoppas ni får en trevlig helg
kram sandra

fialka012 sa...

velmi příjemné...

n o r d i n g å r d e n sa...

Hyacinten i glaset, så vackert!!! En riktigt GOD JUL önskar jag dig min bloggvän! Mari.

Änglarnas hus sa...

Å jag lääängtar till julafton då alla mina barn är samlade hemma!!

Vill passa på att önska dig en riktigt God Jul!!

Kramis Sanne!!