torsdag 3 januari 2008

Ett rosa skimmer...

Igår köpte jag en stor knippe härligt krispiga ljusrosa tulpaner! Älskar dessa blommor och frossar gärna i dem så här i början av året:)

I allrummet på övervåningen - där det mesta går i vitt - kom de verkligen till sin rätt och ger en härlig känsla av vår!

Silverskrinet med patina har jag köpt från Country by mail, och de söta små ljuslyktorna i rosa fattigmanssilver kommer från Blomsterhuset...

Och sist men inte minst undrar jag: När ska ljuset komma tillbaka? Jag saknar verkligen det!
:) Anna


31 kommentarer:

Johnna G sa...

hej
tänk vad lite tulpaner kan göra?! Jag fick känslan av sol, snödroppar och fågelkvitter - genom bloggen. Hur ska då det inte vara IRL hos dig?
Jag måste nog och handla lite tulpaner jag med...
Ha det gott!
/ Mariehill

Maria sa...

Ser så ljust och härligt ut inne hos dig! Här har våren nog redan kommit.

Eva Agnes sa...

Anna, ljuset är på väg. Här mörknar det inte förrän framåt fyra på eftermiddagen. Före jul var det mörkt redan klockan tre.
Sedan hjälper du ju till med rosa tulpaner och små ros ljuslyktor.
Hav tålamod! Det kommer!
Kramar med ljus i
Eva Agnes

annaslantliv sa...

Ljuset kom verkligen nu med all snö känner jag. Och vilken lättnad det är, man blir en annan människa direkt.

Husbilsresan sa...

Å,vad härligt, det är verkligen vårkänsla med tulpaner.Och håll ut...ljuset kommer, jag lovar.
Fina bilder i det förra inlägget också.Din kisse är väldigt lik min Ozzi =))

Sollan sa...

Ja, nu kom äntligen snön och med den även ljuset, man jag antar att du liksom jag saknar den där stora gula. Men det var hrligt ändå att känna snön knarra under fötterna på vår promenad idag. =D
Kramen

Wickans värld sa...

Jag väntar lite med tulpaner tills jag städat ut julen. DÅ brukar ljuset kommma! Fåglarna kvittrade faktiskt riktigt mycket här i går, det brukar också vara härligt!
God fortsättning, förresten!

♥ Pia... sa...

Hej...så du går om kring i ett rosa skimmer:) så mysigt...själv har jag julen kvar..ett litet tag till...tycker det är så härligt...men sen efter helgen ...då är det faktiskt skönt att få bort allt och köpa ett fång tulpaner....PIA

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vad vårigt det ser ut! Fantastiskt vad lite nya blommor kan göra, och rosa som färg är verkligen vår- och sommar tycker jag!

spetsar och änglar sa...

Du har ju våren hos dig!Med ditt fång av tulpaner så kommer nog våren att stanna hos dig!Ha det gott /kram Heléne

Anonym sa...

Åhh, jag har oxå lust att köpa hem ett gäng tulpaner - jag ska bara städa bort julen först. :)

Solsjö - Under en vind sa...

Ljuvliga blommor!!! Ljuset vore inte alls dumt....har dock märkt att det inte blir mörkt riktigt lika fort på eftermiddagen längre....Må allra bäst, kramen!

Madicken sa...

Hej!

Jag hittade hit till din underbara blogg idag och kommer gärna tillbaka. Är det okej att jag länkar till dig?

Vad underbart med tulpaner! Hur skulle man klara vintern efter julen utan dem?

/Victoria

Vi varannan vecka sa...

Åh, vad mysigt med lite rosa nu när man bärjar tröttna lite smått på allt rött!
Kramar

MiaMaria sa...

Håller fullständigt med när ska ljuset komma tillbaka.....

Visst är de så vackra tulpanerna.

Du får ha det så mysigt!
Miamaria

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Det ser ju superfint ut!

Ha en fin helg! Kram kram

Randi sa...

Precis vad jag behöver - underbart ljusa och lätta bilder, som andas vår! Underbara bilder - snyggt kombinerat!
Kram Randi

Brunkullan sa...

Hos mig är julen kvar ännu, men ska definitivt bort nu i helgen!! Jag längtar efter vitt, vitt, vitt och krämigt rosa tulpaner!!:-D

Susanne

Lilla Blanka sa...

Vilken vårkänsla det blev med de fina tulpanerna!
Vet inte om det är inbilldning men nu känns det som det är ljusare ute.. :o har dagen verkligen blivit längre redan?
Kram
Mia

Tea Kristin sa...

Nydelige bilder! Så fort jeg har ryddet julen ut av huset, skal jeg også kjøpe meg noen flotte tulipaner! :)

Smycka dig sa...

Hej vilken mysig blogg du har kan jag länka dig?
God fortsättning...
Lotta

linnea-maria sa...

Jag fick en bukett rosa tulpaner på nyårsafton då blev jag jätteglad. Kul att få något annat än julblommor. Fyller man dessutom år i december så kan du ju gissa vad man får för födelsedagsblommor ;) /linnea-maria

Karin Krut sa...

Visst är det underbart härligt när butikerna svämmar över av tulpaner. Jag brukar köpa en bukett vita och en blandad och göra en jättebukett :) Dina tulpaner är underbara och du gör så vackert hemma. Ha en skön fortsättning
Kram Karin

Mitt hem i Frankrike sa...

Snyggt med tulpaner!! Man får verkligen vårkänsla.

kram

Gry sa...

Me like silverskrinet ;-) och givetvis de fräscha, vårsprattlande tulpanerna!

/Gry

Karin i Villa Grå sa...

Ljuset har redan anlänt - hem till dig! Det ser i alla fall ut så, på de fina bilderna som du visar!

Kram!

My Lovely Things sa...

vad fint du har det. Hit vill jag gärna komma och bli inspirerad. Kan jag länka dig?

Mvh anna

Designe sa...

Åh va härligt med rosa tulpaner och jag älskar grönfärgen på tulpanstjälkar och blad! Vilken fin silverask! Ha det gott! KRAM

Anonym sa...

Nydelig blogg og skjønne bilder, takk for titten!
Mvh Lisbeth

Tee of Vinnord Cottage sa...

ah hva hverlige farger!!! Ser ut som vår... og den kan jo ikke komme for rast nå...eller hva?

Fortsatt god helg :)

Camillas Drömmar sa...

ohh...gud så fint och vårigt:)
Ikväll åker det allt med lite tulpaner hem:)
Ljuset kommer nog inom sinom tid..