onsdag 20 augusti 2008

Samlarmani!

Hej hopp!

Igår fick jag avisering om att jag hade två paket att hämta ut på posten! Det hade jag helt glömt bort. Sånt är lite kul:)

I den ena paketet låg en vacker qulitad pläd med rosmönster på ena sidan och patchwork på den andra. Den är helt ljuvlig! Jag draperade den över den vita soffan i allrummet, där ärden i gott sällskap tillsammans med mina romantiska "mormorskuddar"...
Pläden beställde jag för flera veckor sedan - från Jotex!

I den andra paketet låg en vacker gammal kristallkaraff som jag "vunnit" på Tradera. Jag har fått lite mani på gamla glaskaraffer och håller ständigt ögonen öppna efter karaffer på loppis och auktioner. Det sägs ju att 3 st är en samling och jag får väl beskriva mig som en samlare då eftersom jag har samlat ihop 5 st:)

Jag hoppas att ni får en härlig dag!

:)Anna




23 kommentarer:

Johanna sa...

Det är alltid roligt med överrskningar!
Rosor passar perfekt i ditt hem.
Karaffen är helt underbar.
Ha det bra.
Johanna

Johanna sa...

Glömde att tacka så mycket för tipset om mina plåtglas. ALPNS finns ingraverat på tre av de fyra glasen. Tack (igen)
Johanna.

Leamarlené sa...

Vilken vacker karaff. Har aldrig set en sådan förr.
:) Marlene

Viola sa...

Hejsan, javisst är det vackert med karaffer. Samlar oxå, säg vad jag inte samlar på. Nu visar jag på bloggen mina pressglassamligar, en del av dom...Ha en riktigt bra dag, kramar Viola

Anonym sa...

ååh vilken fin pläd hmm låter som mig de där. kommer paket efter lång tid så har man glömt vad man beställt hi hii

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint!! Karaffen var ju underbart vacker!
Kram.

Smultronstället sa...

Oj så kul med överraskningar, det piggar ju verkligen upp:))

Du har lyckats samla på dig otroligt vackra karaffer,grattis.

Må så gott
Kram M

Monica sa...

Hej !!
Pläden är jättefin och karaffen helt super....har letat en sådan länge.....och får väl napp jag med så småningom !!
Kul med paket och speciellt om man glömmer bort det ,så det blir som en överraskning !
Ha det bra,
Monica i Rom

Evas Paradis sa...

Hej Anna
Det var ju en jättesöt pläd du fyndat ... för att inte tala om karaffen! Kan man ju inte få för många av ;-)
Kram Eva

Jenny Oak Fae sa...

Så vackra...båda två!

: )

Kram, Jenny

<3

Annas skattkammare sa...

Visst blir man glad när man får paket, även om man betalat för dem! =) Dina fynd var otroligt fina.. Så vackert alltihop! Kram /Anna

Karin Krut sa...

åååh så fina saker, tradera har jag inte provat än, jag är rädd att det kan bli för roligt. Pläder passar jättefint ihop med kuddarna på soffan :)

Sussen sa...

Så vakker og inspirerende blogg du har altså! Jeg blir helt varm om interiør-hjertet mitt her inne... Tusen takk for hyggelig lesing og nydelige bilder.
Hilsen Sussen

Mamma C sa...

Tjusiga saker som du glömt att hämtat ut.
Kram mamma c

Veronica sa...

Åh så fin pläden var!! Jag måse tin på Jotex och kolla redan i kväll. Jag älskar lapptäcken och plädar!

Kram Veronica

elisabeth sa...

Hvilken vakker karaffel!!!!
Likte det teppet så godt på siste bildet;)
Ha en kjempefin dag:)

Anonym sa...

Wow! Vilken blogg! Jag är mållös!

:-)

Lilla huset på prärien sa...

Jag har också fått lite mani just nu... vita kannor. Din lilla karaff var helt underbar ju! Ska förresten gå in på Tradera nu och kolla hur det gått på det jag har budat på. Har varit borta några dagar nu - bra att du påminde mig ;)

Kram Jenny

Stinas mys sa...

Hejsan! Har följt med din blogg en längre tid nu - med stort nöje!

Vill passa på att tipsa om en fantastisk loppis/skrotmarknad - modell större - som ordnas en gång per år i Nykarleby en liten stad på Finlands västkust.
Juthbacka marknad är namnet.
Går av stapeln nu denna helg fre.kl.16-lö.kl.16. Ett dygn alltså.Många hundra försäljare bjuder ut allt mellan himmel och jord åt tusentals besökare! FEST!

Nu blir det ju litet bråttom att hinna med detta års marknad - men nästa år kanske!?! Allt gott till dej! Mvh.Anna-Stina

spetsar och änglar sa...

Pläden är ju så fin.Och passar jättebra hos dig.
Jag har ju också beställt likadana men får vänta till slutet av Oktober innan jag får njuta av mina.
Karrafen är helt underbar!
Kram

Lynetmor sa...

Hei, så fint pledd og karafell som du har kjøpt :-)

Anonym sa...

Hej!
Måste skriva att det är väldigt spännande att kolla i din blogg! Du har väldiggt mycket fina bilder. Det va kul att läsa att pläden kom från Jotex tyckte jag, hade ingen aning om att de hade så fina grejer!?

Psst, jag länkar till dig.. Hoppas det går bra, hör av dig annars =)

Lotta sa...

Fint som vanligt...Den där pläden från Jotex önskar jag mig också. Jag har jotex katalogen, och bläddrat i den, men den pläden missade jag. Så just för att jag tittade på din blogg så såg jag också denna fina pläd.
hälsn. Lotta