tisdag 18 maj 2010

Rabarberpaj och sommarsol!

Åh! Äntligen kom sommaren med sol och välbehövlig värme!

Hela helgen har vi tillbringat utomhus, planterat, solat, grillat och bara myst. När solen gått ner och det blivit lite kyligare har vi tänt ljus i orangeriet och lyssnat på musik och druckit lite gott vin - allt medan solen silat sina sista stålar genom en nyutslagen björk och gett gräsmattan ett smaragdgrönt skimmer... Ja jag känner mig faktiskt lite poetisk, hi hi:)

Vi har hunnit fira bröllopsdag också - igår - och dagen till ära bakade jag en smarrig rabarberpaj med knäckigt marängtäcke! Lite cider till det i vackra glas i det solvarma orangeriet och humöret på topp!

Ha en härlig dag!






8 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Låter som ni haft en lika skön helg som vi haft. Nilla

Ett Vitare Hem sa...

Grattis på bröllopsdagen och det låter som en härlig helg, precis så som de ska vara ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Lena Celine sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!!!
Vi har hatt dårlig være lenge nå, men i dag skinner solen. Hurra!!!

Klemmer fra Lena

Tove sa...

Stort grattis till er bägge!! - i efterskott...

gamla skolan sa...

Låter underbart ! Kramar Susanne ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud vilken god paj!!!! Fy va sugen jag blev nu, såg så läckert ut med det marängtäcket på och så de mest vackra glas till, jag älskar dina vinglas!! Mari.

Annas skattkammare sa...

Mums vad gott det lät med rabarberpaj!
Låter härligt att mysa i orangeriet med..
Kram /Anna

Unknown sa...

Hejsan...fin blogg du har..:)..Jag undrar om du har lust att dela med dig av receptet på pajen...MVH/Annelie
www.metrobloggen.se/anneliethunberg